Akio Toyoda tvirtai tiki genchi genbutsu – „Toyota Motor“ doktrina, teigiančia, kad viską reikia pamatyti savo akimis. Dėl to didžiausio pasaulio automobilių gamintojo vadovas dažnai lanko gamyklas, užsuka į prekybos salonus ir bando automobilius trasose.
„Toyota“ vadovas Akio Toyoda
© Gamintojo nuotr.

Paties A.Toyoda teigimu, per metus jis išmėgina apie 200 „Toyota Motor“ ir kitų gamintojų automobilių. Japonijos bendrovės vadovai pastebi, kad A.Toyoda per savaitę paprastai išbando tris automobilius ir vėliau parengia išsamias ataskaitas. „Toyota Motor“ viceprezidentas Yukitoshi Funo mano, kad A.Toyoda parengiamas bandymų ataskaitų skaičius yra tiesiog neįtikėtinas, nes jis pats per mėnesį išmėgina tik vieną automobilį.

A.Toyoda tiki, kad jo atliekami bandymai leis patobulinti automobilius ir padės suteikti jiems savitą stilių bei žavesį. Vadovas palygino save su vyriausiuoju virėju, ieškančiu kaip pagardinti patiekalą. Anot jo, pirmiausia virėjui būtina išsiugdyti skonio pojūtį, tad ir jis pats vairuodamas mėgina suformuoti savo skonį automobiliams.

A.Toyoda tvirtina, kad tik suformavęs savo skonį jis galės pagerinti bendrovės gaminius. Pasak Y.Funo, A.Toyoda nuodugniai įvertina visas automobilio savybes: nuo jo valdymo ir interjero iki konkurencingumo. Savo įspūdžius A.Toyoda leidžia sužinoti ir plačiajai visuomenei: Morizo slapyvardžiu jis rašo apžvalgas „Toyota Motor“ tinklaraščiui „gazoo.com“.

Automobilių lenktynių gerbėjas A.Toyoda naujus modelius mėgina ne tik įprastinėse bandymų trasose, bet ir dalyvauja 24 valandų trukmės lenktynėse legendinėje Nurburgringo trasoje. Tokijo automobilių parodoje pristatydamas sportišką „Lexus“ modelį LFA A.Toyoda pasigyrė pats prisidėjęs prie jo tobulinimo.

Vis dėlto A.Toyoda bandymų aistra sulaukia ne tik pagyrų. Nors niekas neabejoja, kad jis kilęs iš tikrų automobilių gerbėjų giminės, dar nėra aišku, kaip tai atsilieps „Toyota Motor“ finansiniams rodikliams. Pavyzdžiui, minėtas „Lexus LFA“ yra tikras inžinerinio meistriškumo pavyzdys, bet ekonomikos nuosmukio sąlygomis 375 tūkst. dolerių (886 tūkst. Lt) kaina, švelniai tariant, atrodo gerokai per didelė. Be to, nepaisant aukštos kainos, šis modelis veikiausiai vis vien bus nuostolingas.

Pasak „UBS Securities“ automobilių rinkos analitiko Tatsuo Yoshida, jei visa ši informacija apie A.Toyoda automobilių bandymus tėra rinkodaros kampanija, kuria norima parodyti, kad „Toyota Motor“ dirba tikri automobilių entuziastai, tuomet viskas gerai. Kita vertus, jei gamintojo produktų planavimas išties grindžiamas vadovo bandymais, tuomet gresia katastrofa.

T.Yoshida pastebi, kad automobilių gamintojams reikia profesionalių vairuotojų bandytojų, nes bandant automobilį svarbiausia įsijausti į potencialių pirkėjų poreikius, o ne vertinti pagal asmeninį skonį. „CLSA Asia-Pacific Markets“ analitikas Chrisas Richteris pabrėžia, kad grožį kiekvienas supranta savaip, tad vadovo požiūris nebūtinai yra teisingas. Jis taip pat primena, kad jau žlugo daugybė bendrovių, kurioms vadovavo užkietėję automobilių entuziastai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilis, privertęs italus nulipti nuo motorolerių (4)

„Vairuoti šį automobilį ne šiaip smagu – jį vairuojant apima ypatingas jausmas. Tai kaip...

JAV pristatytas triratis elektromobilis (1)

Ši triratė elektra varoma transporto priemonė tapo dešimtmetį trukusio išradėjo Marko...

Visureigių ABC. Kam reikia rėmo, „palėtintojo“ ir „snorkelio“? (8)

Ar prisimenate GSM eros pradžioje populiarų anekdotą apie mobiliojo tinklo aprėptį, kurio herojai...

„Memel Motor Fest 2017“ – automobilių vasaros sezono uždarymas

Šių metų birželio pradžioje, kartu su „ Klaipėda JAZZ“ festivaliu, uostamiesčio...

„Porsche“ savininkai iš gamintojo išsireikalavo akinių (4)

Automobilių gamybos įmonė „ Porsche “ nutarė kompensuoti klientams tenkančias išlaidas,...

Top naujienos

Artėjančio rudens prognozė: šalnos ir šalčiai – dar rugsėjį (47)

Rugsėjį jau galime sulaukti šalnų ir šalčių, tiesa, bent sniego tikimybė, laimei, išlieka...

T. Janonis. „Valstiečiai“, apsidairykite, kas vyksta jums už nugaros (17)

Valdantiesiems šokinėjant iš laimės, kad pavyko pradėti urėdijų reformą, urėdai laiko...

Po sproginėjančių baterijų skandalo grįžta „Samsung Note“ gyvai nuo 18 val. (1)

Trečiadienio vakarą JAV, Niujorke, bus pristatytas naujausias „Samsung“ telefonas, tai...

Lietuviai vėl atakuoja Kremliaus propagandos ruporus: priminė Rusijai nemalonius faktus (518)

Rugpjūčio 23-oji Lietuvoje minima kaip Juodojo kaspino diena , prisimenant 1939 m. rugpjūčio...

ES piliečiai Jungtinėje Karalystėje priblokšti: gavo įspėjimą apie deportaciją (32)

Aukštas pareigas užimanti Londono Queen Mary universiteto istorikė Dr. Eva Johanna Holmberg...

Prezidento rinkimai: centro dešinėje prognozuojama tikra mėsmalė (44)

Centro dešinėje, kuriai sąlyginai galima priskirti liberalių ir konservatyvių politinių jėgų...

A. Užkalnis. Baikime beprotybę dėl mokyklų (164)

Jūs tik pažiūrėkite, kas darosi kiekvienais metais šalyje, artėjant rugsėjo pirmajai. Ant...

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus (22)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Kirpėjos verdiktas: po atostogų neprižiūrėtus plaukus teks nurėžti

Maloniai šildanti saulė , plaukus kedenantis lengvas vėjas, maudynės atviruose vandens...

Gydytojas rezidentas atvirai: kas paverčia gydytojus cinikais, ligoniais ir emigrantais (80)

Tai yra atviras laiškas, skirtas Lietuvos visuomenei, Kauno gyventojams, LR Vyriausybei ir Sveikatos...