Suskaičiavo penkis geriausia aerodinamika pasižyminčius šeimos automobilius

 (34)
Aerodinamikos mokslas yra vienas svarbesnių susijusių su transporto priemonių gamyba. Kuo mažesnis automobilio aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas, tuo mažesnį pasipriešinimą riedėjimui jis patiria, atitinkamai sunaudodamas mažiau energijos, o tai reiškia – taupydamas degalus, mažiau teršdamas aplinką ir panašiai.
"Mercedes-Benz CLA"
© Gamintojo nuotr.

Šis rodiklis ypač svarbus kuriant sportinius automobilius, kuriems kiekviena energijos kruopelytė svarbi pasiekiant kaip įmanoma aukštesnius rezultatus. Tačiau ne ką menkesnę svarbą automobilio aerodinamika turi ir kasdieniams mūsų keturračiams.

Tad portalas „Autoevolution“ suskaičiavo penkis mažiausią aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą turinčius šeimos automobilius.

„Mercedes-Benz CLA 180 Blue Efficiency“ (koeficientas 0,22)

Nors JAV rinkai skirto automobilio modifikacijos turi 0,28 ar 0,30 koeficientą, Europoje parduodama „Mercedes-Benz CLA“ versija pirmauja pasaulyje tarp keturdurių automobilių su mažiausiu koeficientu – 0,22. Tokį rezultatą pavyko pasiekti dėl lygaus dugno, žemos prošvaisos ir mažos apimties, smailėjančios priekinės kėbulo dalies.

„Mercedes-Benz W213 E Class“ (0,23)

"Mercedes-Benz" E klasė
"Mercedes-Benz" E klasė
© Gamintojo nuotr.

Naujoji E klasė yra ne tik 100 kilogramų lengvesnė už pirmtakę, bet ir pasižymi puikia aerodinamika, dėl kurios nereikėjo aukoti elegancijos ir savito stiliaus. Dėl to dinamiškas automobilis išsiskiria ir kukliais taršos rodikliais, pvz. 102g/km CO2 „E220 d“ versijoje. Panašu, kad „Mercedes-Benz“ šiuo metu dominuoja aerodinamikos srityje.

„Audi B9 A4“ (0,23)

Suskaičiavo penkis geriausia aerodinamika pasižyminčius šeimos automobilius
© Gamintojo nuotr.

Dar vienas vokiškas sedanas, kurio aerodinamika tiesiog puiki – naujasis „Audi A4“. 0,23 koeficiento rodiklį pavyko pasiekti dėl protingo dizaino (itin žemos stogo linijos) ir keleto triukų automobilio dugne.

„Tesla Model S“ (0,24)

"Tesla Model S"
"Tesla Model S"
© Reuters/Scanpix

Elektromobiliai aerodinamikos srityje turi svarbų pranašumą prieš iškastiniu kuru varomas mašinas – jiems nereikia radiatoriaus.

Kalbant apie „Model S“, jo lygios grindys, nuožulni stogo linija ir gerai apgalvoto dizaino veidrodėliai leido pasiekti puikų 0,24 koeficientą. Elektromobiliams aerodinamika yra išskirtinės svarbos, nes kiekvienas energijos „trupinėlis“ lemia galimą įveikti distanciją, kuri šiuo metu yra didžiausias tokių modelių iššūkis.

Sklando gandai, kad paskutinę šio mėnesio dieną pristatomas „Tesla Model 3“ turės net 0,20 koeficientą.

„Hyundai Sonata Hybrid“ (0,24)

"Hyundai Sonata Hybrid"
"Hyundai Sonata Hybrid"
© AP

Verta pažymėti, kad tokį patį koeficientą turi ir „Toyota Prius“, tačiau šis JAV rinkoje parduodamas „Hyundai“ modelis yra gerokai prieinamesnis. Be to, korėjiečiams net neprireikė taip vadinamo futuristinio dizaino šiam rezultatui pasiekti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Specialistai įvertino R. Karbauskio automobilį: provincijoje gali ir alpulio efektą sukelti (1008)

Ketvirtadienį pagrindinės valdančiosios partijos Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis papildė savo interesų deklaraciją. Joje jis nurodė, kad praėjusių metų gruodžio 27 d. iš bendrovės „Kia Auto“ nusipirko prabangų automobilį „Cadillac Escalade“. „Regitroje“ automobilis registruotas šių metų sausio 13-ąją.

Technologijų auka: kaip „Tesla“ vairuotojas įstrigo dykumoje (41)

„Tesla Model S“ automobilio savininkas įstrigo Raudonųjų Uolų kanjone netoli Las Vegaso (JAV), nes nustojo veikti beraktė automobilio atrakinimo-užvedimo sistema.

Nepalyginama, bet palygino: „Bentley Bentayga“ ir „Dacia Duster“ akistata (33)

Galbūt atrodo, kad lyginti „Bentley Bentayga“ su „Dacia Duster“ tai tas pats, kas statyti į vieną gretą nuo neaiškios kilmės svaigalų neišsiblaivantį padugnę ir viskį iš nuosavo rūsio kartkartėmis skanaujantį garbingą poną? Nors net mintis apie tokį absurdišką palyginimą kelia juoką, „Auto Moto“ žurnalo leidėjams pavyko surimtėti ir atsakingai atlikti išsikeltą užduotį, rašo autoevolution.com.

„Tesla“ aktyvavo beprotiškąjį „Ludicrous Plus“ režimą (10)

Šio režimo nepatariama naudoti visą laiką, nes jis pagreitina ir automobilio susidėvėjimą. „Tesla“ mėgsta stebinti savo klientus, ir šįkart patobulino savo programinę įrangą taip, kad „Ludicrous“ (į lietuvių kalbą verčiamas kaip „absurdiškas“) režimas tapo, galima sakyti, dar absurdiškesnis, rašo cnet.com.

Nufilmuota: traktoriaus pagalba BMW baigėsi netikėta nesėkme (57)

Vienam BMW savininkui Latvijoje savaitgalį labai nepasisekė: bandydamas šonaslydžio elementus, jis įvažiavo į griovį, o traktorininkas, mėgindamas jį ištempti iš griovio, nemalonią situaciją tik dar pablogino, rašo delfi.lv.
Facebook draugai