Keturi ratai": Koks tai technikos stebuklas, ką automobiliui padarėte, kad taip greitai važiuoja?

Justas Tamašauskas: Tai nėra technologinių naujovių šedevras. Čia tiesiog toks kūrinys, kai iš biudžetinio varianto „išspausta" tiek, kiek galima. Mažai dalių liko originalios, dauguma - sportinės. Jis sukurtas taip, kaip man patinka.

Pradėjau važiuoti galu varomu automobiliu. Tėtis nupirko žigulius, su kuriais kelerius metus važiavau mėgėjiškose varžybose. Išmokau pats remontuoti techniką, o kai žiguliai man tapo kiek per ankšti, nusprendėme pirkti OPEL Astra, kuri tuo metu buvo pigi, patikima ir palyginti greita.

Persėdus į priekiniais ratais varomą automobilį „persilaužti", suprasti, kaip automobilis elgiasi, pakako vienų varžybų. Vėliau pamačiau, kad automobilis jau tampa nebekonkurencingas, norėjosi važiuoti vis greičiau. Ir prasidėjo - pakeiti vieną detalę, tenka pakeisti ir kitą. Taip technika tobulėjo. Dabar į automobilį sudėti Ramūno Kupsto daryti sportiniai amortizatoriai, „Samsonas Motorsport" kumštelinė pavarų dėžė, stipresni stabdžiai, sustiprinta važiuoklė.

Kokią galią pasiekia variklis - niekam nesakau, tačiau ji yra didesnė nei originaliame variante.

4R: Viską darote pats?

J. T.: Aš linkęs kiekvieną varžtą prisukti savo rankomis, kad prieš startą nebūtų jokio streso, galvoje nekirbėtų mintys, ar prisuktas tas, ar gerai pritvirtintas anas. Geriau viską pats padarau taip, kaip reikia, tada žinau, kaip automobilis elgsis tam tikromis akimirkomis.

Per savo karjerą - su šia OPEL Astra važiuoju jau penkerius metus - esu pridirbęs nesąmonių, sugadinęs ne vieną motorą, buvo, kad jis „užkalė" vos išvažiavus iš garažo. Dabar jau viskas atidirbta, sužinota, kiek galima naudoti tam tikras detales, kada jas reikia keisti.

Prisipažinsiu: yra keli žmonės, kuriais visiškai pasitikiu ir galėčiau patikėti savo automobilį.

4R: Važiuojate ne tik greitai, bet ir labai efektingai. Neįprastai priekiniais ratais varomų automobilių vairuotojams dar prieš posūkį automobiliui leidžiate slysti šonu. Važiuojate „ant ribos".

J. T.: Aš nematau, kaip automobilis atrodo iš šono. Važiuoju savo stiliumi. Dilinu padangas, gadinu važiuoklę, tačiau jaučiu didelį malonumą taip važiuodamas ir tai turi gerą įtaką rezultatui.

Važiuoju būtent tokiu stiliumi, kad patirčiau malonumą, o jį patiriu tada, kai maksimaliai greitai įveikiu posūkį ir maksimaliai išnaudoju tiek save, tiek automobilį.

Kitas dalykas tai, kad aš daug dirbau su automobilio važiuokle, daug ją reguliavau, kad mašiną valdyčiau taip, kaip dabar valdau. Daugelis anksčiau opeliais važinėjusių lenktynininkų priekaištauja, kad mano automobilio galas iškeltas aukščiau už priekį. Tačiau stabdymo metu žemyn kniumbantis priekis pagerina sukibimą ir leidžia automobiliui gana lengvai keisti trajektoriją.

Per ilgus metus prisiklausiau daugybės žmonių patarimų, išbandžiau beveik viską, kai ką ir pritaikiau.

4R: Su Astra važiuojate penkerius metus. Neplanuojate persėsti į greitesnį automobilį?

J. T.: Na, turiu tikrai greitą dviem ratais varomą automobilį, taigi pirkti gerokai brangesnį ir ne ką geresnį naują dviem ratais varomą kokį nors HONDA Civic ar RENAULT Clio man paprasčiausiai neapsimoka. Taip, tai būtų naujas daiktas, prie kurio dar reikėtų priprasti, tačiau jis nebūtų greitesnis. Man reikia greičio ir rezultato, taigi belieka galvoti apie visus varančiuosius ratus.

Svajoju ir tikrai noriu važiuoti visais ratais varomu automobiliu. Tiesą sakant, prieš porą metų teko bandyti Vytauto Švedo MITSUBISHI Lancer EVO IX. Iš pradžių buvo gana sunku jį pajusti, tik penktojo važiavimo metu pradėjau suprasti, kaip automobilis elgiasi.

Vis dėlto didelės įtakos turi finansai. Lancer EVO - tikrai labai žavus ir greitas automobilis, tačiau ir labai brangus. Dar brangesnis - jo išlaikymas.

4R: „Subaru" automobiliai nebrangūs. Jų detalės pigesnės, tinka ir standartinių modelių.

J. T.: Aš SUBARU lenkiu su opeliu. Kam sėsti į standartinį lėtą automobilį, jei jis nebus greitesnis už mano dabartinį, o priežiūra kainuos kelis kartus daugiau.

Turiu greitą automobilį, jei sėsčiau, nebent tik į greitesnį. Lėtesnis tinka nebent mokytis. O aš noriu pasiekti gerą rezultatą.

Siekis ir svajonė persėsti į greitesnį automobilį yra, bet automobilių sportas labai brangus. Vienas varžybas važiuoji, kitas, jei neturi finansų, - žiūri. Tikrai noriu persėsti į visais ratais varomą automobilį, tikiu, kad galėčiau lėkti greitai. Tačiau noras lėkti ir stabdo. Nenoriu su greitu automobiliu važiuoti porą varžybų per metus, geriau su Astra lėksiu keliose varžybose ir gyvensiu sportu nei gražų automobilį laikysiu garaže.

Dosjė. Justas Tamašauskas

Amžius. 23 metai

Išsilavinimas. Aukštasis, VGTU Automobilių transporto inžinerija

Pareigos (darbas). „WinArt Vilnius" vadybininkas

Šeiminė padėtis. Nevedęs

Kasdienis automobilis. OPEL Astra GSi

Hobis. Plaukimas, bėgiojimas, tinklinis