Stasys Brundza – daugkartinis TSRS automobilių ralio lenktynių čempionas, absoliutus Europos turo čempionas, geriausias XX a. Lietuvos lenktynininkas, turintis didžiausią išskirtinių senovinių mašinų kolekciją.
Stasys Brundza
© DELFI / Valdas Kopūstas

– Jūsų tėvas – mokslo žmogus, kiti šeimos nariai itin muzikalūs. Iš kur atsirado aistra automobiliams?

– Man viskas jau nuo gimimo buvo aišku! Gimiau 1947-aisiais, na, o 1948–1949 metais gyvenome Kaune, tais laikais automobilių ne itin daug buvo... Mašina man buvo it stebuklas! Stebėdavau visus mūsų gatve pravažiuojančius automobilius. Iš pradžių tik raportuodavau namiškiams, kad pravažiavo didelis ar mažas, o kiek vėliau jau žinojau visas automobilių markes.

1952 metais tėvai nusipirko moskvičių, tad pirmą kartą teko pavairuoti devynerių. Tėvams pardavus automobilį mano gyvenime atsirado tuštuma, kurią užpildė tik 1959 metais tėvų įsigyta volga. Tai buvo puikus automobilis, kurį man patikėdavo įvaryti į garažą, nuplauti, pakeisti tepalus...

– Kada tėvų kiemą iškeitėte į varžybas? Juk automobilių sportui reikia daug investicijų.

Kaip minėjau, tėvai turėjo volgą, tai buvo pagrindas. Kauno auto- ir moto- klubas priėmė mane ir pradėjau dalyvauti varžybose. Žinoma, mašina ėmė byrėti, reikėjo pinigėlių jai taisyti, tačiau tuo metu, 1966-aisiais, jau dirbau Kauno radijo gamykloje, gaudavau 99 rublius.

Anksčiau investuotojų tarsi ir nebuvo, bet finansavimą galėjai gauti galbūt net lengviau nei dabar. Atsimenu, veikė Savanoriška draugija aviacijai, armijai ir laivynui remti, tačiau dalį pinigų, skirtų karinėms reikmėms, naudodavo kitaip, žmonėms. Santykinai turtingos gamyklos, kurių direktoriai domėjosi automobilių sportu, prisidėjo prie jo populiarinimo, techninės bazės ir panašiai. Na, o Kauno radijo gamyklos, kur ir dirbau, direktorius buvo didis entuziastas. Dar ir dabar jų klubas „Banga“ yra žinomas.

Visi automobiliai tais laikais buvo deficitas, išskyrus zaporožiečius. Beje, pirmieji sportininkai buvo taksi vairuotojai. Kodėl? Matote, taksi parkuose dažniausiai būdavo volgos, tad vairuotojai su tarnybinėmis mašinomis ir dalyvaudavo varžybose.

1968 metais išvažiavau į Iževską padirbėti vairuotoju bandytoju, kiek vėliau tapau inžinieriumi bandytoju. Būtent tada pradėjau siekti aukštų sporto rezultatų ir tobulinti, rinkti automobilius.

– O kaip jūsų gyvenime atsirado verslas?

1976 metais prie Vilniaus automobilių remonto gamyklos, kurios pagrindinė veikla buvo sunkvežimių ir autobusų remontas, atidarėme mažą cechą ir pradėjome gaminti sportinius automobilius. Ilgainiui ta gamykla tapo atskira, tačiau ją labai stengėsi uždaryti, nuolat tekdavo teikti įvairius gamybinius, finansinius rodiklius. Dirbome pelningai, tad niekaip nesupratau, kodėl mus taip spausdavo.

1988 metais įkūrėme savarankišką Eksperimentinę sportinių automobilių gamyklą, pradėjome eksportuoti atsargines sportinių automobilių dalis į Italiją, Vokietiją, Suomiją, Rusiją.

Mūsų projektas EVA – tai pirmoji Lietuvoje sukurta ir pagaminta mašina, be to, labai galinga. Kadangi mums buvo uždrausta gaminti sportinius automobilius, o serijinių mašinų skaičius – 5 000 vienetų per metus – atrodė per didelis, gamyba nebeužsiėmėme. Pasinaudojome turima technine baze kaip mašinų importuotojai. Buvusias gamyklos patalpas užpildė vokiški automobiliai, koncentravausi į „Volkswagen“ ir „Audi“ atstovybes Lietuvoje, „Thermo King“ šaldymo įrangą.

Nors iš pradžių teko lengvojo automobilio bagažinėje per sieną vežtį alyvą, susitariau dėl verslo su „Bosch“, taip pat prekiavome „Mitsubishi“, „Toyota“.

Taigi 1997 metais buvo įkurtas Stasio Brunzos autocentras, o 1998-aisiais EVA tapo VW ir „Audi“ importuotoja.

Kai baigi sportininko karjerą, iš naujo susikurti gyvenimą ne taip paprasta. Vis dėlto man pasisekė. Rodos, iš pradžių mašinas taisydavau, konstruodavau, vėliau pradėjau tai daryti kitiems. Tai buvo labai logiškas perėjimas iš sporto į verslą. Tiesa, savąjį pardaviau prieš gerą dešimtmetį, 2001-aisiais.

ANONSAS: "Nuosavų diskų gamybos verslo pradžia nuo pažinties katedros aikštėje" ir "TOP 10 franšizių pasaulyje" ieškokite "bzn start" liepos mėnesio verslo žurnalo numeryje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (46)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (51)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Neįmanoma taps įmanoma – elektriniai sunkvežimiai jau greitai važinės dideliais atstumais (38)

Elektromobilius jau galima nustoti vadinti ateitimi – jie jau čia, veikia puikiai ir esmines bėdas...

Top naujienos

Elitinėje vietoje – gėdingas vaizdas (69)

Išklypusios plytelės ir išlūžę latakai, daug metų neveikiantis apgriuvę fontanas. Taip jau ne...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (22)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Pirmą „Lietuvos ryto“ treniruotę surengęs R. Kurtinaitis palinkėjo A. Gudaičiui parvežti medalį susipažino su asistentu (1)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komanda šeštadienio rytą surengė pirmą treniruotę, kurią,...

Rusija: Surguto mieste vyras peiliu sužeidė aštuonis žmones (12)

Šeštadienį Surguto mieste (Chantų-mansių autonominė apygarda) peiliu ginkluotas nežinomas vyras...

Lietuviai rado dar vieną apsipirkimo maršrutą (112)

Europos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje šiemet prekių ir paslaugų...

Vienas šuolis į vandenį pakeitė šeimos gyvenimą istorija sujaudino tūkstančius (55)

Birželio 10 d. vilnietis Aurimas Vėbra patyrė labai sudėtingą traum ą – penkto kaklo...

Karščiausi brandaus amžiaus vyrai, įrodantys, kad amžius – tik skaičius

Visi šie vyrai jau ne jaunikliai, visi jie puikiai atrodo ir mielai kelia savo asmenukes į...

R. Bogdanas. Iš ko Šiaurės Korėja gavo ukrainietiškus variklius raketoms? (584)

Vienas tarptautinis detektyvas artėja prie finišo tiesiosios. Įvyks teismas Hagoje, kuris paskelbs...

Odos vėžio simptomai, kurie dažnai būna nematomi (1)

Dažniausiai – 99 atvejais iš 100 – odos vėžys yra aiškiai regimas kūno paviršiuje (nors...