Savaitgalį netoli Elektrėnų esančioje Strošiūnų gyvenvietėje, prie pat magistralės Vilnius–Kaunas, oficialiai atidarytas kartodromas „Speedway“. Po bemaž 40 metų pertraukos atidarytos naujos ir itin modernios trasos veiklos pradžią paskelbė profesionalioms lenktynėms parengtų gokartų variklių gaudesys.
Kartodromas „Speedway“
© Organizatorių archyvas

Rekordiniai tempai 

4 ha plote susirangiusi 900 metrų ilgio ir 8 metrų pločio trasa turės išskirtinį akcentą – dirbtinį kalną. Mūsų šalyje nematytas triukas turės įtakos trijų posūkių (iš viso jų „Speedway“ kartodrome yra 10) įveikimui. Saugos zonos kartodrome suformuotos taip, kad važiuoti būtų galima tiek prieš, tiek pagal laikrodžio rodyklę, naudoti ilgąją arba trumpąją trasos versijas. Šio projekto idėjos autorius „Speedway“ direktorius Vytautas Leščiauskas teigia, kad jau kitais metais, ar vėliausiai 2017-aisiais, numatyta kartodromo plėtra: įrengus papildomą kilpą vidinėje trasos dalyje, asfalto „kaspinas“ pailgės iki 1200 metrų. Vienu metu čia bus galima važiuoti dviem skirtingomis trasomis, kurių ilgis bus po 600 metrų, o iš viso bus 10 įmanomų konfigūracijos versijų. 

Beje, dabartinė trasa buvo parengta per itin trumpą laiką. Nuo sutarties pasirašymo su rangovais iki dienos, kai pirmasis ratas buvo apskrietas gokartu, praėjo vos du mėnesiai ir viena savaitė. Tikrai sprinteriški darbų tempai.

„Speedway“ trasoje bus įrengtas apšvietimas, todėl važinėtis kartingais bus galima ir vakarais, bet kokiu metų laiku. Bus ir laiko matavimo įranga, o ateityje planuojama įrengti ir dirbtinį trasos drėkinimą. Kartodrome galima išbandyti jėgas su 5 skirtingų klasių technika, pradedant įprastais 9 AG pramoginiais ir baigiant 30 AG turinčiais profesionaliais ROK, „Rotax“ bei DD2 klasės kartais.

Kitokia trasa

Po „Speedway“ atidarymo lenktynių visų trasą išbandžiusių sportininkų veiduose švietė šypsenos: posūkių kombinacijos stipriai skiriasi nuo kitų šiuo metu Lietuvoje veikiančių kartodromų Aukštadvaryje, Vilniuje, Smalininkuose ar Anykščiuose. Keliskart suklydus sukuriama proga varžovams įsiveržti į priekį ar tenka pasivažinėti po šviežiai pasėtą pievą.

„Sumodeliuoti trasą taip, kad ji būtų ir pakankamai greita, ir saugi, ir įdomi, kad tiktų ir profesionaliems sportininkams, ir važiuojantiems pramoginiais gokartais – vienas pačių sunkiausių uždavinių. Šitas „piešinys“ buvo brandinamas labai ilgai, sudaryta nesuskaičiuojama daugybė versijų, todėl dabar labai smagu girdėti palankius vertinimus“, – šypsojosi „Speedway“ direktorius.
Paklaustas, koks kartodromų skaičius Lietuvoje laikytinas „optimaliu“, V. Leščiauskas patikino, kad šiuo metu jų tikrai nėra per daug.

Šiauliuose esanti trasa stipriai susidėvėjusi ir tinkama tik pramoginiams pasivažinėjimams. Tačiau Smalininkų ir Anykščių kartodromai naujam gyvenimui buvo prikelti visiškai neseniai. Netrukus turėtų būti baigti ir Aukštadvario trasos rekonstrukcijos darbai. Visa tai leidžia kalbėti apie Lietuvos kartingo renesansą. Kuo daugiau galimybių pasivažinėti bus – tuo daugiau žmonių tomis galimybėmis pasinaudos. Mūsų trasą per pusvalandį galima pasiekti tiek iš Kauno, tiek iš Vilniaus –esame patrauklūs apie pusei milijono potencialių klientų“, – skaičiavo V. Leščiauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (51)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (56)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Iš pradžių sunku patikėti: plieną automobilių gamyboje pakeis medienos plaušiena (13)

Nuolatinis spaudimas pereiti prie lengvesnių transporto priemonių gamybos keletą Japonijos...

Top naujienos

Sąmokslo teorijų karalienė: kas slypi už kalbų apie slapta pasaulį valdančius žmones (141)

Mito apie iliuminatus atsiradimo istorija atskleidžia, kaip šiandien gimsta melagingos žinios, o...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (135)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (136)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Batelių paieška pajūryje: ar įmanoma rasti nebrangių ir įspūdingų batų? (9)

Kad Palangoje galima atrasti stilingų apdarų, DELFI Stilius jau įsitikino. Todėl šį kartą...

Pasipiktinę graikai įtaria NBA atstovus konspiracija

Medicininiai tyrimai tolimoje Kinijoje, nekonkreti diagnozė, bendravimas per socialinius tinklus....

Pirštelius apsilaižysite: traški vištiena amerikietiškai (3)

Šios traškios vištienos nėra net ko lyginti su greito maisto užkandinių patiekalu – skonis...

Sugriuvus automobilių stovėjimo aikštelei, mašinos pakibo ore (5)

Nottinghamo centre, įgriuvus daugiaaukštei automobilių aikštelei, dalis joje stovėjusių mašinų...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (33)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Priežastys, kodėl apsilankius tualete vargina nemalonūs pojūčiai (28)

Deginimo pojūtis šlapinimosi metu yra vienas nemaloniausių dalykų. Štai kodėl svetainė...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (236)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...