Prancūzų kompanija skelbia sukūrusi revoliucinę kelių dangą

 (82)
Prancūzijos kompanija „Colas“ kuriamas projektas „Wattway“ artėja prie realizavimo plačiu mastu. Per artimiausius penkerius metus Prancūzijoje turi būti nutiesta net 1000 kilometrų „saulės kelio“.
Saulės elementų panelės
Saulės elementų panelės
© AP

Penkerius metus kartu su Prancūzijos Nacionaliniu saulės energijos institutu kurtas projektas dar neseniai atrodė utopiškas: saulės baterijomis dengtas kelias tiektų saulės energiją, šviesos diodų pagalba rodytų važiavimo kryptį ir perspėjimus, netgi įkrautų važiuojančių elektromobilių akumuliatorius.

Technologijos pagrindas – iš tvirtos, 7 milimetrų storio, saulės baterijos, sudaryta kelio danga, galinti išlaikyti ir sunkųjį transportą.

„Colas“ sukurtas sprendimas nereikalauja esminių infrastruktūros pakeitimų ir leidžia išnaudoti esamą kelių dangą, ant jos užklijuojant „Wattway“ baterijas. Skelbiama, kad plokščių paviršius yra ilgaamžis, leidžia užtikrinti deramą padangų sukibimą, o baterijose ketinama įrengti LED šviestuvus, kurie galėtų suteikti visiškai naujas, interaktyvaus kelio ženklinimo galimybes.

Be to, ateityje šie keliai gali būti panaudojami netgi belaidžiam važiuojančių elektromobilių akumuliatorių įkrovimui ir išmaniųjų miestų kūrimui.

„Colas“ tikina, kad maždaug 20 kv. metrų ploto kelio danga pagamina vienam vidutinio dydžio namui pakankamą energijos kiekį. Tuo tarpu 1 kilometro ilgio kelio ruožas galėtų apšviesti 5 tūkstančių gyventojų miestą.

Ketvirtis Prancūzijos kelių, padengtų saulės baterijomis, galėtų visą šalį aprūpinti elektros energija ir šaliai suteikti energetinę nepriklausomybę. Gamintojai skelbia, kad „Wattway“ danga yra tinkama bet kokiems keliams, nevengiant net intensyvaus sunkiasvorių automobilių eismo.

„Global Construction Review“ praneša, kad jau yra paskelbti konkursai, o kandidatų atranka bus pradėta šį pavasarį. Kol kas nepranešama, kurie keliai bus pirmieji, padengti saulės baterijomis.

Iki šiol tokie keliai yra nutiesti Nyderlanduose ir Vokietijoje, tačiau jie skirti tik pėstiesiems ir dviračiams. Automobiliams skirtos „Wattway“ kelio atkarpos kurį laiką bandomos ir Prancūzijoje.

Panašus projektas bandomas įgyvendinti ir JAV, renkant pinigus savanoriško finansavimo (crowdfunding) metodu. Tačiau dabar atrodo, kad ryžtingai nusiteikę prancūzai taps pirmojo „saulės kelio“ statytojais.

www.cargonews.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Laisva pavara

Lietuvis įveikė Europą vienu prisėdimu (7)

Keliautojui ir motociklininkui Aidui Bubinui pakluso įspūdingas rekordas. Lietuvis vienu prisėdimu – be miego ir poilsio – motociklu įveikė daugiau nei 5500 km atstumą nuo šiauriausio Europos taško Nordkappo iki piečiausio – Tarifos. Tikslą tilpti į 60 valandų jis viršijo su kaupu, ketvirtadienį finišavęs po simboliškų 55 val. ir 55 min. kelionės.

Lietuvos dizaineris sukūrė automobilio ir motociklo hibridą (14)

Šiemet „Jaunojo dizainerio prizą“ produkto dizaino kategorijoje pelnęs Vilniaus dailės akademijos bakalauras Lukas Avėnas publikai pristatė koncepcinį triratį motociklą AKO, sujungiantį geriausias motociklų bei automobilių savybes. Išskirtines savybes šiai transporto priemonei suteikia ne tik palinkstanti važiuoklė, bet ir transporto priemonės išorėje esantis variklis bei kiti inovatyvūs dizaino sprendimai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Drąsus „Kamaz“ vairuotojas atskleidė ypatingas sunkvežimio galimybes (67)

Apie 10 tonų sveriantis „Kamaz“ sunkvežimis – ką galima nuveikti su tokia mašina? Na, visų pirma, tai jau įrodyta, galima laimėti legendinį Dakaro ralį. Ką dar? Pasirodo, jeigu prie vairo sėdi tikras pramuštgalvis, juo galima skrieti asfalto trasomis, leidžiant šėlioti galiniams ratams.

Palangos automobilių stilius (II): ką vairuoja poilsiautojai (34)

Vasarai įsibėgėjus didžiausiame šalies pajūrio kurorte kas dieną daugėja poilsiautojų. Į Palangą suvažiuoja vasarotojai tiek iš visos Lietuvos, tiek iš aplinkinių šalių.

Avarijos dilema: aukoti keleivį ar pėsčiuosius? (40)

Mums nuolat kartoja, kad gana netolimoje ateityje mus saugiai ir patogiai vežios savarankiški automobiliai. Kelionės metu galėsime nevaržomi stebėti besikeičiantį kraštovaizdį, skaityti knygas ar tiesiog nusnausti. Pečių nebeslėgs atsakomybių našta ir būtinybė priimti sprendimus, skelbia thetruthaboutcars.com.
Facebook draugai