„Porsche“ savininkai – apie ypatingoms progoms skirtus savo automobilius

 (7)
Turbūt kiekvienas mūsų galėtų nurodyti bent vieną brangų daiktą, kurį naudojame sulaukę ypatingos progos. Vieniems tai – sėkmę per pirmą darbo pokalbį atnešęs kaklaraištis, kitiems – universiteto baigimo proga tėvų padovanotas rašiklis, tretiems – iš tolimos kelionės parsivežtas puodelis su egzotiškais raštais. Tuo metu prisiekę automobilių mylėtojai ypatingomis progomis iš garažo traukia savo išpuoselėtą transporto priemonę.
© Asmeninio archyv. nuotr.

Subalansuota saulėtoms dienoms

Nesunkiai galima įspėti, kokios markės automobilį iš garažo išsivaro Lietuvoje veikiančio „Porsche“ klubo prezidentas Edvinas Mamedovas. Tai 1993-ųjų laidos „Porsche 911 Carrera“ kabrioletas.

„Tai vienas paskutiniųjų „Porsche“ modelių, turėjusių oru aušinamą variklį. Šio automobilio komplektacija standartinė, jokiomis ypatingomis charakteristikomis jis neišsiskiria. Variklis 3,6 litro darbinio tūrio, išvysto 247 AG jėgą“, – pasakojo E. Mamedovas.

Prieš beveik du dešimtmečius įsigytas modelis E. Mamedovui pirmą kartą leido materializuoti šiai markei puoselėtą jausmą. Šiandien jau laikomas „Porsche“ klasika, šis automobilis yra įgijęs ypatingą statusą. Tiesa, kaip pastebi jo savininkas, pats automobilis yra palyginti paprastas ir daug dėmesio priežiūrai nereikalauja.

„Palyginti su šiuolaikiniais automobiliais, tai labai archajiškas aparatas, tačiau patikimas ir nekaprizingas. Net nepamenu, ar kada yra tekę susidurti su rimtesniu techniniu gedimu. Aišku prižiūrėti jį reikia, tačiau kalba eina apie tepalų ar filtrų pakeitimą ir kitus smulkius einamojo remonto darbus“, – pasakojo E. Mamedovas.

Beje, jei anksčiau norint gauti kvalifikuotą „Porsche“ automobilio aptarnavimą su juo tekdavo vykti iki Rygos, pasak E. Mamedovo, neseniai duris atvėrus autorizuotam „Porsche“ servisui Vilniuje, reikalingas atsargines dalis ir darbus galima atlikti ir Lietuvoje.

Savo pamėgtu „Porsche“ automobiliu E. Mamedovas per visą laiką yra įveikęs kiek daugiau negu 60 tūkst. kilometrų. Maža rida neturėtų stebinti, nes per metus įveikiamas vos 1-2 tūkst. kilometrų siekiantis atstumas.

Pasak E. Mamedovo, progas, kada šis automobilis iš garažo išvažiuoja į dienos šviesą, padiktuoja jo modifikacija – kabrioletas. Todėl kiekviena laisvesnė saulėta diena šiltuoju metų sezonu gali tapti ta ypatinga akimirka.

„Nesakyčiau, kad ieškau specialios progos ištrūkti su šiuo automobiliu į gatvę. Bet neabejotinai važiavimas juo pakelia nuotaiką ir sulaukia aplinkinių dėmesio“, – teigė E. Mamedovas.

Leidžiasi į ilgas keliones

Prisiekęs „Porsche“ gerbėjas Gintaras Papečkys, žinomas plastikos chirurgas, yra išbandęs daugybę skirtingos modifikacijos ir pagaminimo metų šios markės automobilių. Vis dėlto ypatingiausiu ir daugiausia emocijų žadinančiu modeliu jis įvardija prieš penkiolika metų įsigytą „Porsche 911 Carrera 3.0“.

Nors 1977-ųjų laidos automobilį šiandien daug kas prilygintų antikvarinei vertybei, G. Papečkio teigimu, jis nepriekaištingai geba įsilieti į šių dienų kontekstą.

„Porsche“ ilgaamžiškumas pirmiausia atsiskleidžia per išliekančią kėbulo formą ir labai subtiliai keičiamas detales. Vis dėlto šie automobiliai ir iš techninės pusės yra ilgaamžiai, o daugelį nustebina ir pats važiavimo pojūtis, ypač greitkelyje. Nors automobilis kelių dešimtmečių senumo, pasitikėjimo jausmas dėl stabilios ir tikslios jo elgsenos kelyje prilygsta šiuolaikinėms transporto priemonėms“, – sakė G. Papečkys.

„Šį automobilį laikau ypatingu, nes tai originalusis 911-ukas. Šio modelio dizainą dar 1963 metais sukūrė Alexanderis Porsche ir iki 1988 metu jis vadinosi 911. Pastaruosius kelis dešimtmečius gaminami modeliai jau turi kitokią numeraciją, nors ir vadinami lygiai taip pat“, – sakė pašnekovas.

Tiesa, ypatingą jausmą lemia ne tik klasikiniai „Porsche“ bruožai, bet ir jo istorija.

„Kai įsigijau šį modelį, jo būklė buvo gana apgailėtina, todėl teko įdėti nemažai pastangų ir laiko, kad jo išorė ir vidus vėl būtų reprezentatyvūs. Natūralu, kad tokie daiktai, kuriems skiri daugiau dėmesio, vėliau tampa brangesni, užsimezga tam tikras unikalus ryšys“, – teigė G. Papečkys.

Dar viena ypatinga detalė – variklis.

„Šio automobilio variklis buvo ruoštas varžyboms, todėl kaip jis veikia ir kokį garsą skleidžia, gali suprasti, kad jame yra kažkas neįprasto. Be to, perrenkant variklį pastebėjau, kad jo nusidėvėjimas minimalus, kas irgi būdinga šios kartos automobiliams“, – sakė jis.

Tiesa, nepaisant išskirtinio automobilio statuso, G. Papečkys jo nelaiko užrakinęs garaže ir per metus juo įveikia apie 3-4 tūkst. kilometrų. Mėgstami maršrutai driekiasi užmiesčio keliais.

„Iš techninės pusės jis pakankamai paprastas – neturi nei vairo stiprintuvo, nei ABS stabdžių sistemos, sankabos pedalas su trosu, todėl juo sukinėtis miesto gatvėse nėra labai patogu. Bet miestui jis ir neskirtas. Geriausiai savo charakterį šis automobilis atskleidžia ilgame ir greitame kelyje, todėl su juo dažniausia važiuoju prie jūros ar į kaimynines šalis“, – patirtimi dalijosi G. Papečkys.

Automobilį suremontavęs savo jėgomis, dabar jo priežiūrą G. Papečkys linkęs patikėti „Porsche“ serviso profesionalams, kurie rūpinasi ir klasikiniais modeliais.

Pasaulio keliuose – du trečdaliai visų „Porsche“

Kaip teigiama šio gamintojo atstovų pranešime žiniasklaidai, Lietuvoje šiuo metu registruota beveik 1 tūkst. „Porsche“ markės automobilių. Prie klasikinių modelių galima priskirti maždaug dešimtadalį iš jų, kurie yra senesni negu 1998-ųjų gamybos.

Atsiradusi galimybė gauti kvalifikuotą klasikinių „Porsche“ automobilių priežiūrą Lietuvoje turėtų tapti postūmiu jų entuziastams, o šios markės klasikiniai modeliai taps kur kas dažniau sutinkami ir mūsų šalies keliuose.

Keliuose visame pasaulyje iki šiol važinėja maždaug 70 proc. visų kada nors pagamintų „Porsche“ modelių. Palyginti su kitais gamintojais, tai vienas didžiausių skaičių, iliustruojantis ypatingą „Porsche“ mylėtojų prieraišumą jų pamėgtiems automobiliams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Žaibiškos reakcijos vairuotojas pats nufilmavo savo antrąjį gimtadienį (9)

Akistata su sunkvežimiu – ko gero, vienas iš klaikiausių vairuotojo košmarų. Ne ką jaukiau pasijunti ir tada, kai prieš akis staiga iškyla nuo vilkiko atitrūkusi priekaba.

Lenktyniauti negalintys „Shelby Mustang GT350“ savininkai padavė gamintojus į teismą (9)

Automobilių „Ford Mustang Shelby GT350“ savininkai Jungtinėse Valstijose pateikė kolektyvinį ieškinį prieš bendrovę „Ford“, esą pastaroji sukčiavo ir pažeidė garantijas, nes galinguoju automobiliu nesaugu lenktyniauti.

Įspūdingas sprendimas: traukinio linija – kiaurai per 19-os aukštų pastatą (17)

Kinijos mieste Čunsine turistus ir fotografus traukia neįprastas metropoliteno sprendimas. Tiesiant liniją, nuspręsta nenugriauti ir neapeiti devyniolikos aukštų pastato, o nutiesti tunelį kiaurai per jį.

Kinų pirkimo ypatumai: per 33 sekundes įsigijo 350 „Alfa Romeo Giulia“ sedanų (9)

Kinijoje vos per 33 sekundes nupirkta 350 egzempliorių „Alfa Romeo Giulia“. Prekyba buvo vykdoma elektroninės prekybos platformoje „Tmall“, priklausančiai „Alibaba“. Skelbiama, kad tai buvo reklaminės akcijos „Tmall Super Brand Day“ dalis.

Kaip gaminama pavarų dėžė (4)

Prie Barselonos įsikūrusi „SEAT Componentes“ gamykla gamina naujosios kartos „Volkswagen Group“ MQ281 pavarų dėžę, kuri bus montuojama į daugelį šios grupės automobilių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai