Todėl paties greičiausio automobilio reikia ieškoti ne įprastuose keliuose, o šou aikštelėse, kur jie pasiekia rekordus ir linksmina tūkstančius žiūrovų, demonstruodami įspūdingas sunkvežimių galimybes. Greičiausi jų, sukonstruoti JAV, gali įstoti į kovą netgi su lėktuvais.

Reaktyvinė galia

Sunkvežimio „ShockWaveFlashFire“ pavadinimą galima išversti kaip „ugninės blykstės smūginė banga“. Vardą jis gavo ne be pagrindo – įsibėgėdamas automobilis spjaudosi ilgesniais nei 20 m liepsnų liežuviais. Dyzelinis variklis nuo šio sunkvežimio yra demontuotas, o ant platformos, už kabinos, įrengti trys reaktyviniai varikliai, kurie buvo pasiskolinti iš nurašytų karinių naikintuvų – kiekvieno galingumas lygus 12 000 AG. Šalia jų įrengti butaforiniai išmetamieji vamzdžiai, kuriuose taip pat dega reaktyvinis kuras. Tačiau kuro deginimo tikslas kitoks – judant mažu greičiu jis sudaro įspūdingus ugninius deglus, priverčiančius krūptelti šalia stovinčius žiūrovus vien tik nuo sunkvežimio vaizdo.

Unikalus automobilis gali važiuoti didesniu nei 600 km/val. greičiu, kas jam garantavo eilutę Pasaulinėje rekordų knygoje. Starte jis aplenkia šiuolaikinį reaktyvinį naikintuvą ir nusileidžia jam tik po 10 dvikovos sekundžių. Išvertus sunkvežimio variklių našumą į vienetus, naudojamus aviacijoje, tai jis sudarys 8600 kgf, tuo metu jo pilna masė lygi 3,1 t. Saugantis, kad automobilis nepakiltų, jo reaktyviniai varikliai įrengti 3 laipsnių kampu, spaudžiančiu monstrą prie horizontalaus paviršiaus.

Sunkvežimyje veikia įprasta stabdymo sistema, tačiau vairuotojas naudojasi ja tik atliekant nedidelius manevrus šalia žiūrovų tribūnų. Po tikro greičio šturmo monstras stabdomas dviem parašiutai, kurie anksčiau taip pat buvo naudojami karinėje aviacijoje. Reverso funkcijos varikliai neturi, kadangi nedidelio svorio mašina greičiausiai tiesiog lūžtų nuo neįtikėtino krūvio, kurį generuoja reaktyviniai agregatai. Degalų bakų talpa – 2 t efektyvaus degamojo mišinio. Kaskart pasiekdamas maksimalų greitį sunkvežimis sunaudoja maždaug 1,5 t.

Automobilio vertė – daugmaž pusė milijono dolerių, tačiau jo savininkai nesiruošia pardavinėti savo rekordinės transporto priemonės.

Įdomūs faktai apie „ShockWaveFlashFire“

Unikalus sunkvežimis „ShockWaveFlashFire“ buvo sukurtas dar 1984 metais, bet po kelių rekordų pasiekimo ir maksimalaus greičio registravimo jis tiesiog ilgam stabtelėjo angare. Dabartiniams jo savininkams prireikė dvejų metų, kad varikliai vėl galėtų alsuoti liepsnomis, o sunkvežimis pasirodyti įvairiausiuose JAV kampeliuose vykstančiuose šou.

Tam, kad būtų pasiektas maksimalus greitis, sunkvežimiui reikia specialių padangų. „ShockWaveFlashFire“ apavas yra analogiškas „Formulėje-1“ naudojamoms padangoms, tik yra kur kas didesnio skersmens. Užsakinėti tokius ratus yra labai brangu, nes jokiose įprastose prekybos vietose nieko tinkamo tiesiog nėrai, todėl automobilio savininkai padangas gamina patys. Šio proceso metu nuo padangos visiškai pašalinamas protektorius (ratas dėl to palengvėja maždaug 35 kg).

Grotelės automobilio priekyje ne dekoratyvinės, o išties funkcionalios – po kabina eina milžiniškas ortakis, kuris aprūpina deguonimi tris reaktyvinius „Pratt&Whitney“ variklius. Taip pat sukonstruota ratų aušinimo sistema, turinti apsaugoti perkaitusią gumą nuo sprogimo ar užsidegimo. Nepaisant to po kiekvieno važiavimo padangos yra keičiamos.

Mašinų su reaktyviniais varikliais JAV yra pakankamai daug, todėl be jų nepraeina nei viena aviacinė ar automobilinė paroda. Tokius variklius įrengia lengvuosiuose automobiliuose, mokykliniuose autobusuose, gaisro mašinose ir netgi bagiuose, ir jie reikalauja neįtikėtino pilotų meistriškumo, kad išlaikytų lengvą transporto priemonę kelyje.

Greičio rekordai

Lenktyniniai automobiliai jau seniai peržengė garso greičio barjerą ir artėja prie dvigubo rodiklio. Dabar sunkvežimių eilė, kurie kol kas yra pastebimai lėtesni dėl savo masės ir blogesnės aerodinamikos. Tačiau gyvenime mes pastebime atvirkštines tendencijas – besijaudindami dėl kelių eismo saugumo, stambių valstybių vyriausybės nustato vis griežtesnius greičio apribojimus. Todėl, gali būti, kad po kelių dešimtmečių mes vyksime į įvairius šou ir mus užklups tų laikų nostalgija, kai sunkvežimiai ir lengvieji automobiliai buvo išties greiti.