Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, senovinių automobilių ir motociklų ralis, kurį jau kelinti metai be pertraukų rengia VšĮ „Saugus ratas“, taip pavadintas neatsitiktinai. Pradėdami naują sezoną istorinės technikos mylėtojai varžysis labai vaizdingais, istoriniais Lazdijų rajono pasienio keliais, šalia kurių nutiestos spygliuotos vielos dar neseniai skyrė dzūkus nuo kaimynų lenkų ir viso pasaulio.

„Džiaugiamės, kad senovinės technikos ralis sutampa su tradiciniu, kasmet Lazdijų rajone vykstančiu didžiausiu metų renginiu, susilaukiančiu didžiulio žmonių susidomėjimo – tradicine tarptautine švente „Pasienio fiesta 2016“, – sakė Lazdijų rajono savivaldybės administracijos švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Rasa Kazlauskienė. – Šįkart ralis taps šios šventės, sutraukiančios tūkstančius žiūrovų bei atlikėjų iš Lenkijos, Baltarusijos bei visos Lietuvos, sudėtine dalimi, todėl esame įsitikinę, jog jis deramai papildys ir praturtins tradicinės mūsų šventės programą“.

Susirinkę į miestelėnai ir jų svečiai taps ne tik ralio starto ir finišo ceremonijų, bet ir slalomo varžybų Lazdijų centre žiūrovais, o pasibaigus raliui po finišo miesto parke galės apžiūrėti ten išrikiuotą jau vėstančiais varikliais visą istorinę techniką.

Ten pat bus surengta ir stilizuota foto sesija su nugalėtojais bei prizininkais ir, žinoma, akį kerinčiais, neretai net pusės amžiaus senumo, tačiau tviskančiais, tarsi vakar nuriedėjusiais nuo konvejerio, automobiliais.

„Istorinių automobilių ir motociklų ralis „Pasienio fiesta 2016“ – bene pirmasis mūsų renginys, kuriame tiek daug veiksmo vyks mieste ir bus skirta miestiečiams ir jų svečiams, – ralio spaudos centrui, Viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė šio ralio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Esu įsitikinęs, jog ralis vykusiai įsilies į lazdijiečių miesto šventę ir suteiks jai naujų spalvų, o didžioji trasos dalis, kuri drieksis reto grožio apylinkėmis rajono pakraščiais, patiks ralio dalyviams, ypač atvykusiems iš tolimesnių šalies kampelių, kurie namo sugrįš pakerėti Dzūkijos grožio“.

Jei ralio dalyviai pro automobilio langą žavėsis puikiais Lietuvos pasienio gamtos vaizdais, tai atvykusius į miesto šventę, nelyginant magnetas, neabejotinai trauks auksinių rankų antram gyvenimui prikelta senovinė technika, tikrąją vertę įgyjanti tik važiuodama.

O pažiūrėti bus į ką. Į Lazdijus Irmantas Kunca su Vaclovu Keserausku atvairuos vieną iš specialios serijos riboto laidos „Volkswagen Scirocco“, kurių iš viso pagaminta vos 2622.

Dar daugiau, automobilis pagamintas 1981 metais, – tais pačiais, kuriais gimė ir jo dabartinis vairuotojas. Tais pačiais metais „Volkswagen Scirocco“ buvo pristatytas Ženevos automobilių parodoje, o ir kainavo tada tik 16 tūkst. 775 Vokietijos markes.

Neretai istorinio automobilio atsiradimo Lietuvoje aplinkybės įdomesnės už modelio istoriją ar pelnytus apdovanojimus. Štai Donatas Devenis su Dariumi Ambložiejumi į Lazdijus atvairuos ko gero vieną gražiausių eksponatų – 1988 m. gamybos, 3,6 litro darbo tūrio variklį su automatine pavarų dėže turintį „Jaguar XJS“, kuris buvo pasmerktas metalo laužui.

Jį su dalinai išardytu varikliu Donatas rado Vokietijoje bebaigiantį užželti krūmais. Buvęs jo savininkas teigė, jog sugedęs „Jaguar“ variklis, tačiau ligos taip ir nesuradę vokiečiai gražuolį nustūmė į pakrūmę, kur ištisus 10 metų jį merkė lietus ir smelkė šaltis.

D. Devenis neužgaišo įkalbinėdamas, kad vokietis parduotų užmirštą „Jaguar“. Parsigabenus jį į Lietuvą prikėlimas iš numirusių užtruko bemaž dvejus metus, tačiau keisčiausia, kad nagingi lietuviai taip ir nesurado, dėl ko vokiečiai buvo išardę „Jaguar“ variklį...

Praėjusių metų rudenį sezono palydėtuvėse Biržuose šiltais aplodismentais buvo pagerbtas vyriausias istorinių automobilių ralyje pagal bendrus ekipažo narių amžiaus metus Reginos ir Petro Čebatorių duetas, kuris į Lazdijus atvairuoja bene labiausiai prie „Jaguar XJS“ stoto derantį dar vieną tikrą kelių laivą – nuo 1947 iki pat 1996 m. gamintą „Cadillac Fleetwood“.

Šešiavietis kadilakas sveria per dvi tonas, o jo benzininio variklio darbo tūris, kaip ir dera tikram amerikonui, 5733 kubiniai centimetrai.

Ko gero jau dabar galima teigti, jog seniausią ralyje, 1931 m. gamybos „Pontiac“, vairuos šeimyninis Valdo ir Edvino Krakauskų ekipažas iš Lenkijos, Punsko miesto.

Tomas Mikšiūnas su Roberta Keblyte pasienio keliais vairuos 1984 m. gamybos „Mercedes Benz 230E“, kaip jie sako – pirmąjį tokį visoje Plungėje, į kurį gydytojas persėdo iš numylėtos, rūpestingai prižiūrėtos „GAZ 24 Volgos“...

Tomas didžiuojasi ne tik labai įdomia tų metų gamybos automobilio komplektacija – centriniu užraktu, veliūro salonu, elektriniu stoglangiu, audio įranga su automatine antena, bet ir pernai gautais oficialų autentiško istorinio automobilio pripažinimą patvirtinančiais numeriais.

Visiems birželio 4-ąją vyksiančio „Istorinių automobilių ir motociklų ralio „Pasienio fiesta 2016“ dalyviams teks įveikti 115 km maršrutą. Ralio dalyviai bus pagerbti ralio uždarymo vakare, kuris rengiamas miesto parke ir kuris taps sudėtine lazdijiškių pasienio fiestos šventės dalimi.

Absoliutiems nugalėtojams atiteks „Bridgestone“ padangų komplektas, o prizininkams – „Liqui Moly“ alyvos, skirtos specialiai istorinės technikos varikliams.

Norinčių dalyvauti „Istorinių automobilių ir motociklų ralyje „Pasienio fiesta 2016“ paraiškas dar priima „Saugus ratas“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)