Įprasta, kad didžioji dalis didmiesčių parkavimo vietų centrinėse gatvėse yra apmokestinta. Ne išimtis ir didieji Lietuvos miestai. DELFI domisi, kiek kainuoja automobilių statymas dviejuose didžiausiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje ir Kaune.
Mokamas automobilių stovėjimas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Tiek sostinėje, tiek antrame pagal dydį mieste, už parkavimą galima susimokėti eile mokėjimo priemonių – nuo grynųjų iki mobiliųjų programėlių.

Tiesa, sostinėje surenkami pinigai gerokai – daugiau nei dukart – viršija Kaune surenkamą sumą.

Mokamų stovėjimo vietų – 7541

Be jokios abejonės, daugiausiai mokamų automobilių statymo vietų yra sostinėje – 7541.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė teigė, kad praėjusiais metais Vilniuje buvo 924 rezervuotos vietos.

Daugiausiai mokamų vietų – 2945 – priskirta žaliajai zonai. Čia parkavimas kainuoja mažiausiai – 0,3 EUR/val. Žaliojoje zonoje automobilio statymas mokamas pirmadieniais-šeštadieniais nuo 8 val. iki 18 val.

Nedaug atsilieka geltonoji zona, kur parkavimo valanda kainuoja 0,6 euro – 2617 vietų. Geltonojoje zonoje parkavimas mokamas pirmadieniais-šeštadieniais nuo 8 val. iki 20 val., išskyrus Santariškių gatvėje.

Raudonojoje zonoje už valandą reiks sumokėti 0,9 euro, o tokių vietų – 1621. Raudonojoje mokėti teks pirmadieniais-šeštadieniais nuo 8 val. iki 22 val.

„Prabangiausių“ – mėlynosios zonos vietų, sostinėje įrengta 268. Čia už valandą teks pakloti po 1,8 euro. Mėlynojoje zonoje parkavimas mokamas visomis savaitės dienomis nuo 8 val. iki 24 val. Ir ji padengia populiariausias Senamiesčio vietas.

Per 2015 metus, M. Gusarovienės teigimu, gyventojai įsigijo 3493 leidimus statyti automobilius apmokestintose vietose.

Rinkliavų žemėlapis Vilniuje
Rinkliavų žemėlapis Vilniuje
© Savivaldybės nuotr.

Parkavimo taisyklių pažeidimas užtraukia nuo 23 iki 40 eurų baudą. Vairuotojams, padariusiems pažeidimą pirmą kartą, per dešimt darbo dienų nuo administracinio teisės pažeidimo protokolo su administraciniu nurodymu išsiuntimo dienos siūloma sumokėti 11 eurų baudą.

Pernai Vilniaus biudžetas iš automobilių statymo mokesčių pasipildė 7,2 mln. eurų. Tai dukart daugiau, nei surinko antras pagal dydį miestas – Kaunas.

Kaunas surinko 3,17 mln.

VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“ vadovo Justo Limanausko teigimu, Kaune iš viso yra 4025 parkavimo vietų. Iš jų – 129 rezervuotos stovėjimo vietos neapmokestintose zonose.

Šiuo metu Kauno gatvėse stovi 148 parkomatai. Išskirtinis atvejis Laikinojoje sostinėje – Rotušės aukštės prieigos. Čia galioja oranžinės zonos tarifai – 1,2 Eur už valandą, visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 24 val. Toks pats tarifas galioja ir geltonoje zonoje, tačiau čia parkavimas mokamas iki 18 val. Toks pats mokamas laikas ir kitose zonose – nuo 8 val. ryto iki 18 val. Vakaro.

Toliau tarifai nuosekliai mažėja. Raudonojoje zonoje parkavimas kainuoja 90 centų, mėlynojoje – 60 centų, žaliojoje – 30 centų.

Pernai Kauno biužetas iš automobilių statymo surinko 3,17 mln EUR vietinės rinkliavos.

Parkavimas Kauno Rotušės aikštėje mokamas visą parą
Parkavimas Kauno Rotušės aikštėje mokamas visą parą
© kaunas.kasvyksta.lt nuotr.

2015 metais šiame mieste išduota 213 gyventojų leidimų statyti automobilius. Tačiau, panašu, kad šiemet šis skaičius smarkiai išaugs – vien iki liepos 19 d. išduoti net 301 gyventojų leidimai. Beje, pastaruoju metu Kaunas nuo poperinių leidimų pereina prie skaitmeninių.

„Kaune vis dar yra popieriniai leidimai. Ant tam tikros rūšies popierinių leidimų yra galimybė užrašyti dviejų transporto priemonių valstybinius numerius. Elektroninis leidimas gali būti išduodamas rinkliavos mokėtojui, jeigu jis pageidauja leidime nurodyti tik vienos transporto priemonės valstybinį numerį“, – galimą pokyčių priežastį aiškina J. Limanauskas.

Už taisyklių pažeidimą gresia tokios pat baudos, kaip ir Vilniuje – nuo 23 iki 40 Eur.

Šiuo atveju Kaune, jeigu asmuo gavo pranešimą dėl laiku nesumokėtos rinkliavos, jam yra siūloma per 48 valandas sumokėti didesnę, pranešime nurodyto dydžio rinkliavą. To nepadarius grės aukščiau minėta bauda.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (50)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (56)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Iš pradžių sunku patikėti: plieną automobilių gamyboje pakeis medienos plaušiena (13)

Nuolatinis spaudimas pereiti prie lengvesnių transporto priemonių gamybos keletą Japonijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (26)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (26)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (84)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1106)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...