Jei nepavyksta su didžiulėmis lėšomis ir investicijomis pasiekti gerų rezultatų, gal laikas būtų atsigręžti į smulkmenas. Galbūt jos gali pasiekti daug geresnių rezultatų nei naujos technologijos. Tokią mintį bando patvirtinti „Volvo“ ir „Michelin“ atlikti bandymai.

Nesenai patvirtinus, kad naujas tarptautinis susitarimas dėl klimato kaitos bus atidėtas iki 2020 m., o tai reiškia, kad individualūs pavienių žmonių ir įmonių siekiai mažinti klimato kaitą šiuo metu tampa dar svarbesni.

Bandymų metu nustatyta, kad tinkamai parinktos padangos, prižiūrimas jų slėgis ir sureguliuota ratų geometrija sumažina kuro sąnaudas ir CO2 išmetamą kiekį iki 14,5 proc. Kitaip tariant, jei jums nerūpi ekologija, tai vienas tinkamai prižiūrimas vilkikas įmonei sutaupo apie 8 tūkst. EUR.

Jei didžioji dalis vairuotojų taip prižiūrėtų savo transporto priemones, tuomet CO2 emisija smarkiai sumažėtų.

Bandymai

Du „Volvo FH“ 4x2 vilkikai su pakrautomis puspriekabėmis buvo paruošti bandymui. Jų masė buvo 40 t. Abu jie turėjo 13 l 500 AJ „Euro 5“ standartą atitinkančius variklius.

Vienas iš jų buvo paruoštas idealiai, kitas buvo su bloga ratų geometrija, netinkamomis padangomis ir blogu oro slėgiu padangose. Bandymai buvo atliekami Hällered „Volvo“ bandymų trasose Švedijoje.

Vilkikai važiavo po 1 tūkst. km. Dalis važiavimų buvo specialioje trasoje, kita dalis specialiose dirbtuvėse, stebint Švedijos techninių tyrimų instituto atstovams, kurie konsultavo ir garantavo, kad bandymai būtų atlikti laikantis visų mokslinio tyrimo reikalavimų.

Vilkikuose buvo sumontuoti kuro sąnaudų matuokliai, greičio kontrolės prietaisai, sistemos stebinčios padangų būklę ir pasipriešinimą riedėjimui. Testo rezultatai buvo kruopščiai suskaičiuoti, įvertinant vėjo, drėgmės ir temperatūros sukeliamas paklaidas.

Rezultatai

Maksimalus kuro sąnaudų skirtumas buvo 14,5 proc. Tinkamos padangos, kitaip tariant, optimalus jų variantas gali sutaupyti iki 11 proc. kuro. Teisingas slėgis sutaupo apie 1 proc. degalų. Verta paminėti, kad kitų organizacijų atliktuose testuose buvo gautas šiek tiek geresnis rezultatas. Tinkama ratų geometrija sutaupo apie 2,5 proc. dyzelino. Visi šie faktoriai taip pat labai svarbūs padangos ilgaamžiškumui, patikimumui ir saugumui kelyje, bet tyrėjai šių aspektų nelietė.

„Michelin“ inžinieriai neliko itin nustebę būtent tokiais rezultatais. Jiems gerai žinoma, kad apie trečdalį kuro sąnaudų lemia padangos pasipriešinimas riedėjimui. Tinkamo dydžio ir minimalaus pasipriešinimo riedėjimui padangos yra būtinos, norint maksimaliai taupyti kurą. Kartais galbūt verta įvertinti ir pačios padangos kainą ir jos atsiperkamumą bei paieškoti optimaliausio varianto.

„Volvo“ atstovai ne daug ką galėjo pasakyti apie padangas ir jų specifiką, bet teigia, kad kurti vien tik efektyvius ir taupius vilkikus tikrai nepakanka. Reikia į vilkiką žiūrėti kaip į visumą komponentų ir kiekvienam iš jų ieškoti galimybių, kovojant su klimato kaita arba tiesiog su didelėmis išlaidomis.

„Volvo“ pripažįsta, kad geros padangos ir teisingai sureguliuoti ratai tikrai nesustabdys klimato kaitos, bet kelių transportui į aplinką išmetant apie 30-40 proc. viso pasaulio CO2, transportininkų mažinamas emisijos kiekis būtų itin svarus indėlis į švaresnį pasaulį.