Norvegija ketina investuoti šimtus milijonų eurų į greitkelius be automobilių

 (27)
Norvegija turi ambicingų planų artimiausioje ateityje toliau mažinti anglies dvideginio emisijas ir ketina statyti plataus masto infrastruktūrą dviratininkams. Šalis ketina investuoti 8 mlrd. Norvegijos kronų (851 mln. eurų) į „dviračių supertakų“ tinklą, kuris apimtų visą šalį, rašo „Autoevolution“.
Apsnigti dviračiai
© AFP/Scanpix

Pagrindinė idėja yra nutiesti dviratininkams skirtus greitkelius, kurie sujungtų devynis didžiausius Norvegijos miestus ir jų priemiesčius su centro zonomis, kur dirba daug gyventojų. Tokie keliai bus skirti tik dviračiams bei elektriniams dviračiams ir turės dvi juostas.

Norvegijos valdžia tikisi, kad miestų širdis sujungus su išoriniais urbanistiniais konglomeratais, vis daugiau žmonių kelionei į darbą rinksis dviračius.

Norvegija yra tarp atsiliekančių Šiaurės Europos šalių, kuriose kelionei į darbą žmonės naudoja dviračius: šią transportą priemonę kol kas renkasi tik 5 proc. gyventojų.

Šiame sąraše pirmą vietą užima Danija, kurioje į darbą dviračiais važinėja maždaug 17 proc. žmonių. Po jos eina Švedija, kur kasdienėms kelionėms į darbą dviračius renkasi 12 proc. gyventojų.

Norvegijos valdžia tikisi, kad iki 2030 metų dviratininkų skaičius išaugs iki 20 proc.

Kliūtis – blogos oro sąlygos

Kad ir kaip šauniai skambėtų šis projektas, Norvegijoje yra nemažai jo skeptikų. Oponentai tvirtina, kad tik dviračiams skirti greitkeliai yra bergždžias reikalas dėl atšiaurių Norvegijos oro sąlygų.

Daug tokių maršrutų eina per kalnus, o Norvegija nėra Kalifornija. Priešininkai teigia, kad dėl šalčio ir sniego naudotis tokiais keliais bus nepraktiška.

Tačiau dviračių greitkelių šalininkai atkerta, kad jei valstybė žiemos metu gali užtikrinti įprastų kelių valymą ir praktiškumą, tai tą patį galėtų padaryti ir naujų takų dviratininkams atveju.

Kalbant apie šaltį, jie sako, kad panašaus klimato šalyse oro temperatūrai netgi smarkiai nukritus žemiau nulio, dviračiais važinėjančių žmonių skaičius sumažėja tik nežymiai. Tarp tokių miestų jie mini Oulu Suomijoje ir Edmontoną Kanadoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Ar žaibuojant saugu sėdėti automobilyje? (3)

Su tikruoju pavasariu grįžta ir žaibai. Juos įdomu stebėti, tačiau reikia pasirūpinti tinkama apsauga. Specialistai visuomet pataria nestovėti prie aukštų medžių, elektros stulpų ir kitų objektų, kurie žaibą gali pritraukti. Tuo tarpu automobilis yra laikomas gana saugia vieta, nes yra gerai izoliuotas nuo žemės.

M. Schumacherio sūnui – išbandymas vairavimo mokykloje (2)

Legendinio „Formulės 1“ lenktynininko Michaelio Schumacherio sūnui Mickui šiemet sukako 18 metų. „Mercedes-Benz“ pasinaudojo šia proga ir sukūrė šmaikščią reklamą, informuoja autoevolution.com.

Naujasis „Nissan Micra“ reklamuojamas kaip tinkamiausias bankų plėšikų pasirinkimas

Kokį šiuolaikinį automobilį išsirinktų Boni ir Klaidas, jei iš praeito šimtmečio persikeltų į dabartį? Galbūt naująjį „Nissan Micra“? Bent taip, ko gero, mano automobilio kūrėjai. Mat „Nissan Micra“ reklaminiais veidais kaip tik ir pasirinkti Didžiosios depresijos laikais nusikalstama veika pagarsėjusios gangsterių poros prototipai.

Žaibiškos reakcijos vairuotojas pats nufilmavo savo antrąjį gimtadienį (10)

Akistata su sunkvežimiu – ko gero, vienas iš klaikiausių vairuotojo košmarų. Ne ką jaukiau pasijunti ir tada, kai prieš akis staiga iškyla nuo vilkiko atitrūkusi priekaba.

Lenktyniauti negalintys „Shelby Mustang GT350“ savininkai padavė gamintojus į teismą (10)

Automobilių „Ford Mustang Shelby GT350“ savininkai Jungtinėse Valstijose pateikė kolektyvinį ieškinį prieš bendrovę „Ford“, esą pastaroji sukčiavo ir pažeidė garantijas, nes galinguoju automobiliu nesaugu lenktyniauti.
Facebook draugai