Norvegija ketina investuoti šimtus milijonų eurų į greitkelius be automobilių

 (27)
Norvegija turi ambicingų planų artimiausioje ateityje toliau mažinti anglies dvideginio emisijas ir ketina statyti plataus masto infrastruktūrą dviratininkams. Šalis ketina investuoti 8 mlrd. Norvegijos kronų (851 mln. eurų) į „dviračių supertakų“ tinklą, kuris apimtų visą šalį, rašo „Autoevolution“.
Apsnigti dviračiai
Apsnigti dviračiai
© AFP/Scanpix

Pagrindinė idėja yra nutiesti dviratininkams skirtus greitkelius, kurie sujungtų devynis didžiausius Norvegijos miestus ir jų priemiesčius su centro zonomis, kur dirba daug gyventojų. Tokie keliai bus skirti tik dviračiams bei elektriniams dviračiams ir turės dvi juostas.

Norvegijos valdžia tikisi, kad miestų širdis sujungus su išoriniais urbanistiniais konglomeratais, vis daugiau žmonių kelionei į darbą rinksis dviračius.

Norvegija yra tarp atsiliekančių Šiaurės Europos šalių, kuriose kelionei į darbą žmonės naudoja dviračius: šią transportą priemonę kol kas renkasi tik 5 proc. gyventojų.

Šiame sąraše pirmą vietą užima Danija, kurioje į darbą dviračiais važinėja maždaug 17 proc. žmonių. Po jos eina Švedija, kur kasdienėms kelionėms į darbą dviračius renkasi 12 proc. gyventojų.

Norvegijos valdžia tikisi, kad iki 2030 metų dviratininkų skaičius išaugs iki 20 proc.

Kliūtis – blogos oro sąlygos

Kad ir kaip šauniai skambėtų šis projektas, Norvegijoje yra nemažai jo skeptikų. Oponentai tvirtina, kad tik dviračiams skirti greitkeliai yra bergždžias reikalas dėl atšiaurių Norvegijos oro sąlygų.

Daug tokių maršrutų eina per kalnus, o Norvegija nėra Kalifornija. Priešininkai teigia, kad dėl šalčio ir sniego naudotis tokiais keliais bus nepraktiška.

Tačiau dviračių greitkelių šalininkai atkerta, kad jei valstybė žiemos metu gali užtikrinti įprastų kelių valymą ir praktiškumą, tai tą patį galėtų padaryti ir naujų takų dviratininkams atveju.

Kalbant apie šaltį, jie sako, kad panašaus klimato šalyse oro temperatūrai netgi smarkiai nukritus žemiau nulio, dviračiais važinėjančių žmonių skaičius sumažėja tik nežymiai. Tarp tokių miestų jie mini Oulu Suomijoje ir Edmontoną Kanadoje.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Laisva pavara

Šių metų „Chill‘n‘Grill“ festivalyje – trys naujienos ir žinutė žiūrovams

Nors automobilių festivaliai visame pasaulyje neatsiejami nuo minios žiūrovų, į juos plūstančių nuosavomis mašinomis, „Chill‘n‘Grill“ organizuojanti „JDM.lt“ komanda šią tradiciją nusprendė keisti.

Sostinės širdyje – retas superautomobilis (61)

„Lamborghini Aventador“ – superautomobilis, kurį Lietuvoje išvysi nedažnai. Tačiau ketvirtadienio vakarą juo pasigrožėti galėjo sostinės Senamiestyje apsilankę miestelėnai ir svečiai. Italijos gamintojų šedevras su vokiškais registracijos numeriais stovėjo prie „Stiklių“ restorano, kur jį įamžino DELFI skaitytojas Nerijus (dėkojame jam už nuotraukas).

Automobilių savininkai triumfuoja: studento išradimas jiems sutaupo milijonus (44)

Devyniolikmečio Stanfordo universiteto studento sumanytas botas vos per 21 mėnesį padėjo vairuotojams užginčyti baudų už automobilio stovėjimą, kurių bendra suma tiesiog gniaužia kvapą – kalbame apie daugiau nei 4 mln. dolerių (3,61 mln. Eur), skelbia „The Guardian“.

Lietuvis įveikė Europą vienu prisėdimu (16)

Keliautojui ir motociklininkui Aidui Bubinui pakluso įspūdingas rekordas. Lietuvis vienu prisėdimu – be miego ir poilsio – motociklu įveikė daugiau nei 5500 km atstumą nuo šiauriausio Europos taško Nordkappo iki piečiausio – Tarifos. Tikslą tilpti į 60 valandų jis viršijo su kaupu, ketvirtadienį finišavęs po simboliškų 55 val. ir 55 min. kelionės.

Lietuvos dizaineris sukūrė automobilio ir motociklo hibridą (16)

Šiemet „Jaunojo dizainerio prizą“ produkto dizaino kategorijoje pelnęs Vilniaus dailės akademijos bakalauras Lukas Avėnas publikai pristatė koncepcinį triratį motociklą AKO, sujungiantį geriausias motociklų bei automobilių savybes. Išskirtines savybes šiai transporto priemonei suteikia ne tik palinkstanti važiuoklė, bet ir transporto priemonės išorėje esantis variklis bei kiti inovatyvūs dizaino sprendimai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai