Norvegija ketina investuoti šimtus milijonų eurų į greitkelius be automobilių

 (27)
Norvegija turi ambicingų planų artimiausioje ateityje toliau mažinti anglies dvideginio emisijas ir ketina statyti plataus masto infrastruktūrą dviratininkams. Šalis ketina investuoti 8 mlrd. Norvegijos kronų (851 mln. eurų) į „dviračių supertakų“ tinklą, kuris apimtų visą šalį, rašo „Autoevolution“.
Apsnigti dviračiai
Apsnigti dviračiai
© AFP/Scanpix

Pagrindinė idėja yra nutiesti dviratininkams skirtus greitkelius, kurie sujungtų devynis didžiausius Norvegijos miestus ir jų priemiesčius su centro zonomis, kur dirba daug gyventojų. Tokie keliai bus skirti tik dviračiams bei elektriniams dviračiams ir turės dvi juostas.

Norvegijos valdžia tikisi, kad miestų širdis sujungus su išoriniais urbanistiniais konglomeratais, vis daugiau žmonių kelionei į darbą rinksis dviračius.

Norvegija yra tarp atsiliekančių Šiaurės Europos šalių, kuriose kelionei į darbą žmonės naudoja dviračius: šią transportą priemonę kol kas renkasi tik 5 proc. gyventojų.

Šiame sąraše pirmą vietą užima Danija, kurioje į darbą dviračiais važinėja maždaug 17 proc. žmonių. Po jos eina Švedija, kur kasdienėms kelionėms į darbą dviračius renkasi 12 proc. gyventojų.

Norvegijos valdžia tikisi, kad iki 2030 metų dviratininkų skaičius išaugs iki 20 proc.

Kliūtis – blogos oro sąlygos

Kad ir kaip šauniai skambėtų šis projektas, Norvegijoje yra nemažai jo skeptikų. Oponentai tvirtina, kad tik dviračiams skirti greitkeliai yra bergždžias reikalas dėl atšiaurių Norvegijos oro sąlygų.

Daug tokių maršrutų eina per kalnus, o Norvegija nėra Kalifornija. Priešininkai teigia, kad dėl šalčio ir sniego naudotis tokiais keliais bus nepraktiška.

Tačiau dviračių greitkelių šalininkai atkerta, kad jei valstybė žiemos metu gali užtikrinti įprastų kelių valymą ir praktiškumą, tai tą patį galėtų padaryti ir naujų takų dviratininkams atveju.

Kalbant apie šaltį, jie sako, kad panašaus klimato šalyse oro temperatūrai netgi smarkiai nukritus žemiau nulio, dviračiais važinėjančių žmonių skaičius sumažėja tik nežymiai. Tarp tokių miestų jie mini Oulu Suomijoje ir Edmontoną Kanadoje.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Kad išgelbėtų automobilį, 81-erių senolis stojo prieš didžiulį bulių (7)

Ko tik mes nepadarome dėl savo automobilių... Paprastai mes juos reguliariai plauname, retkarčiais, kai kas nors jų viduje ima tarškėti ir barškėti, nugabename remontui. Trumpai tariant, rūpinamės kaip tik galime, rašo autoevolution.com.

Automobilių žurnalistai priėmė istorinio modelio iššūkį (9)

Žymus keliautojas ir žurnalistas Vitoldas Milius vėl leidosi į ypatingą žygį. Kartu su operatoriumi Aidu Bubinu, fotožurnalistu Vytautu Pilkausku ir DELFI redaktoriumi Ramūnu Pletkumi nuotykių ieškotojas tradicinę kelionę į kas dvejus metus rudenį Paryžiuje vykstančią tarptautinę automobilių parodą pavertė netradiciniu išbandymu.

M. LeBlancas pasirašė kontraktą du sezonus vesti „Aukščiausią pavarą“ (5)

Britanijos nacionalinis transliuotojas BBC paskelbė, kad buvęs televizijos serialo „Draugai“ (Friends) žvaigždė Mattas LeBlancas pasirašė kontraktą du sezonus vesti populiarią laidą apie automobilius „Aukščiausia pavara“ (Top Gear).

Jie ateina: greitkeliai, kuriuose vairuotojai taps nepageidaujami (90)

Vašingtone artimiausiu metu bus pristatytos naujos kelių, kuriais riedės savarankiški automobiliai, taisyklės. Ekspertų teigimu, toks sprendimas gali lemti drastiškus pokyčius: tiesiog nebeliks praėjusio amžiaus archetipinės sąvokos – vairuotojas, skelbia „Bloomberg“.

Skatina taupų ir saugų vairavimą (8)

Spalio 15-ąją šalies keliais vyks ekonominis žygis automobiliais, kurio dalyvių pagrindinis tikslas – renginio organizatorių numatytą maršrutą įveikti ne tik saugiai, bet ir sunaudojant kaip įmanoma mažiau degalų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai