Neįtikėtiniems užuomaršoms – vaikų gyvybes saugantis sprendimas

Remiantis statistika, kasmet Jungtinėse Valstijose nuo karščio žūsta apie 20 vaikų, kuriuos tėvai tiesiog pamiršta savo mašinoje, paliktoje saulėkaitoje.
Neįtikėtiniems užuomaršoms – vaikų gyvybes saugantis sprendimas
© Vida Press

Vaistus nuo užmaršumo kurti imasi patys automobilių gamintojai. Sekmadienį pasibaigsiančiame tarptautiniame Detroito autosalone „General Motors“ pristatė naują saugumo sistemą, skirtą priminti vairuotojams apie galinėje sėdynėje paliktus vaikus.

Tiesa, įranga, sumontuota naujos kartos „GMC Acadia“ visureigyje, automatiškai nenustato, kad ant galinės sėdynės sėdi vaikas – tiesiog vairuotojui atidarius savo dureles suveikia tam tikras signalas, išsijungiantis tik jam atidarius ir galines dureles. Taip žmogus priverstas žvilgtelėti, ar nieko nepaliko mašinoje.

„GMC Acadia“ tokiai naujovei pasirinktas neatsitiktinai – „General Motors“ atstovų teigimu, tai vienas populiariausių šio koncerno modelių tarp pirkėjų, turinčių vaikų.

O ateityje žadama patobulinti šią sistemą taip, kad ji pati „matytų“, ar ant galinės sėdynės kas nors yra – įranga būtų paremta naujausiomis judesius fiksuojančiomis technologijomis.

Remiantis San Chosė valstijos universiteto duomenimis, 1998-2014 metais JAV kasmet nuo saulės įkaitusiuose automobiliuose vidutiniškai miršta 38 žmonės, maždaug pusė jų – netyčia palikti vaikai. Dar 29 proc. žuvusių vaikų į mašinas pateko patys, žaisdami, ir nebesugebėdavo iš jų išlipti, 18 proc. vaikų automobiliuose paliekami sąmoningai.

Pernai liepą JAV Nacionalinė eismo saugumo administracija pareiškė, kad neplanuoja gamintojų įpareigoti privaloma tvarka automobiliuose montuoti įrangos, primenančios apie paliktus vaikus.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Laisva pavara

Lietuvis įveikė Europą vienu prisėdimu (12)

Keliautojui ir motociklininkui Aidui Bubinui pakluso įspūdingas rekordas. Lietuvis vienu prisėdimu – be miego ir poilsio – motociklu įveikė daugiau nei 5500 km atstumą nuo šiauriausio Europos taško Nordkappo iki piečiausio – Tarifos. Tikslą tilpti į 60 valandų jis viršijo su kaupu, ketvirtadienį finišavęs po simboliškų 55 val. ir 55 min. kelionės.

Lietuvos dizaineris sukūrė automobilio ir motociklo hibridą (15)

Šiemet „Jaunojo dizainerio prizą“ produkto dizaino kategorijoje pelnęs Vilniaus dailės akademijos bakalauras Lukas Avėnas publikai pristatė koncepcinį triratį motociklą AKO, sujungiantį geriausias motociklų bei automobilių savybes. Išskirtines savybes šiai transporto priemonei suteikia ne tik palinkstanti važiuoklė, bet ir transporto priemonės išorėje esantis variklis bei kiti inovatyvūs dizaino sprendimai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Drąsus „Kamaz“ vairuotojas atskleidė ypatingas sunkvežimio galimybes (68)

Apie 10 tonų sveriantis „Kamaz“ sunkvežimis – ką galima nuveikti su tokia mašina? Na, visų pirma, tai jau įrodyta, galima laimėti legendinį Dakaro ralį. Ką dar? Pasirodo, jeigu prie vairo sėdi tikras pramuštgalvis, juo galima skrieti asfalto trasomis, leidžiant šėlioti galiniams ratams.

Palangos automobilių stilius (II): ką vairuoja poilsiautojai (34)

Vasarai įsibėgėjus didžiausiame šalies pajūrio kurorte kas dieną daugėja poilsiautojų. Į Palangą suvažiuoja vasarotojai tiek iš visos Lietuvos, tiek iš aplinkinių šalių.

Avarijos dilema: aukoti keleivį ar pėsčiuosius? (40)

Mums nuolat kartoja, kad gana netolimoje ateityje mus saugiai ir patogiai vežios savarankiški automobiliai. Kelionės metu galėsime nevaržomi stebėti besikeičiantį kraštovaizdį, skaityti knygas ar tiesiog nusnausti. Pečių nebeslėgs atsakomybių našta ir būtinybė priimti sprendimus, skelbia thetruthaboutcars.com.
Facebook draugai