2015 metų sausį pirmuosius pirkėjus pasieksiantis 650 kub. cm variklio tūrio „Kawasaki Vulcan S“ – tai tikras šviežio oro gūsis nedidelio dydžio „kruizerių“ klasėje, angliškai neoficialiai vadinamoje „entry level“.

Paskutiniame XX amžiaus dešimtmetyje Japonijos gamintojai masiškai štampavo 500-650 kub. cm darbinio tūrio deforsuotus „žemasūkius“ motociklus V2 tipo varikliais ir nuo „Harley Davidson“ nukopijuotu dizainu (pavyzdžiui, „Honda VT600“, „Yamaha XVS 650“). Dėl nedidelio svorio, kompaktiškų gabaritų bei neaukštos kainos šios klasės „kruizerius“ dar ir šiandien dažniausiai renkasi pradedantieji motociklininkai ir motociklininkės. Ir, deja, dažnai netrukus savo pasirinkimu nusivilia patyrę, kad jų chromu blizgantys žirgai nors ir plerpia bei vibruoja ne ką mažiau už HD, bet yra tiesiog per silpni ir per lėti. Arba, kaip pasakytų tavo draugelis Vycka – „nevalina“.

Atrodo, šią problemą suprato visi didžiosios japonų ketveriukės atstovai, tačiau jai spręsti pasiūlė skirtingus receptus. Vieni tiesiog padidino pradedantiesiems skirtų „kruizerių“ motorų kubatūrą iki maždaug 800-950 kub. cm („Yamaha Bolt“, „Suzuki Marauder“), kiti pasirinko kitokį kelią: „Honda“ nutarė perauklėti „laike užstrigusius“ „kruizerių“ pirkėjus ir sukūrė eksperimentinę CTX liniją (jai priskirti galima būtų ir „erdvėlaivį“ „NM4 Vultus“), o „Kawasaki“ kurį laiką tyliai stebėjo konkurentų žingsnius, analizavo jų silpniausias vietas ir, atrodo, padarė teisingas išvadas. Štai todėl naujasis „Kawasaki Vulcan S“ į mūšį dėl pirkėjų simpatijų ateina su stipriais koziriais kišenėje.

Pradėkime nuo motociklo dizaino – jis nusipelno jei ne liaupsių, tai bent jau iškelto į viršų nykščio dėl vykusiai suderintų klasikinių kruizeriškų bruožų ir XXI amžiaus modernumo. Bene pagrindinis į akis krintantis akcentas – atvirai eksponuojamas galinis monoamortizatorius bei daugelyje vietų matomi rėmo vamzdžiai. Šie konstruktyviniai elementai kuria griežto, raumeningo ir tvirto motociklo įvaizdį. Nuėmus keleivio sėdynę gauname tiesiog klasišką „bobberį“. O jei dar perkėlus numerio laikiklį į šoną... Lyginant su technine prasme artimiausiu, tačiau plastikais apdangstytu konkurentu – „Honda CTX 700“ – „vulkanas“ stiliaus dvikovą laimi užtikrintai.

Paprasta, bet efektyvi gamintojų pasiūlyta naujovė – galimybė pritaikyti motociklo ergonomiką pagal vairuotojo ūgį ir poreikius. Pirkėjas, rinkdamasis norimą „Vulcan S“ komplektaciją, gali pasirinkti vieną iš trijų skirtingų vairų ir trijų sėdynių. O pakojų tvirtinimo vietą galima keisti kada tik panorėjus – tam reikalui yra numatytos trejos tvirtinimo vietos.

Pradedantiesiems turėtų patikti ir automatinis neutralios pavaros ieškiklis, užtikrinantis, kad motociklui stovint per stipriai kilstelėjus pavarų perjungimo svirtį aukštyn netyčia neįsijungs aukštesnė pavara. Beveik po motociklu įtaisytas duslintuvas – taip pat gerai apgalvota detalė, skirta didesniam saugumui nuo netyčinių nudegimų. Be to, siekdami padidinti motociklo posvyrio kampą posūkiuose ir manevringumą, „Kawasaki“ savo naująjį kūrinį apavė sportiškomis padangomis ir lengvo lydinio ratlankiais.

Kurdami „Vulcan S“ gamintojai nusprendė nesilaikyti dogmos, kad „kruizeriui“ būtina V2 variklio konfigūracija, ir į naująjį „vulkaną” įtaisė laiko patikrintą skysčiu aušinamą 650 kubikų variklį, sudarytą iš dviejų paraleliai išdėstytų cilindrų, kuriuo ligšiol dalinosi „Ninja“ ir „Versys“ modeliai. Tiesa, kumštelinių velenų forma, kuro tiekimo bei išmetimo sistemos ir kiti mazgai buvo perderinti tam, kad sukimo momento kreivė pasislinktų arčiau žemesnių apsukų intervalo. Ir nors variklio galia kol kas neskelbiama, galima spėti, kad ji bus artima 44 kilovatams – taigi, kur kas didesnė nei „vyresniojo brolio“ VN 900 (35 kW), nepaisant pastarojo turimo 250 kubinių centimetrų darbinio tūrio pranašumo.

Ketinantiems „vulkanu” leistis į ilgesnes keliones gamintojai siūlo tradicinių aksesuarų liniją: odinius šoninius krepšius, atlošus, bagažo laikiklius, priekinius stiklus. Šešių laipsnių greičių dėžė turėtų užtikrinti ramų variklio darbą greitkeliuose, o 14 litrų talpos kuro bakas garantuoti bent jau 300 km atstumą tarp degalų papildymo. Tiesa, vairuotojas ir keleivis tolimose kelionėse, ko gero, negalės mėgautis itin dideliu komfortu – galinės pakabos eiga siekia vos kiek daugiau už tris colius.

Prietaisų skydelis atrodo moderniai, bet gal kiek pigiai. Tačiau niekas nepaneigs jo funkcionalumo: LCD ekrane rodomas greitis, atstumas, apsukos, degalų kiekis bake, laikas, vidutinis degalų sunaudojimas ir kita aktuali informacija.

Belieka palinkėti, kad pirmasis teigiamas įspūdis, kurį paliko „Vulcan S“ neišblėstų ir „susipažinus“ su juo gyvai.

2015 m. „Kawasaki Vulcan S ABS“ specifikacijos

Variklis: dviejų cilindrų, išdėstytų lygiagrečiai, keturtaktis, skysčiu aušinamas, DOHC, po keturis vožtuvus kiekvienam cilindrui
Darbinis tūris: 649 kub. cm
Stūmoklio skersmuo ir eiga: 83 x 60 mm
Suspaudimo laipsnis: 10.8:1
Aušinimo sistema: Skysčiu
Kuro sistema: Skaitmeninis įpurškimas DFI su dviem 38 mm droseliais ir su sub-droseliais
Uždegimas: TCBI su skaitmeniniu paankstinimu
Pavarų dėžė: Šešių greičių, su automatiniu neutralios pavaros ieškikliu
Galutinė pavara: grandinė
Rėmas: Dvigubas plieno vamzdis
Priekinė pakaba / eiga: 41 mm teleskopinė šakė / 5,1"
Galinė pakaba / eiga: monoamortizatorius su reguliuojama išankstine apkrova / 3,2"
Priekinės padangos: 120/70 R18
Galinės padangos: 160/60 R17
Priekiniai stabdžiai: Vienas 300 mm diskas su dvigubo stūmoklio apkaba, ABS
Galiniai stabdžiai: Vienas 250 mm diskas su vieno stūmoklio apkaba, ABS
Bendras ilgis: 2,31 m
Bendras plotis: 88 cm
Bendras aukštis: 1,09 m
Prošvaisa: 13 cm
Sėdynės aukštis: 68 cm
Važiuoklės bazė: 1,57 m
Masė: 226 kg
Kuro bako talpa: 14 litrų
Spalvos: „Candy Lime“ žalia, „Pearl Crystal“ balta arba matinė „Ebony“
Kaina JAV: nuo 7399 dolerių (20,5 tūkst. Lt)