Bendrovė ZIL gavo Rusijos Gynybos ministerijos užsakymą sukurti naują daugiafunkcinės paskirties karinę transporto priemonę, kurios keliamoji galia būtų nuo 1 iki 2,5 tonos.

„Kuriant šią karo mašiną, buvo pasitelktos moderniausios kompiuterinės technologijos ir 3D modeliavimas, – aiškinama pranešime spaudai. – Kėbulas skirtas ekipažo susodinimui pagal schemą 9+1, kur 1 – vairuotojas, o 9 – kariai. Vairuotojas ir vadas sėdi mašinos priekinėje dalyje, o už jų – šeši nugaras „surėmę“ kariai. Likę du devynetuko nariai sėdi ant dviejų galinių sėdynių, kolegoms atgręžę nugaras. Taip susėdus garantuojamas 360 laipsnių perimetro stebėjimas.“

Tai bent privalumai! Skaitome toliau.

„Išorinė naujojo automobilio architektūra formuoja superšiuolaikinį ir grėsmingą įvaizdį, kuris pasižymi ne tik utilitarinėmis funkcijomis, bet ir psichologiniu poveikiu. Esminiai mašinos dizaino akcentai – į priekinę kėbulo dalį susieinančios kėbulo linijos, agresyvios priekinės radiatoriaus grotelės ir kampuota kėbulo forma.“

Kėbulą sudaro dvi dalys: priekinė dalis ir dalis, skirta ekipažui. Automobilio galas skirtas kariams su kulkosvaidžiais. Mašinoje nugaromis vienas į kitą sėdintiems kariams garantuotas puikus apžvalgumas.

Šarvuočio durys išsiskiria laiptų kontūru ir pasižymi antifugasiniu efektu. Važiuoklė sukonstruota kaip viena visuma, o ne kaip atskirų techninių mazgų ir agregatų rinkinys. Svarbiausi mazgai – rėmo konstrukcijos vidinėje pusėje.“

Šarvuočio 4 ratus suks 4 cilindrų dyzelinis variklis „Cummins 4 ISBe“, kurio galingumas – 185 AG. Sukimo momentą ratams perduos 5 laipsnių pavarų dėžė ZF S5-42. Ratus stabdys būgniniai stabdžiai. R20 skersmens padangomis „apautų“ ratų bazė – 3800 mm, masė (be šarvų) – 4570 kg, maksimali masė – ne daugiau kaip 8 t. Mašinos ilgis – 6330 mm, plotis – 2397 mm, aukštis – 2566 mm.

Šalia vairuotojo įrengta vaizdo stebėjimo sistema. Jos paskirtis – padėti vairuotojui stebėti kelią, važiuojant sunkiomis eismo ir oro sąlygomis, naktį. Sistemą sudaro 6 išorinės filmavimo kameros, dvi iš jų rodo vaizdą automobilio priekyje ir gale. Dar dvi šonuose įtaisytos kameros stebi vadinamuosius „mirties taškus“, o kitos dvi įrengtos galinėje mašinos dalyje.

Vaizdo kamerų signalas transliuojamas trijuose ekranuose, kurie įrengti prie vairuotojo. Taip jis gali stebėti visa, kas vyksta aplink automobilį.