Lenktynėmis Aukštadvario kartodrome, medelių sodinimu ir pasiutusiai smagia vakarone kaimo turizmo sodyboje „Vytauto kaimas“ paženklintas N40 klubo gimtadienis iš tiesų tėra pirmasis tarpinis finišas, leidžiantis apžvelgti kiek kokių idėjų per metus pavyko realizuoti ir kas laukia artimiausioje ateityje.

Mums tik metukai, bet nuveikėm tikrai nemažai

Bene pirmasis klubo pasirodymas žiniasklaidoje buvo su kiek prieštaringa žinia, tada portale DELFI buvo galima perskaityti: „N40 vyrų autoklubas“ – štai tokį mįslingą užrašą praėjusio šeštadienio rytą būtų perskaitęs atsitiktinis grybautojas, netoliese Medininkų išvydęs upelyje aukštyn ratais įsitaisiusį „Toyota Land Cruiser“ visureigį“.

„Tada mūsų nuotykius pavadino „Fenikso“ nuotykiais, mes vartėmės, trenkėmės į medį, bet vis toliau dalyvavome lietuviškojo Dakaro „4x4 Perimetras“ varžybose, maža to, mes visiškai nepraradome geros nuotaikos, juk mūsų tikslas gyventi gyvenimą, o ne stebėti jį praeinant nuo sofos“, – šypsosi A. Kazlauskas.

Neilgai trukus po „4x4 Perimetras 2014“ nuotykių, klubas vyrų virš keturiasdešimties jaunystės automobiliu „Lada“ „iškomandiravo“ Lietuvos bekelės legendas Vaidotą Marozą ir Šarūną Palioką į Mongolijos sostinę Ulan Batorą. Šios kelionės startu Trakų pilyje buvo visam Pasauliui (kelionės maršrutas driekėsi per Europos ir Azijos žemynus) paskelbta apie N40 vyrų autoklubo numatomą kovą su vyrų viduramžio krize, šiai kelionei startą davė Trakų m. meras Vytautas Zalieckas.

„Kažkur Rusijos viduryje prie mūsų priėjo moteris ir pasidomėjo, kas mes, iš kur, ką čia veikiam ir ką reiškia ant automobilio tas raudonas „N40“. Papasakojome, kad mes taip nepasiduodame vidurio amžiaus krizei, keliaujame su senuku „Žiguliuku“ per puse Pasaulio, gyvename ir net nesiruošiame verkšlenti. Moteris nuoširdžiai susidomėjo, ir visai rimtai paprašė į klubą priimti jos ant sofos sėdintį vyrą“, – įspūdžius iš kelionės pasakojo V. Marozas.

Namie likusieji vyrai taip pat nesiruošė viduramžio depresijai, klubas į 2014-ųjų Lietuvos automobilių ralio čempionatą išleido pagyvenusių naujokų ekipą. Pagyvenusių, nes daugumai šio klubo narių – per keturiasdešimt. Naujokų, nes ekipažas niekada iki šio nebuvo dalyvavęs automobilių ralio varžybose. Nors tada niekas klube net negalvojo apie rezultatus, galutinė praėjusių metų įskaita N4 grupėje parodė, kad vyras virš keturiasdešimties dar nenurašytas. Lėtai ir ramiai klubo ekipažas iki metų pabaigos atsidūrė trečioje vietoje.

Greitis ir gera reakcija žinoma labai svarbu, bet ne ką mažiau svarbu ir stabilumas“, – konstatavo klubo narys Andrius Paškevičius.

Nors kelionės Trakai – Ulan Bator metu klubo keliautojai ir keiksnojo sovietinę techniką, bet vyrai vis tiek neatsispiria jaunystės automobiliams.

„Šie automobiliai yra tikra mūsų vaikystės laikų kasdienybė ir klasika, kuri daugumai asocijuojasi su slaptu nuo tėvų pasivažinėjimu, su pirmu bučiniu, su šeimyniniu išvažiavimu į gamtą, su pastoviu tėvo, dėdės ar senelio tūnojimu garaže ir t.t., tikriausiai todėl šiandien klube puikuojasi nemaža „Žiguliukų“ ir „Moskvičių“ kolekcija“, – pasakoja N40 klubo narys Tomas Beganskas.

Šiuos, 2015-uosius metus, vyrai ir vėl pradėjo ganėtinai triukšmingai. Nors tai pagyvenusio jaunimo klubas, N40 sugebėjo „išmesti“ savo desantą ir į didžiausią pasaulyje automobilių sporto fiestą – Dakaro maratoną. Apie Lietuvių nuotykius šiose bene sudėtingiausiose automobilių sporto varžybose, tiesiai iš Pietų Amerikos, portalo DELFI skaitytojus informavo N40 klubo atstovas Renaldas Gabartas.
Renaldas Gabartas
Gal dėl azartiškumo, gal dėl kažkokių kitokių, niekam realiai nežinomų priežasčių, automobilių ralis klube savaime užėmė didžiąją vyrų veiklos dalį. Atėjus 2015 m. auto sporto sezonui N40 klubo komandą jau sudarė ne vienas ekipažas, ši komanda tapo pačia didžiausia tarp visų, startuojančių Lietuvos ralio čempionate.

Oldtimerių, su kuriais kažkada vyko pirmosios vairavimo pamokos, kolekcija beveik suformuota.

„Klubo dirbtuvės ir aplink jas esanti teritorija įgauna vis daugiau bruožų, leidžiančių daryti prielaidą, kad čia įsikūrė tvarkingi žmonės. Tačiau bene svarbiausias dalykas – skepticizmas, su kuriuo buvo „pasveikintas“ N40 vyrų autoklubo gimimas, baigia ištirpti. Taip nutiko todėl, kad nėra jokios takoskyros tarp to, ką deklaruojame ir to, ką realiai darome“, – filosofuodamas pirmųjų sukaktuvių proga sakė klubo „įžaidėjas“ A. Kazlauskas.

Iš tiesų, nuo pat debiutinio pasirodymo viešumoje, vyrai teigė, kad visą spektrą gyvenimo teigiamų emocijų galima gauti nesiverčiant per galvą dėl aukštesnės vietos autosporto varžybose ar brangesnio kolekcinio automobilio, tereikia tiesiog džiaugtis pačiu gyvenimo procesu, o šio klubo vyrams gyvenimu džiaugtis padeda automobiliai ir viskas kas su jais susiję. Kai tuo patikėjo Lietuvos automobilistų bendruomenė, N40 klubo iniciatyvos sulaukė dar daugiau „like“. Pavyzdžiui, į pirmojo gimtadienio proga surengtas kartingo lenktynes Aukštadvario trasoje atvykęs Lietuvos ralio absoliutus čempionas Ramūnas Čapkauskas buvo toks supratingas, kad pirmąsias dvi garbės pakylos vietas užleido tikriesiems klubo nariams Edvinui Bieliauskui ir Markui Judzentavičiui. Medelių sodinimo akcijoje, kur metams bėgant bus suformuotas visas užrašas „N40 vyrų autoklubas“ o šį šeštadienį iš sodinukų buvo pasodinta „N“ raidė, kastuvais mojavo Dakaro asas Antanas Juknevičius ir mechanikos vunderkindas Darius Biesevičius.

„Tiesą sakant, pirmoji klubo šventė buvo tokia „teisinga“, kokią tik buvo galima įsivaizduoti. Mes darome dalykus, kurie mus pačius veža, o augantis bičiulių ratas liudija, kad judam gera kryptimi“, - šypsojosi A. Kazlauskas.

Pasibaigus gimtadienio šventei N40 vyrų autoklubo nariai nuoširdžiai dėkoja portalui DELFI, kaimo turizmo sodybai „Vytauto kaimas“, Aukštadvario kartodromui, portalui automanas.lt, filmų importuotojui „PRIOR entertaiment“, internetiniam prekybos portalui efit.lt, žibintų tiekėjui „Lumenshop“, Vilniaus bei Trakų miestų savivaldybėm ir visiems kas bent kiek prisidėjo prie vyrų paskatinimo pakilti nuo sofos ir gyventi visavertį gyvenimą.