Lietuviai turėtų dažniau keliauti po Pietų Ameriką. Taip tvirtina motociklais aplink pasaulį keliaujantys Asta Dovydėnaitė ir Linas Mockevičius, sėkmingai įveikę kelias dešimtis tūkstančių kilometrų ir balandžio pradžioje pradėję naują savo kelionės etapą Šiaurės Amerikos žemyne, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Gamintojo atstovų archyvas

„Kirtę pusiaujo liniją ir persikėlę iš Pietų į Šiaurės Amerikos žemyną, nors ir simboliškai, atsidūrėme arčiau namų – dabar esame tame pačiame šiauriniame Žemės pusrutulyje kaip ir Lietuva. Keliaujame laikydamiesi numatyto plano, po Velykų ketiname būti Meksikoje, o gegužės pradžioje kirsti JAV sieną. Šioje šalyje pirmiausia užsuksime į San Diegą, o vėliau vyksime į Flagstafo miestą Arizonos valstijoje, kur esame pakviesti dalyvauti kelionėms skirtoje parodoje“, – sako A. Dovydėnaitė.

A. Dovydėnaitė ir L. Mockevičius, aplink pasaulį keliaujantys dviem BMW motociklais, jau sėkmingai įveikė daugiau kaip 25 tūkst. km atstumą. Savo turą po Pietų Ameriką pradėję praėjusių metų gruodį, keliautojai važiavimo tempo lėtinti kol kas neketina. Iki vasaros vidurio jie sieks nusigauti iki tolimiausio Šiaurės Amerikos taško – Aliaskos valstijos, kurioje vasara ir važiavimui motociklu tinkamas sezonas trunka itin trumpai.

Sugebėję įveikti ne vieną sudėtingą maršruto atkarpą, lietuvių naudojami motociklai „BMW F 800 GS Adventure“ ir „BMW F 650 GS“ didesnių rūpesčių nekelia. „Visus išbandymus technika atlaiko nepriekaištingai. Net padangą per visą įveiktą keliasdešimties tūkstančių kilometrų atstumą pačiomis įvairiausiomis kelios dangomis esame pradūrę tik kartą“, – teigia L. Mockevičius.

Paslaugūs BMW vairuotojai

Tiesa, pasiekus Kolumbiją keliautojams teko ieškoti kūrybiško sprendimo, kaip pratęsti nusidėvėti baigiančios „BMW F 650 GS“ motociklo galinio amortizatoriaus spyruoklės tarnavimo laiką. „Galinio amortizatoriaus spyruoklę apgadinome dar prieš metus Ukrainoje, o keliaudami po Pietų Ameriką ją praktiškai pribaigėme“, – pasakoja L. Mockevičius.

Lietuviai pagalbos kreipėsi į vietinę Kolumbijos šeimą, kurioje tiek tėvas, tiek du sūnūs vairavo turistinius „BMW F 800 GS“ motociklus. Jie padėjo surasti nagingą meistrą, kuris sutvirtino amortizatoriaus spyruoklę taip, kada dabar jos turėtų užtekti nuvažiuoti iki JAV, kur bus nesunkiai galima rasti naują reikalingą detalę.

Beje, kaip pastebėjo lietuvių keliautojai, BMW motociklus vairuojantys žmonės Pietų Amerikoje yra itin solidūs ir geranoriški. „Kolumbijoje vos įsukus į vieną iš didesnių miestų, prie mūsų gatvėje privažiavo vyriškis su „BMW R 1200 GS“ modeliu, pasveikino atvykus į jo miestą ir paklausė, ar galėtų mums kuo nors pagelbėti“, – prisimena A. Dovydėnaitė.

Teko keliauti ir druskos paviršiumi

Apibendrindama savo kelionės po Pietų Amerikos žemyną patirtį, A. Dovydėnaitė teigia, kad lietuviai čia galėtų ir turėtų dažniau keliauti – kainos nedidelės, vietiniai gyventojai itin draugiški turistams, valstybių sienas kirsti nesunku, o įspūdžiai nepakartojami.

„Mus labiausiai sužavėjo gamta, Andų kalnynas, įspūdingi maršrutai Patagonijoje, pasakiški kraštovaizdžiai. Jais gėrintis kartais tekdavo sau priminti, kad esi toje pačioje planetoje, kur yra ir mūsų Lietuva“, – sako A. Dovydėnaitė.

Iki šiol stipriausią įspūdį palikusia kelionės atkarpa A. Dovydėnaitė ir L. Mockevičius įvardija važiavimą per bekraštes Ujūnio druskos lygumas Bolivijoje, kurios užima apie 10 tūkst. kv. km plotą, prilygstantį Vilniaus apskričiai. Be to, po šios kelionės lietuviams teko kruopščiai išvalyti savo motociklus nuo druskos apnašų saugant juos nuo korozijos.

Sėkminga logistinė persikėlimo operacija

Persikėlimas iš Pietų į Šiaurės Amerikos žemyną tapo ne tik dar vienos valstybės sienos kirtimu, o sudėtingu logistikos uždaviniu. Mat Panamą, priskiriamą Šiaurės Amerikos žemynui, nuo Kolumbijos skiria maždaug 100 km ilgio tankios džiunglės, vadinamos Darjeno plyšiu. Jose nėra jokio kelio ar keliuko, kuris būtų įveikiamas įprastomis transporto priemonėmis.

Todėl A. Dovydėnaitė ir L. Mockevičius pasirinko šią atkarpą įveikti jūros keliu. Keletą dienų ieškoję, kas galėtų nugabenti jų motociklus, lietuviai sutarė su kitais keliautojais, kurie važiavo panašiu maršrutu su klasikiniais mikroautobusais. Tad BMW motociklus kartu su dviem mikroautobusais jie patalpino į jūrinį konteinerį, kuris per parą buvo nuplukdytas iki Panamos krantų. Tuo metu keliautojai savo transporto priemones pasiekė po tris dienas trukusios kelionės motorine valtimi.

Beje, Darjeno sritį patys nutrūktgalviškiausi keliautojai yra įveikę ir motociklais. Prieš kelis dešimtmečius pirmajam tą padaryti pavyko norvegui Helge Pedersenui, kuris aplink pasaulį keliavo „BMW R 80 G/S“ modeliu. Tiesa, šis motociklininkas tris savaites trukusią kelionę per Darjeno sritį yra apibūdinęs kaip sudėtingiausią savo 10 metų kelionės aplink pasaulį atkarpą. Norvego motociklas eksponuojamas BMW muziejuje Miunchene.

Kelionės įspūdžiais A. Dovydėnaitė ir L. Mockevičius dalinasi savo interneto dienoraštyje, kurį galima rasti adresu www.2wheeledadventures.com.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (50)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (56)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Iš pradžių sunku patikėti: plieną automobilių gamyboje pakeis medienos plaušiena (13)

Nuolatinis spaudimas pereiti prie lengvesnių transporto priemonių gamybos keletą Japonijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (34)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (27)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (82)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (86)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1126)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (53)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (85)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...