„Moskvič“ entuziastas: norisi įrodyti, kad be remonto galima nuvažiuoti ir daugiau nei 300 kmfotoreportažas iš „Moskvič“ gerbėjų sąskrydžio

 (105)
Jau keleri metai kaunietis Egidijus Minskas dalyvauja ir organizuoja senovinių automobilių entuziastų keliones į įvairias šalis. Šiemet jis su bičiuliais lankėsi „Moskvič“ automobilių gerbėjų sąskrydyje Čekijoje.
Egidijus Minskas
© Organizatorių archyvas

Praėjusią savaitę į šią kelionę iš skirtingų Lietuvos kampelių – Kauno, Salantų ir Vilkaviškio – pajudėjo keturi lietuvių ekipažai. Visų automobilių „Moskvič“ amžius buvo daugiau nei 30 metų: seniausias – 1966 m. gamybos, jauniausias – 1978 m.

„Man patinka iššūkiai. Visi sako, kad su „Moskvičiumi“ be didelio remonto negalima nuvažiuoti daugiau nei 300 km, bet norisi įrodyti, kad taip galvojantys klysta. Sėkmingai nuvažiuojame ir po kelis tūkstančius kilometrų“, – DELFI pasakojo E.Minskas.

Prieš porą metų jis su bendraminčiais važiavo į Ukrainą ir įveikė 4000 km, pernai rytų kryptimi nukeliauta daugiau kaip 2000 km ir aplankyta Rusija.

Šiemet nutarę aplankyti Čekiją, „Moskvič“ gerbėjai taip pat sukorė nemenką atstumą – pavyzdžiui, iš Salantų startavęs ekipažas nuvažiavo 2564 km. Tiesa, kaip dažnai nutinka ilgose kelionėse, taip ir šįkart nebuvo apsieita be nuotykių.

„Čekiją pasiekėme be rūpesčių, tik maniškio „Moskvičiaus“ variklis sunkiai vesdavosi. Kartais tekdavo ir po 5 minutes jį „įkalbinėti“, laimei, užvesti pavykdavo. Šiek tiek erzino ir nuolat perdegančios lemputės, nes automobilis nėra pritaikytas tam, kad nuolat degtų šviesos. Per kelionę pakeičiau tris priekines ir vieną galinę lemputę. Tačiau didžiausi išbandymai laukė pakeliui namo, kai iki Kauno likus apie 300 km sustreikavo centrinė stabdžių pompa. Gerai, kad vienas ekipažas turėjo atsarginę, tad per pusvalandį spėjome suremontuoti automobilį ir sėkmingai pasiekėme namus“, – džiaugėsi 37-erių kaunietis.

Čekai apžiūrinėjo nematytą lietuvių „Moskvičių“

Lietuviai Čekijoje grožėjosi ne tik vaizdinga gamta – pagrindinis jų tikslas buvo Nachodo miestas, kur vyko tradicinis „Moskvič“ automobilių gerbėjų sąskrydis. Didžiąją dalyvių dalį sudarę čekai mūsiškius pasitiko išskėstomis rankomis.

„Jiems buvo labai įdomu apžiūrėti mūsų techniką. Pavyzdžiui, vienas mūsų modelių buvo „Iž Kombi“, kuris į tuometinę Čekoslovakiją nebuvo tiekiamas. Tad jis sulaukė daugiausiai dėmesio“, – teigė E.Minskas.

Čia taip pat vyko mažų, pedalais minamų mašinėlių šventė, kur vaikai galėjo pasijusti tikrais vairuotojais.

„Moskvič“ gerbėjai paskutinę renginio dieną aplankė ir aukščiausią Čekijos viršūnę Sniežką, kurios aukštis siekia 1602 m.

Prižiūrėtų „Moskvičių“ – nedaug

Įvairių markių automobilių turėjęs E.Minskas sako, kad šiuo metu savo garažą gerokai sumažino, tačiau jame galima rasti pačių įvairiausių modelių. Kasdienis jo automobilis – „Citroen XM“, atsarginis – „Volvo 480“, taip pat jis turi ir vienintelį tokį Lietuvoje 1984-ųjų „Volkswagen Polo“ kabrioletą.

„Be to, kadangi mano pavardė Minskas, tad turiu penkis „Minsk“ motociklus. Noriu surinkti skirtingų modelių kolekciją, kurie buvo gaminami iki 1990 m. Tarp maniškių yra keletas pasikartojančių, tad iki tikslo dar trūksta, – sakė senovinių automobilių entuziastas. – O meilę „Moskvičiams“ galima paaiškinti tuo, kad tai buvo mano pirmas įsigytas automobilis. Tai buvo baltos spalvos mašina, todėl kai pradėjau ieškoti, dariausi tokio pat bei norėjau, kad būtų tokių pat metų gamybos, kaip ir aš gimiau – 1975-ųjų. Tačiau tokio neradau ir 2006 m. pirkau geltoną, pagamintą 1978 m.“.

Per metus savo senoviniu automobiliu jis įveikia 3-6 tūkst. km, nelygu į kokio ilgio kelionę po svečias šalis išsiruošia.

„Išlaidos automobiliui nėra didelės. Labiau reikia laiko, nei pinigų, nes prireikia daug kantrybės krapštantis prie „Moskvičiaus“, – sakė E.Minskas.

Jo žiniomis, Lietuvoje nėra daug prižiūrimų ir puoselėjamų „Moskvič“ automobilių – vos apie 15, visi kiti naudojami arba kaip kasdienė transporto priemonė, arba dūla apleisti.

„Įsigyti tokį automobilį kainuoja apie 1000-1500 Lt, tačiau jo restauravimas atseitų dar apie 10 000 Lt. Tai dideli pinigai ir nesvarbu, ar atvykęs į servisą norėsi restauruoti „Mersedesą“ ar „Moskvičių“, kainuos tiek pat, o kartais ir daugiau. Kaip mes sakome – „Moskvičiai“ jau iš gamyklos išriedėjo kreivi“, – juokėsi pašnekovas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Vilniaus žiedinių sankryžų nuotraukos sužavėjo internautus (1)

Žiedinės sankryžos pelnytai gali būti vadinamos išskirtinio estetinio patrauklumo civilinės inžinerijos šedevrais, ypač žvelgiant į jas iš viršaus. Išskirtiniais miesto ornamentais tampantys keliai suformuoja tobulus apskritimus, kuriuos dažnai įrėmina dėmesio vertas gamtovaizdis, tobulai derantis su urbanistiniais elementais.

Jonų respublikoje – istorinių automobilių ir motociklų ralis

Birželio 24 d. Jonavos rajono keliais dundės istorinių automobilių ir motociklų ralis. Galima drąsiai tvirtinti, jog tiek antikvarinės autotechnikos, kiek jos tą Joninių šeštadienį riedės Jonų respublikos miestų ir miestelių gatvėmis bei rajono keliais, šio bemaž geografinio šalies centro žmonės dar nėra regėję, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Tarptautiniame konkurse geriausiu jaunuoju automechaniku tapo lietuvis (13)

Pirmajame tarptautiniame „Geriausio jaunojo automechaniko“ konkurse sėkmė nusišypsojo Lietuvai. Aršioje superfinalo kovoje su lenkais ir latviais pergalę pelnė Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos mokinys Kęstutis Mockus.

Motociklininką „nukirtęs“ vairuotojas nusivežė jį ant bagažinės (31)

Stipraus smūgio į netikėtai iš gretimos juostos išsukusį „Toyota“ automobilį neišvengęs motociklininkas gali guostis bent tuo, kad išmestas iš balno per daug nenukentėdamas nusileido ant nelaimę lėmusios transporto priemonės, o didžiuotis – kad atliko žmogaus-voro titulo vertą viražą.

Lietuvos miestuose išsiplės žaliosios erdvės: šalies vairuotojai tam skyrė daugiau kaip 4 tūkst. eurų

Savo miestais ir jų žaliosiomis erdvėmis besirūpinantys Lietuvos vairuotojai visą mėnesį vykusios akcijos metu galėjo nuspręsti, kurio miesto žaliųjų zonų puoselėjimui už kiekvieną jų įsipiltą degalų litrą bus skiriamas 1 centas. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, daugiau kaip 7 tūkst. neabejingų vairuotojų dėka iš viso buvo surinkta daugiau nei 4 tūkst. eurų, kurie bus skirti žaliosioms erdvėms Lietuvos miestuose kurti.
Facebook draugai