Mokslininkai pasiūlė pagrindinės elektromobilių problemos sprendimą

 (26)
Automobilių gamintojams besivaržant autonominių automobilių kūrimo procese vis dėlto vertėtų neatsipalaiduoti ir atidžiai žiūrėti į kelią. Škotijoje tėvo ir dukters komanda vystanti projektą „Tracked Electric Vehicle“ gilinasi į galimybę įkrauti elektra varomų automobilių baterijas tiesiog nuo šaltinio sumontuoto pačioje kelio dangoje. Ši sistema skirta išspręsti mažo vienu įkrovimu nuvažiuojamo atstumo problemą.
TEV išradimo schema
© Projekto autorių nuotr.

Šis projektas jau patraukė kelių infrastruktūros kūrėjų „ArcelorMittal S.A.“, „OHL Group“ ir „Heintzmann GmbH“ dėmesį. Šių bendrovių gaunamų pajamų srautai atkeliauja iš didelės apimties viešųjų projektų, o „TEV Project“ pelnė prizą už geriausią išradimą šioje srityje. Projekto iniciatorius Willas Jonesas teigia, kad jo kuriama sistema turi potencialo užtikrinti, kad elektromobilis keliu galėtų važiuoti nors ir visą parą, rašo „Bloomberg“.

TEV projekto esmė ganėtinai paprasta: parengtuose keliuose, jų dangoje būtų sumontuoti metaliniai stulpai, kuriuose būtų palaikoma nuolatinė elektromobiliui įkrauti reikalinga elektros srovė. Taip pat, kaip šiuolaikiniai tramvajai ir metro, automobiliai būtų įkraunami nenusukant nuo TEV patobulintų kelių.

Juos palikę eletromobiliai galėtų naudotis baterijose sukaupta energija, o prireikus įkrovos tereiktų vėl grįžti į kažkurį TEV patobulintą kelią arba pasikrauti automobilį tam skirtoje stotelėje.

„Tai yra stebuklas“, patikino 75-erių W. Jonesas, kuriam priklauso keliolika su energetika susijusių patentų. Taip pat jis yra vienas iš elektromobilių baterijų sistemas gaminančios bendrovės „Philadelphia Scientific LLC“ įkūrėjų.

„Jei bus pasiektas tiesioginis kontaktas, elektromobilių baterijai reikalingas energijos kiekis iš nepakankamo virs beribiu“, - patikino jis.

„TEV Project“ vadovaujantis W. Jonesas planuoja ateinančiais metais nutiesti bandomąjį kelią, kurio mylios kaina turėtų siekti nuo 1,2 mln. JAV dolerių (1,08 mln. eurų) iki 1,8 mln. JAV dolerių (1,62 mln. eurų), o tai pigiau nei įprastinio tipo kelio tiesimas.

Infrastruktūros bendrovės šį projektą stebi neslėpdamos susidomėjimo.

„Patirtis rodo, kad įprastiniai greitkeliai kainuoja apie 30 kartų daugiau nei TEV projektas“, - patikino Išmanių transporto priemonių aljanso pirmininkas Jose Papi. Ši infrastruktūros srityje dirbanti organizacija pasirinko TEV projektą kaip geriausią inovaciją, nes ši idėja suteikia galimybę judėti pigiau nei kuri kita idėja.

W. Jonesas šią koncepciją vadina XIX amžiaus geležinkelių ir XX a. greitkelių junginiu, skirtu remti naują švarią energiją naudojančių transporto priemonių tinklą.

Šiuo metu viso pasaulio keliais važinėja 1 mlrd. automobilių ir tik 0,1 proc. iš jų naudoja elektros energiją.

Iki šiol dauguma tyrimų buvo vykdoma siekiant didinti baterijos talpą, kad automobilis įveiktų kuo didesnį atstumą. Elektromobilių gamintojai, tarp kurių ir „Tesla Motors Inc.“ bei „General Motor Co.“ ieško būdų didinti baterijos talpą, kad jų elektromobiliai būtų pajėgūs įveikti didesnius atstumus.

Vis dėlto net ir tobuliausioms baterijoms reikalingas įkrovimas. Remiantis naujausiais duomenimis, šiuo metu aštuoniose didžiausiose pasaulio elektromobilių rinkose veikia bendras 160 tūkst. viešų įkrovimo stotelių tinklas.

Tenka pripažinti, kad infrastruktūra vis dar išlieka orientuota į degalais varomus automobilius net ir aplinkos neteršiančias transporto priemones propaguojančioje Kalifornijoje, kur vienai elektromobilių įkrovimo stotelei tenka daugiau nei trys degalinės.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Specialistai įvertino R. Karbauskio automobilį: provincijoje gali ir alpulio efektą sukelti (1024)

Ketvirtadienį pagrindinės valdančiosios partijos Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis papildė savo interesų deklaraciją. Joje jis nurodė, kad praėjusių metų gruodžio 27 d. iš bendrovės „Kia Auto“ nusipirko prabangų automobilį „Cadillac Escalade“. „Regitroje“ automobilis registruotas šių metų sausio 13-ąją.

Technologijų auka: kaip „Tesla“ vairuotojas įstrigo dykumoje (40)

„Tesla Model S“ automobilio savininkas įstrigo Raudonųjų Uolų kanjone netoli Las Vegaso (JAV), nes nustojo veikti beraktė automobilio atrakinimo-užvedimo sistema.

Nepalyginama, bet palygino: „Bentley Bentayga“ ir „Dacia Duster“ akistata (29)

Galbūt atrodo, kad lyginti „Bentley Bentayga“ su „Dacia Duster“ tai tas pats, kas statyti į vieną gretą nuo neaiškios kilmės svaigalų neišsiblaivantį padugnę ir viskį iš nuosavo rūsio kartkartėmis skanaujantį garbingą poną? Nors net mintis apie tokį absurdišką palyginimą kelia juoką, „Auto Moto“ žurnalo leidėjams pavyko surimtėti ir atsakingai atlikti išsikeltą užduotį, rašo autoevolution.com.

„Tesla“ aktyvavo beprotiškąjį „Ludicrous Plus“ režimą (10)

Šio režimo nepatariama naudoti visą laiką, nes jis pagreitina ir automobilio susidėvėjimą. „Tesla“ mėgsta stebinti savo klientus, ir šįkart patobulino savo programinę įrangą taip, kad „Ludicrous“ (į lietuvių kalbą verčiamas kaip „absurdiškas“) režimas tapo, galima sakyti, dar absurdiškesnis, rašo cnet.com.

Nufilmuota: traktoriaus pagalba BMW baigėsi netikėta nesėkme (57)

Vienam BMW savininkui Latvijoje savaitgalį labai nepasisekė: bandydamas šonaslydžio elementus, jis įvažiavo į griovį, o traktorininkas, mėgindamas jį ištempti iš griovio, nemalonią situaciją tik dar pablogino, rašo delfi.lv.
Facebook draugai