Mokslininkai pasiūlė pagrindinės elektromobilių problemos sprendimą

 (26)
Automobilių gamintojams besivaržant autonominių automobilių kūrimo procese vis dėlto vertėtų neatsipalaiduoti ir atidžiai žiūrėti į kelią. Škotijoje tėvo ir dukters komanda vystanti projektą „Tracked Electric Vehicle“ gilinasi į galimybę įkrauti elektra varomų automobilių baterijas tiesiog nuo šaltinio sumontuoto pačioje kelio dangoje. Ši sistema skirta išspręsti mažo vienu įkrovimu nuvažiuojamo atstumo problemą.
TEV išradimo schema
TEV išradimo schema
© Projekto autorių nuotr.

Šis projektas jau patraukė kelių infrastruktūros kūrėjų „ArcelorMittal S.A.“, „OHL Group“ ir „Heintzmann GmbH“ dėmesį. Šių bendrovių gaunamų pajamų srautai atkeliauja iš didelės apimties viešųjų projektų, o „TEV Project“ pelnė prizą už geriausią išradimą šioje srityje. Projekto iniciatorius Willas Jonesas teigia, kad jo kuriama sistema turi potencialo užtikrinti, kad elektromobilis keliu galėtų važiuoti nors ir visą parą, rašo „Bloomberg“.

TEV projekto esmė ganėtinai paprasta: parengtuose keliuose, jų dangoje būtų sumontuoti metaliniai stulpai, kuriuose būtų palaikoma nuolatinė elektromobiliui įkrauti reikalinga elektros srovė. Taip pat, kaip šiuolaikiniai tramvajai ir metro, automobiliai būtų įkraunami nenusukant nuo TEV patobulintų kelių.

Juos palikę eletromobiliai galėtų naudotis baterijose sukaupta energija, o prireikus įkrovos tereiktų vėl grįžti į kažkurį TEV patobulintą kelią arba pasikrauti automobilį tam skirtoje stotelėje.

„Tai yra stebuklas“, patikino 75-erių W. Jonesas, kuriam priklauso keliolika su energetika susijusių patentų. Taip pat jis yra vienas iš elektromobilių baterijų sistemas gaminančios bendrovės „Philadelphia Scientific LLC“ įkūrėjų.

„Jei bus pasiektas tiesioginis kontaktas, elektromobilių baterijai reikalingas energijos kiekis iš nepakankamo virs beribiu“, - patikino jis.

„TEV Project“ vadovaujantis W. Jonesas planuoja ateinančiais metais nutiesti bandomąjį kelią, kurio mylios kaina turėtų siekti nuo 1,2 mln. JAV dolerių (1,08 mln. eurų) iki 1,8 mln. JAV dolerių (1,62 mln. eurų), o tai pigiau nei įprastinio tipo kelio tiesimas.

Infrastruktūros bendrovės šį projektą stebi neslėpdamos susidomėjimo.

„Patirtis rodo, kad įprastiniai greitkeliai kainuoja apie 30 kartų daugiau nei TEV projektas“, - patikino Išmanių transporto priemonių aljanso pirmininkas Jose Papi. Ši infrastruktūros srityje dirbanti organizacija pasirinko TEV projektą kaip geriausią inovaciją, nes ši idėja suteikia galimybę judėti pigiau nei kuri kita idėja.

W. Jonesas šią koncepciją vadina XIX amžiaus geležinkelių ir XX a. greitkelių junginiu, skirtu remti naują švarią energiją naudojančių transporto priemonių tinklą.

Šiuo metu viso pasaulio keliais važinėja 1 mlrd. automobilių ir tik 0,1 proc. iš jų naudoja elektros energiją.

Iki šiol dauguma tyrimų buvo vykdoma siekiant didinti baterijos talpą, kad automobilis įveiktų kuo didesnį atstumą. Elektromobilių gamintojai, tarp kurių ir „Tesla Motors Inc.“ bei „General Motor Co.“ ieško būdų didinti baterijos talpą, kad jų elektromobiliai būtų pajėgūs įveikti didesnius atstumus.

Vis dėlto net ir tobuliausioms baterijoms reikalingas įkrovimas. Remiantis naujausiais duomenimis, šiuo metu aštuoniose didžiausiose pasaulio elektromobilių rinkose veikia bendras 160 tūkst. viešų įkrovimo stotelių tinklas.

Tenka pripažinti, kad infrastruktūra vis dar išlieka orientuota į degalais varomus automobilius net ir aplinkos neteršiančias transporto priemones propaguojančioje Kalifornijoje, kur vienai elektromobilių įkrovimo stotelei tenka daugiau nei trys degalinės.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Laisva pavara

Lietuvis įveikė Europą vienu prisėdimu (12)

Keliautojui ir motociklininkui Aidui Bubinui pakluso įspūdingas rekordas. Lietuvis vienu prisėdimu – be miego ir poilsio – motociklu įveikė daugiau nei 5500 km atstumą nuo šiauriausio Europos taško Nordkappo iki piečiausio – Tarifos. Tikslą tilpti į 60 valandų jis viršijo su kaupu, ketvirtadienį finišavęs po simboliškų 55 val. ir 55 min. kelionės.

Lietuvos dizaineris sukūrė automobilio ir motociklo hibridą (15)

Šiemet „Jaunojo dizainerio prizą“ produkto dizaino kategorijoje pelnęs Vilniaus dailės akademijos bakalauras Lukas Avėnas publikai pristatė koncepcinį triratį motociklą AKO, sujungiantį geriausias motociklų bei automobilių savybes. Išskirtines savybes šiai transporto priemonei suteikia ne tik palinkstanti važiuoklė, bet ir transporto priemonės išorėje esantis variklis bei kiti inovatyvūs dizaino sprendimai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Drąsus „Kamaz“ vairuotojas atskleidė ypatingas sunkvežimio galimybes (68)

Apie 10 tonų sveriantis „Kamaz“ sunkvežimis – ką galima nuveikti su tokia mašina? Na, visų pirma, tai jau įrodyta, galima laimėti legendinį Dakaro ralį. Ką dar? Pasirodo, jeigu prie vairo sėdi tikras pramuštgalvis, juo galima skrieti asfalto trasomis, leidžiant šėlioti galiniams ratams.

Palangos automobilių stilius (II): ką vairuoja poilsiautojai (34)

Vasarai įsibėgėjus didžiausiame šalies pajūrio kurorte kas dieną daugėja poilsiautojų. Į Palangą suvažiuoja vasarotojai tiek iš visos Lietuvos, tiek iš aplinkinių šalių.

Avarijos dilema: aukoti keleivį ar pėsčiuosius? (40)

Mums nuolat kartoja, kad gana netolimoje ateityje mus saugiai ir patogiai vežios savarankiški automobiliai. Kelionės metu galėsime nevaržomi stebėti besikeičiantį kraštovaizdį, skaityti knygas ar tiesiog nusnausti. Pečių nebeslėgs atsakomybių našta ir būtinybė priimti sprendimus, skelbia thetruthaboutcars.com.
Facebook draugai