Mokslininkai pasiūlė pagrindinės elektromobilių problemos sprendimą

 (26)
Automobilių gamintojams besivaržant autonominių automobilių kūrimo procese vis dėlto vertėtų neatsipalaiduoti ir atidžiai žiūrėti į kelią. Škotijoje tėvo ir dukters komanda vystanti projektą „Tracked Electric Vehicle“ gilinasi į galimybę įkrauti elektra varomų automobilių baterijas tiesiog nuo šaltinio sumontuoto pačioje kelio dangoje. Ši sistema skirta išspręsti mažo vienu įkrovimu nuvažiuojamo atstumo problemą.
TEV išradimo schema
TEV išradimo schema
© Projekto autorių nuotr.

Šis projektas jau patraukė kelių infrastruktūros kūrėjų „ArcelorMittal S.A.“, „OHL Group“ ir „Heintzmann GmbH“ dėmesį. Šių bendrovių gaunamų pajamų srautai atkeliauja iš didelės apimties viešųjų projektų, o „TEV Project“ pelnė prizą už geriausią išradimą šioje srityje. Projekto iniciatorius Willas Jonesas teigia, kad jo kuriama sistema turi potencialo užtikrinti, kad elektromobilis keliu galėtų važiuoti nors ir visą parą, rašo „Bloomberg“.

TEV projekto esmė ganėtinai paprasta: parengtuose keliuose, jų dangoje būtų sumontuoti metaliniai stulpai, kuriuose būtų palaikoma nuolatinė elektromobiliui įkrauti reikalinga elektros srovė. Taip pat, kaip šiuolaikiniai tramvajai ir metro, automobiliai būtų įkraunami nenusukant nuo TEV patobulintų kelių.

Juos palikę eletromobiliai galėtų naudotis baterijose sukaupta energija, o prireikus įkrovos tereiktų vėl grįžti į kažkurį TEV patobulintą kelią arba pasikrauti automobilį tam skirtoje stotelėje.

„Tai yra stebuklas“, patikino 75-erių W. Jonesas, kuriam priklauso keliolika su energetika susijusių patentų. Taip pat jis yra vienas iš elektromobilių baterijų sistemas gaminančios bendrovės „Philadelphia Scientific LLC“ įkūrėjų.

„Jei bus pasiektas tiesioginis kontaktas, elektromobilių baterijai reikalingas energijos kiekis iš nepakankamo virs beribiu“, - patikino jis.

„TEV Project“ vadovaujantis W. Jonesas planuoja ateinančiais metais nutiesti bandomąjį kelią, kurio mylios kaina turėtų siekti nuo 1,2 mln. JAV dolerių (1,08 mln. eurų) iki 1,8 mln. JAV dolerių (1,62 mln. eurų), o tai pigiau nei įprastinio tipo kelio tiesimas.

Infrastruktūros bendrovės šį projektą stebi neslėpdamos susidomėjimo.

„Patirtis rodo, kad įprastiniai greitkeliai kainuoja apie 30 kartų daugiau nei TEV projektas“, - patikino Išmanių transporto priemonių aljanso pirmininkas Jose Papi. Ši infrastruktūros srityje dirbanti organizacija pasirinko TEV projektą kaip geriausią inovaciją, nes ši idėja suteikia galimybę judėti pigiau nei kuri kita idėja.

W. Jonesas šią koncepciją vadina XIX amžiaus geležinkelių ir XX a. greitkelių junginiu, skirtu remti naują švarią energiją naudojančių transporto priemonių tinklą.

Šiuo metu viso pasaulio keliais važinėja 1 mlrd. automobilių ir tik 0,1 proc. iš jų naudoja elektros energiją.

Iki šiol dauguma tyrimų buvo vykdoma siekiant didinti baterijos talpą, kad automobilis įveiktų kuo didesnį atstumą. Elektromobilių gamintojai, tarp kurių ir „Tesla Motors Inc.“ bei „General Motor Co.“ ieško būdų didinti baterijos talpą, kad jų elektromobiliai būtų pajėgūs įveikti didesnius atstumus.

Vis dėlto net ir tobuliausioms baterijoms reikalingas įkrovimas. Remiantis naujausiais duomenimis, šiuo metu aštuoniose didžiausiose pasaulio elektromobilių rinkose veikia bendras 160 tūkst. viešų įkrovimo stotelių tinklas.

Tenka pripažinti, kad infrastruktūra vis dar išlieka orientuota į degalais varomus automobilius net ir aplinkos neteršiančias transporto priemones propaguojančioje Kalifornijoje, kur vienai elektromobilių įkrovimo stotelei tenka daugiau nei trys degalinės.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Laisva pavara

Kanadoje žmonėms su negalia pristatyti visureigiams nenusileidžiantys vežimėliai (1)

Seniau jie galėdavo išvažiuoti, geriausiu atveju, iki vaistinės ar maistų prekių parduotuvės, tačiau, panašu, kad netrukus situacija akivaizdžiai pasikeis – žmonėms su negalia bus nebebaisūs net ir tokie iššūkiai kaip pasivažinėjimas miško takeliais ar bekele.

Jubiliejinės geriausiojo vairuotojo paieškos prasideda (1)

Šiandien, kiek anksčiau nei įprasta, paskelbta dalyvių registracija į rugsėjo 3-ąją startuojantį tradicinį konkursą „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2016“, kuris jo rengėjams ir dalyviams neeilinis, jau penkioliktasis renginio istorijoje.

Fantastiškam elektromobiliui trasoje neprilygo net „Ferrari LaFerrari“ (62)

„Ferrari“ atėjo sunkūs laikai. Superautomobilių ikonai „Ferrari LaFerrari“ iškaršti kailį veržiasi net beveik niekam nežinomi vardai. Vis dėlto šį kartą italams iššūkį metė tikrai neeilinis projektas – kaimyninės Kroatijos kompanijos „Rimac“ elektrinis hiperautomobilis.

J. Clarksonas paskelbė geriausių automobilių dešimtuką (79)

Vienas iš garsiausių ir šmaikščiausių automobilių temomis kuriančių žurnalistų ir buvęs kultinės laidos „Aukščiausia pavara“ vedėjų puikiai suvokia, kad jo nuomonė apie vieną ar kitą transporto priemonę aktuali ir svarbi daugybei žmonių.

Motociklininkas iš Kubos pasiekė rekordą važiuodamas užrištomis akimis

Šeštadienį, rugpjūčio 13 d., Alietis Peresas Martinesas net aštuonis kilometrus nuvažiavo motociklu Kubos Santjago gatvėmis užrištomis akimis. Taip šis iliuzionistas ir baikeris paminėjo Kubos revoliucijos vado Fidelio Castro 90-ąjį jubiliejų.
Facebook draugai