Mokslininkai pasiūlė pagrindinės elektromobilių problemos sprendimą

 (26)
Automobilių gamintojams besivaržant autonominių automobilių kūrimo procese vis dėlto vertėtų neatsipalaiduoti ir atidžiai žiūrėti į kelią. Škotijoje tėvo ir dukters komanda vystanti projektą „Tracked Electric Vehicle“ gilinasi į galimybę įkrauti elektra varomų automobilių baterijas tiesiog nuo šaltinio sumontuoto pačioje kelio dangoje. Ši sistema skirta išspręsti mažo vienu įkrovimu nuvažiuojamo atstumo problemą.
TEV išradimo schema
TEV išradimo schema
© Projekto autorių nuotr.

Šis projektas jau patraukė kelių infrastruktūros kūrėjų „ArcelorMittal S.A.“, „OHL Group“ ir „Heintzmann GmbH“ dėmesį. Šių bendrovių gaunamų pajamų srautai atkeliauja iš didelės apimties viešųjų projektų, o „TEV Project“ pelnė prizą už geriausią išradimą šioje srityje. Projekto iniciatorius Willas Jonesas teigia, kad jo kuriama sistema turi potencialo užtikrinti, kad elektromobilis keliu galėtų važiuoti nors ir visą parą, rašo „Bloomberg“.

TEV projekto esmė ganėtinai paprasta: parengtuose keliuose, jų dangoje būtų sumontuoti metaliniai stulpai, kuriuose būtų palaikoma nuolatinė elektromobiliui įkrauti reikalinga elektros srovė. Taip pat, kaip šiuolaikiniai tramvajai ir metro, automobiliai būtų įkraunami nenusukant nuo TEV patobulintų kelių.

Juos palikę eletromobiliai galėtų naudotis baterijose sukaupta energija, o prireikus įkrovos tereiktų vėl grįžti į kažkurį TEV patobulintą kelią arba pasikrauti automobilį tam skirtoje stotelėje.

„Tai yra stebuklas“, patikino 75-erių W. Jonesas, kuriam priklauso keliolika su energetika susijusių patentų. Taip pat jis yra vienas iš elektromobilių baterijų sistemas gaminančios bendrovės „Philadelphia Scientific LLC“ įkūrėjų.

„Jei bus pasiektas tiesioginis kontaktas, elektromobilių baterijai reikalingas energijos kiekis iš nepakankamo virs beribiu“, - patikino jis.

„TEV Project“ vadovaujantis W. Jonesas planuoja ateinančiais metais nutiesti bandomąjį kelią, kurio mylios kaina turėtų siekti nuo 1,2 mln. JAV dolerių (1,08 mln. eurų) iki 1,8 mln. JAV dolerių (1,62 mln. eurų), o tai pigiau nei įprastinio tipo kelio tiesimas.

Infrastruktūros bendrovės šį projektą stebi neslėpdamos susidomėjimo.

„Patirtis rodo, kad įprastiniai greitkeliai kainuoja apie 30 kartų daugiau nei TEV projektas“, - patikino Išmanių transporto priemonių aljanso pirmininkas Jose Papi. Ši infrastruktūros srityje dirbanti organizacija pasirinko TEV projektą kaip geriausią inovaciją, nes ši idėja suteikia galimybę judėti pigiau nei kuri kita idėja.

W. Jonesas šią koncepciją vadina XIX amžiaus geležinkelių ir XX a. greitkelių junginiu, skirtu remti naują švarią energiją naudojančių transporto priemonių tinklą.

Šiuo metu viso pasaulio keliais važinėja 1 mlrd. automobilių ir tik 0,1 proc. iš jų naudoja elektros energiją.

Iki šiol dauguma tyrimų buvo vykdoma siekiant didinti baterijos talpą, kad automobilis įveiktų kuo didesnį atstumą. Elektromobilių gamintojai, tarp kurių ir „Tesla Motors Inc.“ bei „General Motor Co.“ ieško būdų didinti baterijos talpą, kad jų elektromobiliai būtų pajėgūs įveikti didesnius atstumus.

Vis dėlto net ir tobuliausioms baterijoms reikalingas įkrovimas. Remiantis naujausiais duomenimis, šiuo metu aštuoniose didžiausiose pasaulio elektromobilių rinkose veikia bendras 160 tūkst. viešų įkrovimo stotelių tinklas.

Tenka pripažinti, kad infrastruktūra vis dar išlieka orientuota į degalais varomus automobilius net ir aplinkos neteršiančias transporto priemones propaguojančioje Kalifornijoje, kur vienai elektromobilių įkrovimo stotelei tenka daugiau nei trys degalinės.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Drąsūs jaunuoliai atskleidė, ką veikti sovietinėje karinėje bazėje (14)

Šonaslydis buvusioje sovietų laikų karinėje bazėje skamba lyg tikras nuotykis jau vien todėl, kad tai – gana ironiškas būdas pasišaipyti iš dalykų, kėlusių grėsmę pasauliui Šaltojo karo metu. Žemiau pateikto vaizdo medžiagoje veiksmas vyko Latvijoje, buvusioje sovietų raketų bazėje.

Galingais „Porsche“ mokys, kaip suvaldyti automobilį ant ledo ir sniego (2)

Prasidėjęs šaltasis metų sezonas jau ėmė bandyti šalies vairuotojų įgūdžius keliuose. Norintiems tinkamai pasiruošti žiemos netikėtumams „Porsche Driving Academy“ mokymų organizatoriai pasiūlė naują Žiemos modulį. Šį mokymų modulį pasirinkę vairuotojai kartu su profesionaliu instruktoriumi treniruosis kaip suvaldyti automobilį kritinėse situacijose ant slidžios dangos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Socialinius tinklus apskriejo BMW fanų širdis veriantis vaizdas (80)

Socialiniuose tinkluose automobilių gerbėjai dalinasi šį pirmadienį Jungtinėse Amerikos Valstijose užfiksuotos nelaimės vaizdais, kurie ypatingai skausmingi BMW markės gerbėjų akims. Pietų Karolinos valstijoje nuo bėgių nuriedėjo traukinys iš gamyklos netoli Spartanburgo gabenęs šio Vokietijos gamintojo naujutėlius keturračius į Čarlstoną.

Prestižinėje motociklų entuziastų šventėje – ir lietuvių kūriniai (7)

Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet gruodį, 2-4 dienomis, jau vienuoliktą kartą Bad Salzuflene, nedideliame Vokietijos miestelyje, vyko viena didžiausių ne tik Europoje, bet ir Pasaulyje „Custom Bike Show“ paroda-šventė, skirta motociklų perdarymo entuziastams. Po stogu organizuojamas renginys kasmet sulaukia didelio dėmesio tiek iš dalyvių, tiek iš žiūrovų pusės.

Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui (3)

Ar pamenate, kaip vos prieš kokius dešimt ar septynerius metus dažnas burbėdavo, kad mobilus telefonas reikalingas skambinimui, o visos jo išmaniosios funkcijos yra nesąmonė? Kaip naivu – šiandien beveik visi naudojasi multifunkcionalaus kišeninio įrenginio privalumais, lyg pamiršę, kad vos prieš kelerius metus buvo įsitikinę technologijų skeptikai.
Facebook draugai