Suomių padangų gamybos kompanija „Nokian Tyres“ atliko testą, kurio metu nustatė, kiek skiriasi naujų ir ilgai dėvėtų vilkiko padangų savybės esant žieminėms oro ir kelio dangos sąlygoms.
© A.Stackevič nuotr.

Daugumoje šalių numatyti minimalūs žiemą naudojamų padangų protektoriaus gyliai, tačiau atlikus šį testą verta susimastyti ar tie reikalavimai nėra per švelnūs. Daugumoje Europos šalių užtenka iki 2 mm. protektoriaus gylio. „Nokian Tyres“ atstovų nuomone, tai yra per mažai. Patys suomiai svarsto galimybę sugriežtinti reikalavimus, kad protektorius būtų bent 5 mm gylio ir tą patį siūlo ir kitoms šalims. Tokie patys ar griežtesni reikalavimai yra ir kaimyninėje Švedijoje, Austrijoje ir keliose kitose Europos valstybėse. Šiuo metu Suomijoje užtenka 1,6 mm gylio protektoriaus.

Bandymų rezultatai

Atliekant bandymus, buvo siekiama nustatyti, kaip skiriasi vilkiko manevringumas, valdymas, įsibėgėjimas ir stabdymas naudojant padangas su minimaliu ir giliu protektoriumi. Testo metu buvo naudojami du vienodi vilkikai, kurių bendroji masė 43 t. Viename vilkike buvo sumontuotos „Nokian Hakkapeliitta Truck F“ ir „Truck E“ padangos, o puspriekabėje naujos visais metų laikais galimos naudoti padangos. Antrajame vilkike ir puspriekabėje buvo naudojamos padėvėtos visais metų laikais galimos naudoti padangos, kurių protektoriaus gylis buvo apie 5 mm.

Važiuojant 70 km/val. greičiu ir pradedant staigiai stabdyti, naudotų padangų stabdymo kelias buvo 30 proc. ilgesnis. Palyginimui suomiai pateikė tokius skaičius: kai vilkikas su naujomis padangomis sustoja, kitas vilkikas tuo metu dar važiuoja 35 km/val. greičiu. Vertinant įsibėgėjimą, taip pat nieko nenustebino, kad su naujomis padangomis važiavęs vilkikas atitrūko nuo kito bandymuose dalyvavusio vilkiko.

Atliekant manevringumo bandymus, naujos padangos daug geriau įveikė posūkius, ir vairuotojas galėjo tai daryt kontroliuodamas vilkiką, tuo metu antrasis vilkikas trasoje judėjo ne tik lėčiau, bet ir kovojo su slidinėjančiais priekiniais ratais ir puspriekabe.

Išvados

Sunku ir įsivaizduoti, kokie būtų rezultatai, jei suomiai būtų lygine naujas padangas ne su 5 mm gylio protektorių turinčiomis naudotomis padangomis, o su padangomis nusidėvėjusiomis iki 1,6 mm.

Atlikę bandymus suomiai konstatuoja, kad minimalus vilkiko padangų protektoriaus gylis turėtų būti 5 mm, o puspriekabėje reiktų montuoti padangas, kuriose būtų likę 3 mm protektoriaus. Taip pat reiktų pasistengt, kad bent jau vilkikas būtų su padangomis, kurių protektorius yra pakankamai gilus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (24)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (3)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Neįmanoma taps įmanoma – elektriniai sunkvežimiai jau greitai važinės dideliais atstumais (37)

Elektromobilius jau galima nustoti vadinti ateitimi – jie jau čia, veikia puikiai ir esmines bėdas...

Kaip kuriamas ateities automobilis: „Audi“ parodė eksperimentą (2)

Ateityje automobiliai patys važinės po miestus, vairuotojas taps keleiviu ir važiuodamas galės...

Sukurtas pirmasis pasaulyje biologiškai suyrantis automobilis (11)

Biologiškai suyrančios medžiagos pramonėje yra naudojamos vis dažniau. Visgi, nors gamintojai...

Top naujienos

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo, sulaikytas antras įtariamasis nuolat pildoma (571)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: įtariamasis sulaikytas (210)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (20)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (28)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (2)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (121)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (4)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Gyvai / Bandymas siekti svajonės: „Ludogorec“ – „Sūduva“ (101)

Marijampolės „Sūduvos“ futbolininkai stoja į vieną iš svarbiausių mūšių komandos ir...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (3)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...

Dainininkas R. Williamsas tapo valgymo per miegus įkaitu (7)

Įspūdingą šou Vilniaus Vingio parke surengęs garsus britų dainininkas Robbie Williamsas (43...