JAV transporto departamentas patvirtino taisykles, pagal kurias elektrinės transporto priemonės ir hibridiniai automobiliai turės skleisti kokius nors „įspėjamuosius“ garsus, važiuodamos mažesniu nei 32 km/val. greičiu. Tai esą būtina, kad dviratininkai, pėstieji, taip pat regos negalę turintys asmenys žinotų apie artėjantį pavojų, rašo thetruthaboutcars.com.
Koncepcinis elektromobilis "Volkswagen I.D." (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Paskelbdama nurodymą, draudžiantį transporto priemonei riedėti be garso, Nacionalinė saugaus eismo keliuose valdyba (NHTSA) ir Transporto departamentas (DOT) tikisi, kad sumažės elektrinių transporto priemonių partrenkiamų žmonių skaičius.

Galbūt kyla abejonių dėl problemos masto? Pasirodo, sunerimti tikrai verta: taisykles reglamentuojančių agentūrų teigimu, tikimybė partrenkti žmogų elektrine transporto priemone yra net 19 proc. didesnė nei iškastiniu kuru varomu automobiliu.

„Tai natūralus būdas užtikrinti pėsčiųjų, ypač aklųjų ar regos sutrikimų turinčių piliečių, saugumą. Dažnėjant eismo įvykiams, per kuriuos nukenčia pėstieji, ypač svarbu imtis visų įmanomų priemonių jų saugumui užtikrinti“, – sako NHTSA administratorius Markas Rosekindas.

NHTSA nustatė, kad automobilių gamintojai kasmet turės skirti papildomus 36 mln. eurų tinkamų išorinių garsiakalbių montavimui. Daugiausia išlaidų naujasis potvarkis, be abejo, pareikalaus iš elektrinių transporto priemonių tiekėjų, tokių kaip „Tesla“, taip pat paklausių hibridinių automobilių gamintojų.

Vidutiniu arba dideliu greičiu važiuojančių elektrinių automobilių skleidžiamas garsas nėra daug tylesnis už iškastiniu kuru varomų transporto priemonių triukšmą, bet jei greitis nedidelis, skirtumas tarp skirtingų rūšių automobilių skleidžiamo garso padidėja. Anot taisykles komentavusio pareigūno, įsigaliojus numatytai nuostatai pavyks išvengti maždaug 2400 nelaimingų atsitikimų per metus.

Iki 2019 m. rugsėjo 1 d. automobilių gamintojai turi įmontuoti į hibridinius ir elektrinius automobilius garsus skleidžiančius įtaisus, atitinkančius federalinius saugumo standartus. Taisyklė bus taikoma visoms keturratėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė neviršija 4,5 tūkst. kilogramų.

Manoma, kad technologinis patobulinimas aktualiausias turėtų būti elektrinių ir hibridinių autobusų atveju, mat būtent šios transporto priemonės dažniausiai važinėje keliais, kuriais vaikšto daugiausia pėsčiųjų, be to, joms neretai tenka riedėti mažu greičiu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tikroji elegancija: grožio konkurse pristatytas įspūdingas koncepcinis „Mercedes-Maybach“ (21)

Į šia savaitę Kalifornijos valstijoje vykusį dailiausių transporto priemonių konkursą „...

Automobilis, privertęs italus nulipti nuo motorolerių (4)

„Vairuoti šį automobilį ne šiaip smagu – jį vairuojant apima ypatingas jausmas. Tai kaip...

JAV pristatytas triratis elektromobilis (1)

Ši triratė elektra varoma transporto priemonė tapo dešimtmetį trukusio išradėjo Marko...

Visureigių ABC. Kam reikia rėmo, „palėtintojo“ ir „snorkelio“? (8)

Ar prisimenate GSM eros pradžioje populiarų anekdotą apie mobiliojo tinklo aprėptį, kurio herojai...

„Memel Motor Fest 2017“ – automobilių vasaros sezono uždarymas

Šių metų birželio pradžioje, kartu su „ Klaipėda JAZZ“ festivaliu, uostamiesčio...

Top naujienos

Orai: paskutinį vasaros savaitgalį – šioks toks pagerėjimas (6)

Antroje savaitės pusėje orai bus vėjuotesni, vieną šalies pusę lietus merks labiau nei kitą....

Liūdna žinia: L. Lekavičius dėl traumos priverstas praleisti Europos čempionatą (89)

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad per rungtynes su Islandija Lukas Lekavičius patyrė sunkesnę...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų (192)

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

Metė gerai apmokamą darbą Škotijoje ir grįžo į Lietuvą: nežinau, kur žmonės mato tiek negatyvo (197)

Agnė Butautaitė iš emigracijos grįžo pernai ir iškart ėmėsi veikti – Panevėžio centre,...

Atsarginį variantą jau paruošęs D. Adomaitis pyko: taip ir įvyksta kvailos traumos (19)

Sausakimšoje „Šiaulių“ arenoje Lietuvos rinktinė be didesnio vargo 84:62 susitvarkė su...

Be susižeidusio L. Lekavičiaus likusi Lietuvos rinktinė pranoko Islandiją (220)

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos krepšinio rinktinė kontrolinėse rungtynėse Šiauliuose...

Jaunasis filosofas įvardijo, ko trūksta šiuolaikinei kartai (32)

Klasikinių mokslų magistro studijas Kembridže ( Jungtinė Karalystė ) su pagyrimu baigęs ir šiuo...

Nustebsite pamatę: dizaineris sukūrė išskirtinius vandens mylėtojų kostiumus (6)

Žmonėms, kuriems vanduo, jūros bangos ir smėlis yra visas gyvenimas, mados dizaineris Thomas...

Įspūdingomis asmenukėmis išgarsėjęs vaikinas visose savo nuotraukose slepia žinutę vienam žmogui (4)

Natūralu, kad tėvai paprastai nerimauja, kai jų vaikams tenka vykti į užsienį. Tad norėdamas...

Šį bruožą turintys žmonės labiau linkę į neištikimybę (21)

Visi, kurie būna neištikimi savo antrajai pusei, turi vieną bendrą bruožą. Tokią išvada...