Vitoldas Milius, kurio biografijoje jau įrašyta daugybė rekordinių ir ekstremalių kelionių, įveikė dar vieną neįprastą maršrutą. Automobiliu „Mahindra Scorpio“ Himalajų kalnuose jis pasiekė Khardung La perėją – vieną aukščiausių pasaulyje automobilių keliu pasiekiamą tašką, kuris virš jūros lygio yra pakilęs 5602 m.
© Organizatorių archyvas

Žinomas keliautojas, žurnalistas ir automobilių žinovas, kurio kelionės dažnai sujungdavo „šiauriausią žemyno tašką su piečiausiu“, „ryčiausią su vakariausiu“ , susiedavo tarpusavy šalių sostines arba buvo skirtos greičio, ekonomiškumo ar kokiam kitam rekordui, nauju iššūkiu pasirinko kelią, vedantį aukštyn. Nauju tikslu tapo Khardung La perėja, esanti aukščiausioje pasaulyje Himalajų kalnų grandinėje.

Lietuvis startavo liepos mėn. 5 d. ryte iš Indijos sostinės Delio. Pirmąją kelionės dieną jis su kartu keliaujančiu „Auto Bild India“ fotoredaktorium Suresh Narayanan nuvažiavo 532 km ir pasiekė Manali miestą.

Nuo čia kelias vakarų Himalajų priekalnių serpantinais kilo vis labiau aukštyn, tad maždaug 600 km kelionė nuo Manali iki Leh miesto truko dar dvi dienas. Leh miestas įsikūręs trijų su puse tūkstančio kilometrų aukštyje virš jūros lygio, tačiau jau pakeliui link jo V.Miliui ir jo pakeleiviui teko kirsti keletą labai aukštų perėjų ir pajusti aukščio ligos simptomus. Viena iš tokių perėjų – antroji pagal savo aukštį Indijos Himalajuose Taglang La perėja, kuri vos tris šimtus metrų tenusileidžia aukščiausiajai Khardung La perėjai.

„Ši kelionės atkarpa buvo pati sunkiausia. Didžioji kelio „Manali-Leh“ dalis vingiuoja aukštai kalnuose, o tai sunku ir žmonėms, ir technikai. Deguonies trūkumas veikia gana stipriai, labai pavojinga prarasti dėmesį ir padaryti vairavimo klaidą – klaidų tas kelias neatleistų...“ – pasakojo V. Milius.

Liepos 9-ąją nuo Leh iki Khardung La perėjos teliko įveikti tik 43 km. Tačiau perėja yra 5602 m virš jūros lygio, taigi per labai trumpą laiką keliautojams teko pakilti net 2 km aukščiau.
V. Milius, kiek žinoma, yra pirmasis lietuvis, pasiekęs šią vietą automobiliu.

Khardung La – kalnų perėja, šimtmečiais tarnavusi vietiniams gyventojams, kaip susisiekimo kelias tarp atskirų Azijos dalių. Per ją ėjo taip pat ir viena istorinio „šilko kelio“ atšakų, kuria keliaudavo pirklių karavanai. II-ojo pasaulinio karo metu ja buvo gabenami ir kariniai kroviniai.

Eismas Khardung La perėja suintensyvėjo 1976-aisiais nutiesus ja automobilių kelią. Perėja labai svarbi strategiškai, todėl ją prižiūri Indijos Armijos karinis dalinys.

Keliautojai čia įleidžiami tik nuo birželio iki spalio mėn. Mat oro sąlygos perėjoje nenuspėjamos, čia neretos stiprios pūgos bei kelio nuošliaužos – jų gali pasitaikyti net vasaros laikotarpiu, ypač jei daug kritulių.

Maršrutą V.Milius įveikė visais ratais varomu „Mahindra Scorpio“. Automobilio variklio darbinis tūris 2179 ccm, jis išvysto 120 AG. Automobilis standartinis, šiai kelionei jis nebuvo kaip nors specialiai ruoštas. Jame sumontuotos dvi filmavimo kameros bei mobilių objektų maršrutų GPS kontrolės sistema „SeeMe“, kurios pagalba galima matyti automobilio buvimo vietą.

Keliautojams taip pat teko patirti ženklius temperatūrų pokyčius. Delyje jie paliko +45° karštį, o perėjoje jų jau laukė tik +5° temperatura.

Khardung La – viena aukščiausių kalnų perėjų pasaulyje, susiformavusi aukščiausioje pasaulyje Himalajų kalnų grandinėje. Ji priklauso Indijos Džamo ir Kašmyro (Jammu and Kashmir) valstijai ir yra Ladakh regione, kurio sostinė miestas Leh. Oficiali šio regiono gyventojų kalba yra Urdu, daugelis išpažįsta budizmą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (50)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (56)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Iš pradžių sunku patikėti: plieną automobilių gamyboje pakeis medienos plaušiena (13)

Nuolatinis spaudimas pereiti prie lengvesnių transporto priemonių gamybos keletą Japonijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (25)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (25)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (83)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1105)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...