Bene greičiausias Lietuvos ralio čempionato pilotas Vytautas Švedas vadovauja „Audi“ ambasadai Kaune. Nors kasdien nuo 9-os iki 18-os valandos jo aprangos kodas galėtų būti vadinamas „praktiškai su kostiumu“, kuo gyvas 31-erių vyrukas, daugiau nei akivaizdu. Vyto darbo kabinete lenktynių trofėjų, ko gero, daugiau nei kokios „bazės“ sandėliuose.

Taip jau yra, kad mano darbas ir pomėgis labai stipriai persipynęs ir aš net nebandau jų „atpinti“ – šypsosi V. Švedas.

Provokuojamas paspėlioti, ar po šio sezono taurių kolekcija bus papildyta dar vienu čempiono rekvizitu, Vytautas prisipažįsta, kad dabar viskas priklauso nuo varžovų.

„Šiais metais dar liko du startai, tačiau net jei abejas lenktynes – ir „Kauno rudenį“, ir „Rally Classic“ Druskininkuose – laimėčiau, čempionu tapčiau tik su sąlyga, kad taškų šiose lenktynėse nepelnytų dabartinis turnyrinės lentelės lyderis Ramūnas Čapkauskas“, – pripažino pilotas.

Vytautas Švedas
Iš tiesų 2014-ųjų sezonas V. Švedui dosniai atseikėjo siurprizų. „Halls Winter rally“ ir toliau išlieka vienintelėmis nelaimėtomis lietuviškomis varžybomis. Šią žiemą puikų tempą demonstravusį Vytą viename paskutiniųjų greičio ruožų sustabdė lūžęs šarnyras. Vėliau, po keleto pergalių, „300 ežerų“ ralyje subyrėjęs centrinis diferencialas vėl padidino įskaitinių taškų deficitą iki tokio lygio, kad atsilošti tapo praktiškai nebeįmanoma.

„Nepaisant to, „Kauno rudens 2014“ ralyje važiuosiu su šypsena ir tikrai nelinkėsiu Ramūnui kokios nors techninės bėdos. Jis vienas geriausių mano draugų, todėl Ramo pergalė čempionate bus didžiulis džiaugsmas“, – tikino V. Švedas.

Beje, „Kauno rudens“ ralyje Vytautas startuodavo kiekvieną kartą, kai tik šios lenktynės būdavo dedikuojamos profesionaliems sportininkams, o pastaraisiais metais buvo tapęs kone etatiniu jų nugalėtoju. Klausimas „ar padeda namų sienos?“ Vytą pralinksmina.

Lietuvoje iš viso yra gal 600 kilometrų kelių, kuriose rengiamos ralio varžybos, todėl labai sunku rasti vietą, kur nesijaustum kaip namie. „Kauno rudens“ trasos man iš tiesų labai patinka, tačiau nepaisant to, pernai būtent čia patyriau didžiausią avariją per visą savo karjerą“, – sako sportininkas.

Ar po incidentų, kai iš „kovinės“ ralio mašinos lieka tik deformuotos geležies krūva neatsiranda baimė ir nesuplonėja savisaugos instinkto „saugiklio vielutė“? Vytautas tikina, kad mąstančiam žmogui taip tikrai turėtų nutikti.

„Iš tiesų automobilių sporte esu jau daugiau kaip 14 metų. Per tą laiką „pargriūti“ ir pakaboti ant saugos diržų apsivertusioje mašinoje teko ne vieną ir ne du kartus. Neigti, kad tai nepalieka jokio įspaudo smegenyse būtų nesąžininga“, – šypsojosi „Juta Racing“ komandos lyderis.

Lyderis „nestabdys“

Ramūnas Čapkauskas
Jei Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui pakaks savitvardos, po „Kauno rudens“ ralio jie galės švęsti pergalę šiųmetiniame Lietuvos ralio čempionate net neužkopę ant nugalėtojų pakylos. Stabiliai geri rezultatai viso sezono metu leido vyrams susikrauti 124 taškų kraitį, tad iš turnyrinės lentelės viršūnės juos išstumti galima greičiau teoriškai. Vytautas Švedas turi 84 taškus, o Giedrius Notkus – 77. Ar tai reiškia, kad intrigos neliks ir Ramūnas važiuos stengdamasis kontroliuoti situaciją, bet ne laimėti lenktynes?

„To tikrai nebus, – kategoriškai nukerta vienas tituluočiausių Lietuvos pilotų. – Per 30 metų karjerą tokios „matematikos“ nepripažindavau nei startuodamas kartingo varžybose, nei „žiede“, nei ralyje. Važiuosiu taip, kad nebūtų gėda prieš sirgalius ir komandos rėmėjus“.

Tikslai skiriasi

Kol ralio čempionato lyderiai sprendžia savo galvosūkius, važiuojantieji rikiuotės viduryje gyvena nė kiek nemažiau turiningai. Vyrų automobilių klubo N40 idėjinis vadovas Algirdas Kazlauskas, „pasigalandęs“ ne pirmos jaunystės „Subaru Impreza“, žada kovoti su kur kas rimtesniu varžovu – nuosavomis emocijomis.

Algirdas Kazlauskas
„Mūsų tikslai visiškai kitokie. Mūsų klubo nariai, ko gero, niekada netaps Lietuvos ralio pirmenybių nugalėtojais, tačiau visi yra pasiekę čempioniškų aukštumų savo profesinėje veikloje. Startas ralyje – būdas kokybiškai praleisti laisvalaikį, išmokti naujų dalykų ir įveikti tą mintjausmių cunamį, kuris neišvengiamai užplūsta lenktynėse. Čia dideli greičiai, daug įtampos ir nemažai rizikos. Važiuodami savo galimybių ribose po finišo patiriame žiauriai gerą jausmą“, – atviravo A. Kazlauskas.

N40 vyrų autoklubo lyderis, pasakodamas apie debiutinio sezono patirtis pastebėjo, kad nors įsitraukdami į tokį nutrūktgalvišką projektą nepuoselėjo jokių sportinių ambicijų, po keleto etapų pasirodė, kad racionalumo taktika tikrai nėra blogiausia.

„Paskutinėse lenktynėse mes finišavome antri savo klasėje. Kadangi varžovai taip pat neišvengia klaidų, „Kauno rudens“ išvakarėse patys save pagavome svajojančius apie podiumą. Kitaip tariant, apetitas atsiranda bevalgant“, – šypsojosi A. Kazlauskas.

Įdomu tai, kad nors klubas N40 formaliai yra „šimtaprocentinis vyrų reikalas“, į „Kauno rudens“ ralio trasas Algirdas ir vėl lėks padedamas profesionalios šturmanės damos Tatjanos Tsyrfos iš Baltarusijos.

„Žinau, kad tai „žiauriai blogai“, tačiau atsisakyti galimybės pasinaudoti profesionalės paslaugomis, turinčios keletą kartų daugiau patirties, nei visi klubo nariai kartu sudėjus, būtų dar didesnė nuodėmė, – kvatojo Algirdas.

„Kauno ruduo 2014“ tai Kauno vasaros sezono uždarymo ralio ritmu šventė kuri prasidės šį penktadienį, rugsėjo 19 d. 19 val. Kauno rotušės aikštėje, šeštadienį Kauno ir Elektrėnų apylinkėse visi galės stebėti azartiškas ir vaizdingas ralio varžybas kurios vainikuosis rugsėjo 20 d. 19 val. miesto švente toje pačioje Rotušės aikštėje.