Jei vyriausybė nuolat kartoja, kad turėtume pirkti elektrinius automobilius, o aukščiausi valstybės pareigūnai ir toliau važinėja dideliais, juodais limuzinais, po kurių dangčiais įrengti vidaus degimo varikliai, žmonės turi visišką teisę jos neklausyti.

Iniciatyvos, kurias ji demonstruoja, skatindama mus pirkti elektrinius automobilius, yra naudingos, bet jei esate šiek tie paranojiškas, jos taip pat gali atrodyti įtartinos.

Kita vertus, elektriniai automobiliai vis dar yra brangūs, todėl valstybinių lėšų panaudojimas šiems automobiliams įsigyti daug kam gali pasirodyti kaip elementarus pinigų švaistymas. Šiuo atveju aukso viduriuko nėra (tiesa, būna įkraunamų hibridų, bet jie nepasiūlo to, kas yra geriausia iš abiejų variantų, veikiau tai, kas juose blogiausia), taigi tenka apsispręsti.

Lengva numoti ranka į šią problemą kaip į nereikšmingą, kai ministro pirmininko darbotvarkė yra kupina svarbesnių klausimų. Tačiau tai ne visai tiesa. Klimato kaita kelia realią grėsmę, ir nors žinoma, kad lengvieji automobiliai yra atsakingi tik už mažą taršos dalį, mes esame atsidūrę taške, kai svarbi tampa kiekviena smulkmena.

Jei palyginus nedidelės investicijos į valstybinį elektrinių automobilių parką įtikins žmones pirmenybę teikti elektriniams automobiliams, tuomet ši idėja pasirodys esanti naudinga.

Žinoma, būtų dar geriau, jei šį žingsnį lydėtų didesnės investicijos į elektrinių automobilių infrastruktūrą, nes būtent tai labiausiai skatina žmones suteikti elektrai šansą.

Būtent tai Kanada ir ketina daryti, jei patikėsime neseniai paskelbti biudžetu. Suma palyginus nedidelė – 14 mln. dolerių pirmaisiais metais ir 49 mln. dolerių antraisiais. Iš šių lėšų bus statomos elektrinių automobilių įkrovimo stotelės, taip pat gamtinių dujų ir vandenilio pasipildymo stotys.

Be to, įmonės (mokesčių lengvatomis) taip pat bus skatinamos kur tik įmanoma įrengti elektrinių automobilių įkrovimo stoteles bei energijos saugojimo aparatus. Gaila, tačiau veikiausiai dėl nemažo biudžeto deficito (kuris ateinančius dvejus metus sieks maždaug 29 mlrd. dolerių) nėra jokios programos, kuri finansuotų iniciatyvas perkant elektrinius automobilius.

Ne itin didelio masto, bet tai jau planas. Tarsi parodydamas simbolį gestą, premjero Justino Trudeau biuras paskelbė, kad savo limuzinus keis elektriniais automobiliais. Ar tai bus „Mitsubishi iMIEV“, ar „Tesla Model X“, pamatysime ateityje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)