Ateityje automobiliai patys važinės po miestus, vairuotojas taps keleiviu ir važiuodamas galės veikti, ką nori. Tik kokį interjerą sukurti, kad automobilis taptų tinkama darbui ar poilsiui vieta? „Audi“ kreipėsi į mokslininkus ir buvo atliktas tyrimas.
"Audi" eksperimentas
© Gamintojo archyvas

Fraunhoferio pramoninės inžinerijos instituto darbuotojai Kathrin Pollmann ir Mathiasas Vukeličius tyrime dalyvaujančiai Annai Niemann suleido vėsinamojo gelio į tarpą tarp elektrodų ir galvos odos. Matuojant smegenų sroves tai padidina laidumą. Jutikliai ant A. Niemann pirštų matuoja odos laidumą.

„Prie mano pirštų pritaisyti jutikliai, ant galvos užmovė kepuraitę. 32 elektrodai matuos mano smegenų siunčiamus signalus. 32 kartus K. Pollmann ir M. Vukeličius užspaudžia vėsaus gelio ant elektrodų ir ant galvos odos – jis gerina laidumą. Man oda pašiurpsta. Dalyvauju eksperimente – eksperimente apie ateities vairavimą“, – pasakoja A. Niemann.

Kaip kuriamas ateities automobilis: „Audi“ parodė eksperimentą
© Gamintojo archyvas

„Vos atvykusi pastebėjau vidury patalpos futuristinę kapsulę – juodą, aštuonkampę struktūrą su kampuotomis stiklinėms dėžėmis liemens aukštyje. Priešais struktūrą – didelis ekranas ir keturi monitoriai. Juoda odinė kėdė primena sėdynę lenktyniniame automobilyje. Dabar sėdžiu imituotame automobilio viduje, jaučiuosi saugi, atsipalaidavusi.

Nebejaučiu apgludusios kepuraitės ant galvos, vėsaus gelio – ekrane matomas horizontas suteikia įspūdį, kad iš tiesų važiuoju automobiliu naktį per miestą. Daugybė užduočių, tad maksimaliai sutelkiu dėmesį. Pirmiausia turiu atpažinti raides, paskui tonus ir patvirtinant juos paspausti liečiamajame ekrane. Per hologramą sulaukiu vaizdo skambučių, žinučių, pardavimų pasiūlymų – kartais daugiau, kartais mažiau. Per tą laiką mokslininkų prietaisas rodo, kaip mano smegenys apdoroja šį kognityvinį perteklių.

Stebėtojų būriui vadovauja šviesos tyrėjas iš instituto Achimas Prossas. Šviesa keičiasi iš baltos į melsvą. Kai kurių užduočių metu langai užtamsinami, sumažinamas fono triukšmas. Vėliau sužinau, kad tai padeda geriau susikoncentruoti. Po kiek laiko mano pirštai automatiškai liečia liečiamąjį ekraną – jie jau išmoko tam tikras schemas“, – sako A. Niemann.

„Akivaizdu, kad esi įpratusi vienu metu dirbti su keliomis medijomis“, – pastebi M. Vukeličius ir eksperimentas tęsiasi.

Kaip kuriamas ateities automobilis: „Audi“ parodė eksperimentą
© Gamintojo archyvas

„Šviesa vėl pasidaro baltesnė, ryškesnė, mokslininkai išvaduoja mane iš jutiklių ir kepuraitės.
Nekalbant apie tai, kad tai buvo oficialus tyrimas, mano kūnas patyrė trijų valandų trukmės eksperimentą, naudojant techninius prietaisus autonomiško automobilio viduje“, – galiausiai reziumuoja A. Niemann.

„Audi“ kartu su Štutgarto Fraunhoferio pramoninės inžinerijos institutu nori ištirti, kokie veiksniai stiprina koncentraciją ir kokios pagalbos automobilyje reikėtų klientams ateityje. Trumpai tariant – ko reikia, kad ateityje automobilis virstų idealiu kelionių kabinetu.

Neuromokslininkas M. Vukeličius stebi eksperimentą ekrane. Elektroencefalografas fiksuoja smegenų signalus į 30 bandomųjų dalykų ir odos pralaidumą.

Keičiant apšvietimą pateikiamos garsinės ir vaizdinės užduotys – reikia atpažinti raides, tonus ir patvirtinti juos liečiamajame ekrane. Paskui reikia atsakyti į klausimus. Remdamiesi šio eksperimento rezultatais „Audi“ specialistai nori sukurti ateities automobilio dizainą, kuris atitiktų individualius keleivio poreikius, atsižvelgiant ir į tai, kad kasdienėse situacijose atsiranda ir naujų poreikių.

Kaip kuriamas ateities automobilis: „Audi“ parodė eksperimentą
© Gamintojo archyvas

Ankstesniame tyrime „Audi Trend Communication“ padalinys išskyrė tris fundamentalius laiko modulius, kurie nusako pagrindines kasdienes veiklas nuo „Produktyvaus laiko“ (šiuo metu įprastai atliekamas darbas) iki „Neproduktyvaus laiko“ (poilsio metas).

Eksperimento metu buvo kreipiamas dėmesys į produktyvų laiką, kurio metu galima surengti susitikimą per programą „Skype“ arba parengti prezentaciją viršininkui.

Nors „Intel“ ir „Strategy Analytics“ atliko tyrimą ir preliminariai paskaičiavo, kad ateityje iš reklamų automobiliuose būtų galima uždirbti apie 7 mln. dolerių, turėtų būti galimybė užblokuoti reklaminius tekstus ir skambučius, jei jie trukdo keleiviui.

„Audi“ tikslas – suteikti klientams galimybę absoliučiai kontroliuoti savo laiką. Su pavadinimu „25-a valanda“ automobilis turi tapti membrana tarp naudotojo, miesto ir kitų važiuojančiųjų keliu. Ir ši membrana turėtų saugoti keleivio asmeninę erdvę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (61)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Brangiausi pasaulio automobiliai (7)

Šiuolaikinis gyvenimas dažnam yra neįsivaizduojamas be nuosavo automobilio. Keliaujama į darbą,...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (56)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Top naujienos

Pirmasis? G. Nausėda neneigia dalyvausiąs prezidento rinkimuose

SEB banko prezidento patarėjas, ekonomistas Gitanas Nausėda neneigia dalyvausiąs 2019 metų...

Didžiausi atlyginimai: dešimtuke – netikėti naujokai (43)

Birželio mėnesį buvo tik viena įmonė, kurios darbuotojų atlyginimų vidurkis buvo...

N. Vasiliauskaitė. Terorizmas pasaulį jau pakeitė (34)

„Net jeigu islamistai sugebėtų surengti Europoje po teroristinį aktą kiekvieną dieną, tai...

Barselonos išpuolio mikroautobuso vairuotojas nustatytas, jo ieškoma visoje Europoje (8)

Ispanijos policija pirmadienį paskelbė nustačius asmens, praeitą ketvirtadienį nukreipusio...

G. Žiemelis investuoja į tūkstančio vietų bendrabutį (76)

Gediminas Žiemelis investuoja į daugiau kaip tūkstančio vietų bendrabutį darbininkams.

Artėja visiškas Saulės užtemimas: milijonai plūsta jo stebėti (7)

Į Jungtinių Valstijų miestus, įskaitant Čarlstoną Pietų Karolinoje, suplūdo milijonai...

D. Kuprys paliko NŽT vadovo pareigas (8)

Daugiau nei metus Nacionalinei žemės tarnybai ( NŽT ) vadovavęs Danielius Kuprys paliko tarnybą....

Išbandymas alkotesteriu: kodėl pareigūnai vengia antro karto (144)

Socialiniuose tinkluose garsiai nuskambėjo istorija, kai viena vairuotoja pasiskundė, jog policijos...

Svajonių atostogų vieta, į kurią turistų skaičius griežtai ribojamas (2)

Ieškantys geriausios vietos nardymui ir vietos puikios atostogoms – turėtų vykti į Atlanto...