Nors nebenaudojami automobilių akumuliatoriai yra surenkami ir perdirbami, jie vis dar yra viena dažniausiai pasitaikančių pavojingųjų atliekų Lietuvoje. Tiesa, didmenine automobilių detalių prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ specialistų teigimu, atsakingų ir tinkamai besirūpinančių nenaudojamais akumuliatoriais vairuotojų kasmet daugėja.
© Shutterstock nuotr.

„Vairuotojų požiūris į automobilių atliekų tvarkymą per keletą metų išties stipriai pasikeitė. Pagrindinė to priežastis – sukurta patogi automobilių atliekų surinkimo sistema: dauguma pavojingų atliekų yra surenkama nemokamai, o priduodami senus akumuliatorius ar baterijas klientai dažnai gali tikėtis nuolaidų įsigyjant naują gaminį,“ – komentuoja „AD Baltic“ direktoriaus pavaduotojas Tadas Kuliešius.

Senus ir nebetinkamus naudoti transporto priemonių akumuliatorius vairuotojai yra raginami atiduoti pavojingųjų atliekų tvarkytojams, palikti transporto priemonių techninės priežiūros ir remontu užsiimančiose bendrovėse (jeigu automobiliai yra remontuojami tuose servisuose), akumuliatorių prekybos vietose. Visos šios organizacijos įstatymu yra įpareigotos užtikrinti tinkamą tolimesnį surinktų atliekų tvarkymą.

Pasak Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovo Alfredo Skinulio, baterijų ir akumuliatorių atliekų surinkimo ir tvarkymo sistema tampa vis efektyvesnė. „Šiandien iš 1,5 tūkst. šalyje veikiančių gamintojų ir importuotojų jau 880 kartu organizuoja šių atliekų tinkamą tvarkymą, vykdo įvairius visuomenės švietimo projektus. Tikimės, kad pagal numatytą atliekų tvarkymo planą su visų mūsų pastangomis šiais metais pavyks surinkti daugiau nei 40 proc. baterijų ir akumuliatorių atliekų, o nuo 2016-ųjų – daugiau nei 45 proc.“ – teigia A. Skinulis.

Pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovėse akumuliatoriai yra išardomi – atskiriamos jų švino plokštės, plastikiniai korpusai, skiestos sieros rūgšties elektrolitas. Iš švino ir plastikinių korpusų vėl gaminami nauji akumuliatoriai, o elektrolitas gali būti naudojamas trąšų gamyboje, sintetinio ir natūralaus pluošto, odos apdirbimo, maisto, dažų ir kitose pramonės srityse.

Automobilių akumuliatoriai iš esmės gali būti perdirbami visiškai – net 98 proc. akumuliatorių sudedamųjų dalių vėl gali grįžti į pramonės grandinę. Tuo tarpu senos automobilių padangos perdirbamos iki 85 proc., popierius – 63 proc., gaiviųjų gėrimų ir alaus skardinės – 58 proc., buteliai iš stiklo – tik 41 proc. Lietuvai toliau sėkmingai įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos numatytas direktyvas perdirbamų atliekų skaičius turėtų didėti.

Netinkamų naudoti akumuliatorių negalima mesti kartu su buitinėmis atliekomis. Į sąvartynus patekę, jie pradeda irti ir skleisti sunkiuosius metalus, tokius kaip nikelis, kadmis, cinkas, švinas ir kt. Kenksmingos medžiagos užteršia gruntinius vandenis, nuodija dirvožemį, augalus, vandenį bei visa, kas gyva. Dėl sunkiaisiais metalais ir kitomis kenksmingomis atliekomis užterštos aplinkos daugėja kvėpavimo takų ligų, kraujotakos, imuninės, nervų sistemos sutrikimų, genų mutacijų, reprodukcinės sistemos, onkologinių ligų.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujausių modelių pristatymų ir žinių iš autosporto trasų iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (57)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Brangiausi pasaulio automobiliai (7)

Šiuolaikinis gyvenimas dažnam yra neįsivaizduojamas be nuosavo automobilio. Keliaujama į darbą,...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (56)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (148)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (60)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (30)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1229)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (341)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (33)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (6)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (20)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...