A.Toyoda tvirtina niekada nejautęs spaudimo dirbti koncerne. Tiesiog, baigęs teisę ir susidomėjęs automobilių gamyba, nuėjęs pas tėvą ir pareiškęs, kad nori dirbti jo įmonėje. Toyoda vyresnysis nelabai apsidžiaugė. "Pas mus niekas tavęs nelaukia, niekas nenori dirbti tavo viršininku", - paaiškino tėvas, nors vėliau vis dėlto pakeitė savo nuomonę. Tačiau Akio teko dirbti gerokai daugiau negu kitiems, kad niekas neturėtų pagrindo manyti, jog postą jis gavo kaip šeimos narys.

A.Toyoda - ne tik koncerno vadovas, bet ir automobilių bandytojas, lenktynininkas. Jis jau treji metai dirba vienoje komandoje su mechanikais ir inžinieriais. Akio tvirtai įsitikinęs, kad šis bendradarbiavimas padeda kurti tobulesnius automobilius, o atsirandančias problemas geriau spręsti ne prie rašomojo stalo, bet prie konvejerio ir dirbtuvėse.

Naujausi koncerno "Toyota" modeliai įgauna sportiškumo. "Mums to seniai trūko. Išgarsėjome patikimais automobiliais, o dabar siekiame pabrėžti jausminę vietą", - tvirtina A.Toyoda.

Ekonomikos krizė neaplenkė ir koncerno. Praėjusiais metais "Toyota" patyrė daugiau kaip 11 mlrd. litų nuostolių. A.Toyoda mano, jog krizė nebuvo visiškai netikėta. Pirmieji jos požymiai pasirodė jau 2006 metais, bet tik banko "Lehman Brothers" griūtis privertė atsitokėti ir imtis priemonių, nes sąlygos, dešimtmečius skatinusios automobilių pramonės augimą, nyko viena po kitos. Pažanga sulėtėjo, kapitalo rinka tapo sudėtingesnė, o Japonija, JAV ir Europa jau prisisotinusios automobilių "Toyota". Be to, smarkiai plečiant koncerno gamybos apimtį nukentėjo kokybė. Anksčiau niekas negalėjo net pagalvoti, kad būtų atsisakoma automobilių "Toyota" dėl techninių trūkumų. Šiuo metu niekas tuo nesistebi. "Anksčiau buvo siekiama tik didinti pardavimą ir gauti didesnį pelną, tačiau šito per maža", - pripažįsta naujasis koncerno prezidentas.

A.Toyoda neatmeta galimybės po dvidešimties metų pereiti prie elektra varomų automobilių. Jei degalai ir toliau brangs, sumažės gamtinio kuro gavyba, nieko kito ir nebeliks. Koncernas dar dešimtajame dešimtmetyje išleido pirmą hibridinį modelį "Prius". Šiuo metu pokyčiai taip pat būtini, nes naujieji modeliai "Toyota" turėtų būti "reikiamo" dydžio ir lengvesni. "Mes ilgai orientavomės į amerikiečių rinką, todėl gaminome didelius automobilius. Ten jie paklausūs. Tokius pačius automobilius parduodavome ir kitur", - sako koncerno vadovas.

Jo nuomone, reikia taikytis prie naujų klientų poreikių ir lūkesčių - gaminti ne tik taupiai degalus naudojančius modelius, bet ir saugius, vairuoti malonius automobilius. "Turėtume gaminti atsižvelgdami į vietos rinkos reikalavimus ir kelių ypatumus. Tuomet pirkėjų tikriausiai neturėtų", - svarsto A.Toyoda.

Faktai

53 metų A.Toyoda yra firmos įkūrėjo provaikaitis.

Nuo 2005 metų jis - direktorių tarybos narys. Koncerno vadovas vedęs ir turi du vaikus.

2007 metais A.Toyodai pavyko įgyvendinti savo vaikystės svajonę tapti lenktynininku: jis, pasivadinęs Morizo slapyvardžiu, dalyvavo 24 valandų Niurnbergo žiedinėse lenktynėse.

Koncerno pavadinimas ir savininko pavardė rašomi skirtingai dėl japonų rašto ženklų ypatumų: Toyoda su raide D rašoma septyniais brūkšneliais, T raidė - su aštuoniais. Japonijoje aštuonetas - laimingas skaičius.

Įmonė įsteigta 1902 metais. Iš pradžių ji gamino audimo stakles, nuo 1937-ųjų - automobilius.