Elektromobiliai yra švarūs, draugiški aplinkai ir šaunūs – netgi jeigu jie ir negali varžytis su įprastais automobiliais nuvažiuojamu atstumu ar kaina. Tačiau net ir šie trūkumai galėtų išnykti, jei būtų įdiegta sistema, leidžianti automatiškai įkrauti elektromobilių baterijas jiems važiuojant keliu.
Opel Ampera
© Gamintojo nuotr.

Norėdamas tai įgyvendinti, Shanhui Fan su kolegomis iš Automobilių tyrimo centro Stenfordo universitete (Center for Automotive Research at Stanford University) Kalifornijoje, siūlo keliuose įrengti elektromagnetines rites, kurios kurtų silpną lauką, rezonuojantį su rite, esančia elektromobilyje ir taip perduotų energiją.

Taigi, siūlomas bekontaktis energijos perdavimo būdas tarp dviejų rezonansui suderintų elektromagnetinių sistemų. Pasiekus rezonansą, labai stipriai sumažėja energijos perdavimo nuostoliai ir dėl to išauga naudingumo koeficientas. Kalbant apie rezonansą, jo įspūdingos galimybės žinomos daugelyje sričių – pavyzdžiui, operos dainininkas dainuodamas tiksliai reikiamą natą gali suskaldyti sveiką taurę.

Energetika ir fizika besidomintys skaitytojai turbūt prisimins, jog dar 2007-iais metais Masačiusetso technologijos instituto tyrėjai pademonstravo kaip magnetinis rezonansas padeda perduoti energiją be laidų tarp dviejų nejudrių objektų, esančių 2 metrų atstumo vienas nuo kito. Tiesa, naudingumo koeficientas tuomet siekė tik 40 proc., o ir energijos tiekimo atstumas buvo nedidelis. Tad nors eksperimentas buvo įkvepiantis, iki plataus praktinio pritaikymo taip ir neprieita.

Dabar mokslininkas Fan’as kiek kitu kampu pažiūrėjo į 2007 metų eksperimentą ir jo tolimesnes pritaikymo galimybes. Jis labai susidomėjo idėja, ar nuotoliniu būdu perduodamos energijos pakaktų iki pakankamo lygio įkrauti elektromobilio bateriją, kuomet jis nesustodamas judėtų greitkelyje – savo analizę spalio mėnesį mokslininkas pristatė Stenfordo Pasauliniame klimato ir energijos projektų simpoziume.

Atsižvelgiant į automobilio metalinį korpusą ir judėjimą kelyje, jo skaičiavimai parodė, kad rezonansui suderinta sistema 97 proc. efektyvumu galėtų perduoti apie 10 kilovatų galią per 7 mikrosekundes – o tai jau pakankamai greitai net ir judant greitkeliu. Be to, būtų naudojama labai jautri elektromagnetinė sistema, galinti efektyviai veikti tik rezonanso būsenoje, tad išorinės aplinkos ji praktiškai neveiktų, tad ir nekenktų sveikatai. Viena problema – tokia sistema dar nesukurta ir neišbandyta.

Fan’o nuomone, yra du esminiai privalumai energiją perdavinėjant tokiu būdu: vairuotojai nebebijotų užstrigti kelyje be galimybės pasikrauti išsekusius akumuliatorius, o ir pačios elektromobilių baterijos galėtų būti mažesnės ir tai sumažintų elektromobilių kainą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (38)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (50)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Neįmanoma taps įmanoma – elektriniai sunkvežimiai jau greitai važinės dideliais atstumais (38)

Elektromobilius jau galima nustoti vadinti ateitimi – jie jau čia, veikia puikiai ir esmines bėdas...

Top naujienos

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (20)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (15)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (2)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...

Socialiniame tinkle paatviravo apie sekso metu patirtus sužalojimus (12)

Seksas turėtų būti malonus dalykas, bet kartais jis pasisuka priešinga linkme ir tampa…...

Šiltesni nei įprasta orai išsilaikys ne tik rugpjūtį, bet ir rugsėjį (9)

Pagal dabar turimą informaciją, ne tik rugpjūčio pabaiga, bet ir rugsėjo pradžia turėtų būti...

Joniškio rajone iš voljero pabėgo meška (67)

Penktadienį Joniškio rajone esančiame Kirnaičių kaime iš kavinėje „Plūgo broliai“ esančio...

Papasakojo, ką patyrė per išpuolius Ispanijoje: britų aktorė slėpėsi restorano šaldytuve (27)

Per Barseloną supurčiusį išpuolį aktorė Laila Rouass, besifilmuojanti „BBC One“ kanalu...

Po lengvo pasivaikščiojimo D. Adomaitis saviškiams turėjo pastabėlių specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (20)

Jokio ažiotažo Rygoje nesukėlusios ir uždarų durų vykusios Lietuvos ir Rumunijos rinktinių...

Pustuštėje „Karklėje“ – gausus „nelegalių radinių biuras“ (47)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Erdvėlaiviai „Voyager“ paruošti atvesti ateivių į Žemę (61)

Netrukus astronomijos mėgėjai turės progą švęsti – „ Voyager “ programai sukanka 40 metų....