Jį pristatė Sebastianas Thrunas (Sebastian Thrun) iš Stanfordo universiteto ir šio projekto vadovas, „Google“ inžinierius Krisas Urmsonas (Chris Urmson).

Kas leidžia automobiliams važiuoti ne prasčiau, nei vairuojamiems žmonių? Vienas pagrindinių prietaisų, sumontuotas ant automobilių stogo, yra lazerinis atstumo matuoklis, visomis kryptimis skleidžiantis 64 lazerio spindulius ir kuriantis vietos, kuria važiuoja automobilis, trimatį žemėlapį, kuris yra nuolat lyginamas su tiksliu vietovės žemėlapiu ir automobilio GPS duomenimis.

Keturi radarai – du priekyje ir du gale, leidžia iš anksto aptikti eismo spūstis, pėsčiuosius ir kitas kliūtis. Vaizdo kamera, sumontuota prie galinio vaizdo veidrodėlio, identifikuoja šviesoforų signalus.

Atrodytų, kol kas dar anksti tikėti, kad automobiliai, vairuojami kompiuterio, gali sėkmingai važinėti intensyvaus eismo gatvėmis, kurioje visuomet pasitaiko nekantrių ar net įžūlių vairuotojų ir pėščiųjų, tačiau „Google“ iš tokio automobilio filmuotais vaizdais nori įrodyti, kad toks laikas jau visai arti – S. Thruno įsitikinimu, būtent autonominiai automobiliai padės išvengti avarijų ir išgelbėti nemažai gyvybių.

„Google“ bandomuosius važiavimus atlieka su „Toyota Prius“ automobiliais, bandymų metu jau nuvažiuota 300 tūkst. km, nemaža jų dalis – realaus eismo sąlygomis.

Beje, jau yra to nelaikančių fantastika – Nevados valstija pradėjo kurti eismo taisykles automobiliams, vairuojamiems kompiuterių.