„Euro 6“ emisijos standartus atitinkantys varikliai ir vilkikai, pateikiami kaip didžiuliai techniniai stebuklai. Tačiau šampaną šauti dar anksti. Ekspertai vis garsiau klausia, kam reikia tų „Euro 6“ standartą atitinkančių vilkikų?
© Gamintojo nuotr.

2017 m. arba 2018 m. įsigalios naujas „Euro 7“ standartas. Transporto srities specialistai beveik vieningai sutaria, kad iki to laiko dauguma važinės „Euro 5“ standartą atitinkančiais vilkikais, kurie turėtų būti pagaminti 2012 m. ir 2013 m. ir stengsis išvengti „Euro 6“ standartą atitinkančių vilkikų pirkimo. Kodėl?

Viskas pakankamai paprasta. Europoje kaip prioritetas „Euro 7“ standartui pasirinktas išmetamų anglies junginių mažinimas. Tad naujame standarte neabejotinai bus reikalavimas sumažinti CO2 kiekį. Mažesnis CO2 kiekis reiškia ir proporcingai mažesnes dyzelinio kuro sąnaudas. Galbūt „Euro 7“ vilkikai kainuos brangiau, bet važinėti su jais bus tikrai pigiau nei su „Euro 6“.

Kas žino, gal „Euro-7“ standarte bus naudojami alternatyvūs kuro šaltiniai, tokie kaip biodyzelinas arba gamtinės dujos. Tai stipriai sumažins Europos Sąjungos priklausomybę nuo importuojamo iškastinio kuro.

Energetinės priklausomybės mažinimas tampa svarbesniu tikslu nei globalinis atšilimas. Dauguma „Euro 5“ vilkikų gali naudoti gryną biodyzeliną, o „Euro 6“ standartą atitinkantys vilkikai gali naudoti dyzeliną, kurio sudėtyje yra ne daugiau kaip 30 proc. biokuro. Kur ta akcentuota kova su klimato kaita ir šiltnamio efektu?

„Euro 6“ standartas nustatė mažas kietųjų dalelių ir azoto junginių emisijas. Tai reiškia, kad vilkikai, kurie atitinka šį standartą, dažniausiai turi „EGR“, „SCR“ ir kietųjų dalelių filtrų sistemas. Toks vilkikas tampa brangesnis, sudėtingesnis ir sunkesnis.

Gamintojai be vargo galėjo padaryti pigų ir patikimą „Euro 6“ vilkiką, bet tuomet reiktų susitaikyti su tuo, kad jis naudotų daug daugiau kuro nei „Euro 5“ standarto vilkikas. Šiuo metu kuro sąnaudos yra bent jau panašios, nors naujesni vilkikai yra techniškai sudėtingesni, brangesni, bet sunkesni.

Manoma, kad „Euro 5“ standartą atitinkantys vilkikais pagaminti iki 2013 m. rugsėjo bus pardavinėjami ir registruojami iki 2014 m. pabaigos. Nuo 2014 m. sausio mėnesio visi Europos Sąjungoje pagaminami vilkikai privalės atitikti „Euro 6“ standartą. Vilkikų gamintojai galės ir toliau gaminti žemesnės klasės standartus atitinkančius vilkikus, bet juos teks eksportuoti į kitas rinkas: Aziją ar Pietų Ameriką.

Vilkikų pardavėjai, jau dabar turėtų gerai planuoti savo darbų apimtis ateinantiems metams. 2014 m., kuomet bus gaminami tik „Euro 6“ standarto vilkikai, pardavimų apimtys gali sumažėti. Visi vežėjai turėtų pradėti laukti naujos sunkvežimių kartos – „Euro 7“ standartus atitinkančių vilkikų, nes pirkti „Euro 6“ gali būti visiškai neracionalu.

Pagrindinis veiksnys, galintis paskatinti ir pagyvinti „Euro 6“ vilkikų pardavimą, yra kelių mokesčiai. Jei šiems ekologiškiems vilkikams už kelius teks mokėti mažiau, tuomet tai būtų didelis jų privalumas.

Vis dėlto dauguma valstybių kol kas yra tik svarstymų stadijoje ir bent jau šiemet mažinti mokesčių tokiems vilkikams nežada. Kuo ilgiau bus tempiama, tuo labiau artės „Euro 7“ vilkikų atsiradimas. Jei aptariami mokesčiai nebus greitai įvesti arba jie nežymiai skirsis nuo „Euro 5“ standarto mokesčių, tuomet dabar liaupsinami vilkikai taps beverčiais ir „Euro 6“ standarto transporto priemonės įeis į istoriją kaip vieni iš mažiausiai paklausių vilkikų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

JAV pristatytas triratis elektromobilis

Ši triratė elektra varoma transporto priemonė tapo dešimtmetį trukusio išradėjo Marko...

Visureigių ABC. Kam reikia rėmo, „palėtintojo“ ir „snorkelio“? (1)

Ar prisimenate GSM eros pradžioje populiarų anekdotą apie mobiliojo tinklo aprėptį, kurio herojai...

„Memel Motor Fest 2017“ – automobilių vasaros sezono uždarymas

Šių metų birželio pradžioje, kartu su „ Klaipėda JAZZ“ festivaliu, uostamiesčio...

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (61)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Top naujienos

Žiema artėja: yra sprendimų, kurie nepatiks „valstiečių“ rinkėjams (10)

Žiema artėja, o ją savo reitingais gali pajusti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga...

Teko samdyti net saugos tarnybą: Lietuvai priklausančiame kelte įstrigo 12 pabėgėlių (110)

„ DFDS Seaways “ kelte „Kaunas Seaways“ aptikta 12 pabėgėlių, DELFI patvirtino įmonės...

Už mokesčių mokėtojų pinigus – kelias į niekur (75)

Kėdainių rajono pakraštyje esančiame Miegėnų kaime verda aistros – gyventojai nesuvokia, kam...

Įvardijo, kiek asmenų „Karklėje“ sučiupo su narkotikais: skaičiai stebina (8)

Savaitgalį vykusio festivalio „ Karklė Live Music Beach “ dalyvius patikrinę policininkai ir...

Svaiginanti 28-metės karjera: nuo modelio iki artimos D. Trumpo bendražygės

Naująja komunikacijos departamento vadove JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijoje laikinai...

Smūgis A. Bosui: prabangų namą prašoma sulyginti su žeme (522)

Vilniaus pašonėje, miškų apsuptyje, prasidėjusias Lietuvoje žinomo verslininko Antano Boso...

Pirmadienio vakarą – visiškas Saulės užtemimas (3)

Rugpjūčio 21 d. įvyks neeilinis visiškas Saulės užtemimas, kurį galės stebėti tūkstančiai...

Martynas Pocius. Čempionatas, kurio niekada nepamiršiu

Interneto platformoje „Sporto namai“ kiekvieną dieną savo jausmais, mintimis ir rūpesčiais...

Atostogų metu dėl viešosios tvarkos pažeidimo sulaikyta Vilniaus prokurorė (23)

Pirmadienį Vilniuje dėl viešosios tvarkos pažeidimo sulaikyta neblaivi Vilniaus apylinkės...

Kūdikį pražudęs Ramzis keliasi naujam gyvenimui: jau spėjo pasirodyti vestuvėse (238)

Po patirto šoko ir nelaimingo atsitikimo, kurio metu žuvo kūdikis, dobermano Ramzio gyvenimas...