Elektros technologijos – sportui ir adrenalinui

Elektromobiliai ir elektriniai motociklai – nors ir ne dažnos, tačiau jau pilnavertės transporto priemonės. Elektros technologijos skinasi kelią ir į automobilių sporto pasaulį. Svariu argumentu čia tampa ne tik draugiškumas aplinkai, bet ir įspūdingos techninės charakteristikos. Tiesiog žvėriškos elektrinių motoro sukimo momento charakteristikos sužavi ir didžiausius ekstremalus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Elektrinis motociklas
© LKF

Elektriniai bolidai jau skinasi kelią į lenktynių trasas. Štai FIA dar prieš trejetą metų palaimino „Formula E“ čempionatą, elektrinių motociklų žiedinių lenktynių era prasidėjo dar anksčiau, 2009-ais metais, kai legendinėse „Isle of Man TT“ lenktynėse startavo atskira elektrinių motociklų klasė. Elektrinių motociklų potencialą puikiai suvokė Lietuvos kartingo bendruomenei puikiai žinomas žmogus Andrius Stepanavičius, kuris šiais metais į mūsų šalį atvežė elektrinius „KTM Freeride E-SM“ supermoto motociklus, skirtus važiuoti keliu ir lengva bekele.

Dabar jų galimybes netoli sostinės įsikūrusiame „E.Power Park“, kurio pagrindinė idėja yra vien elektrinės pramogos, gali išbandyti kiekvienas norintis.

„Įsitikinusiems, kad niekada neišdrįs sėsti ant motociklo, galiu garantuoti: KTM elektra varomam motociklui atsispirti neįmanoma. Jis, kaip ir visos elektra varomos priemonės, labai paprastai valdomas, mat neturi sankabos, nereikia galvoti, kada perjungti bėgį, kaip švelniai atleisti sankabos svirtelę, nėra „kojinio“ užvedimo, stabdžių svirtelės sumontuotos ant vairo kaip dviratyje, nėra jokio blaškančio triukšmo, tad telieka susitelkti į važiavimą ir šturmuoti trasos viražus“, – aiškino A. Stepanavičius.

Beje, elektros ir greičio derinių kokteilis kartingo aistruolį viliojo jau senokai. Tad dar pernykštį pavasarį jis rimtai nusprendė imtis elektrinių gokartų.

„Jų 8 kW variklio galios užteks ir patyrusiems adrenalino ieškotojams – 80 km/val. greitį jie pasiekia vos per 6 sekundes. Na, o mokyti mažuosius lenktynininkus jie irgi yra itin patogūs ir saugūs. Juose yra ir saugos diržai, ir saugos lankas virš krėslo, pirmųjų pasibandymų trasoje metu galima riboti karto galią. Be to, juos daug paprasčiau valdyti, nei analogišką benzininę techniką.

Tačiau tai buvo tik pradžia. Nes mano vizija buvo ne tik kartai, bet ir kitos elektra varomos transporto priemonės. Tad šiais metais mūsų parkas pasipildė labai rimtais elektriniais motociklais. Tokios „adrenalino mašinos“ švarios, nekelia jokio akustinio diskomforto. Ir tai mus ganėtinai svarbu. Juk mes esame įsikūrę šalia Trakų plento, visiems automanams puikiai žinomoje aikštelėje šalia „Pilialaukio“ restorano, tad naudodami tik elektrinius kartus ir motociklus mes nesukeliame jokių nepatogumų aplinkiniams,“ – savo pastebėjimais dalinasi „E. Power Park“ įkūrėjas A. Stepanavičius.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

„Mercedes-Benz“ gerbėjai kviečiami į vasaros sezono atidarymo šventę (2)

Kitą šeštadienį, gegužės 27 d., „Ogmios miesto“ didžioji automobilių stovėjimo aikštelė (Verkių g. 29, Vilnius) virs į didžiulę „Mercedes-Benz“ automobilių ekspoziciją po atviru dangumi – čia „MB klubas“ surengs vasaros sezono atidarymo šventę „Mano automobilis – Mercedes-Benz“, rašoma organizatorių pranešime.

Neįprastas pardavimų salonas: prabangūs automobiliai – it sumuštiniai aparate

Singapūre išdygo neįprastas automobilių pardavimo centras, kurio principas atitinka smulkių prekių automato veikimo esmę. 15 aukštų pastate, kaip informuoja naujienų agentūra „Reuters“, galės būti laikoma iki 60 automobilių.

Izraelio startuolis išbandys ypatingus kelius (1)

Keliai, kuriais važiuodami elektriniai automobiliai gali įkrauti savo baterijas, gali sukelti tikrą revoliuciją šiame sektoriuje. Bent jau taip tikisi bendrovė iš Izraelio „ElectRoad“, kuri jau netrukus žada šią technologiją išbandyti realybėje, skelbia autoevolution.com.

Seno ir naujo „Toyota Corolla“ akistata: kaip smarkiai pasikeitė automobilių saugumas (4)

Australijos organizacija ANCAP nutarė akivaizdžiai pademonstruoti, kokių neįtikėtinų rezultatų pavyko pasiekti taikant šiuolaikines automobilių keleivių apsaugos technologijas. Pažanga, į kurią norėta atkreipti dėmesį, įvyko per du pastaruosius dešimtmečius. ANCAP inicijuotame eksperimente akistaton turėjo stoti 1998-aisais išleistas „Toyota Corolla“ hečbekas ir analogiškas 2015-aisiais pasirodęs modelis.

Lokys atsidarė mašiną, užsirakino ir pranešė apie tai savininkui (12)

Kartais nežinai, ko tikėtis. Pavyzdžiui, atsibundi ir pamatai, kad tavo automobilyje sėdi lokys ir spaudžia garso signalą, rašo autoblog.com.
Facebook draugai