Elektronikos parodoje – 1000 AG ratuotas monstras

 (7)
Įprastų transporto tematikos parodų automobilių kūrėjams nebeužtenka - šiais laikais modeliai tiek prikimšti naujausių technologijų, kad jie gali būti puikūs eksponatai ir elektronikos parodose.
"Faraday FF Zero1 Concept"
"Faraday FF Zero1 Concept"
© Reuters/Scanpix

Tą įrodo ir šią savaitę Las Vegase (JAV) vykstanti tarptautinė elektronikos paroda CES („Consumer Electronics Show“). Joje savo išradimus pristatys ir stambiosios technologijų milžinės, ir smulkiosios vos verslą tepradedančios ir vietos po saule ieškančios bendrovės.

CES eksponatai negali nežavėti. Tai – realumo įspūdį sukuriantys bėgtakiai su 1,5 metro skersmens OLED ekranais, šaldytuvai su aukštos raiškos liečiamais ekranais, iki 190 km/h greitį pasiekianti elektrinė riedlentė, išmanieji batai, išmanusis dubenėlis, pats paskaičiuojantis, kiek maisto reikėtų gyvūnui, ir t. t., ir pan.

Nebesvetimi čia ir automobilių gamintojai. Pavyzdžiui, „Toyota“ pristato išmaniąją platformą „SmartDeviceLink“, leidžiančią automobilio prietaisų skydelį pajungti prie išmaniojo telefono.

Demonstruojami ir patys automobiliai. BMW parodos lankytojus supažindina su dviem koncepciniais modeliais – „i Vision Future Interaction“ ir „i8 Mirrorless“.

Pirmasis jų turi trijų režimų bepiločio valdymo sistemą (visiškai automatinę, pusiau ir „gyvo“ vairuotojo), sensorinį monitorių, atliekantį tiek prietaisų skydelio, tiek multimedijos sistemos funkcijas, ir trimatę gestų, skirtų žmogui valdyti įvairias funkcijas, atpažinimo sistemą „AirTouch“.

„BMW i8 Mirrorless“ išskirtinumas – vietoje šoninių veidrodėlių sumontuotos vaizdo kameros bei dar viena, atliekanti salone esančio veidrodėlio funkcijas. Vietoje jo – ekranas, kuriame transliuojamas vaizdas iš lauko.

CES lankytojai gali susipažinti ir su koncepciniu elektra varomu „Volkswagen Budd-e“ modeliu, kurį gamintojas vadina „XXI amžiaus mikrobusu“. Pagal dydį jis užimą vietą tarp „Touran“ ir „Multivan“ modelių.

Kaip ir BMW atveju, automobilis turi gestų atpažinimo sistemą, taip pat atpažįstam ir vairuotojo ar keleivių balsai. Jei, pavyzdžiui, kuris nors iš jų paprašo sumažinti temperatūrą salone, kompiuteris žino, kuris keleivis to paprašė, ir temperatūra sumažėja tik ties jo vieta.

Vieno akumuliatorių įkrovimo užtenka įveikti 533 km, be to, ant stogo sumontuotos ir saulės baterijos.

Visai jauna JAV įsikūrusi, bet kinų valdoma kompanija „Faraday Future“ pristato lenktyninį „FF Zero1 Concept“ modelį, su keturiais elektros varikliais – po vieną kiekviename rate. Bendra jų galia, siekianti net 1000 „arklių“, 100 km/h greitį leidžia išvystyti per mažiau nei 3 sek.

Nauju elektromobiliu Las Vegase giriasi ir „General Motors“ koncernui priklausanti „Chevrolet“. Tiesa, 2017-ųjų modelių eilės „Chevrolet Bolt EV“ technologinių sensacijų neturi. Galimybė automobilio kompiuteriui atpažinti vairuotojo išmanųjį telefoną, pagal jį atrakinti dureles, nustatyti jo naudojamas multimedijos sistemos ir kitos įrangos funkcijas šiais laikais tikrai nėra stebuklas. Nei tai, kad kameros užtikrins 360 laipsnių apžvalgą aplink mašiną.

Atsarginių dalių gamintojas „Bosch“ CES lankytojams irgi demonstruoja savo išmaniuosius sprendimus. Vokiečiai inžinieriai siūlo galimybę vairuotojams savo automobilį tiesiog palikti prie daugiaaukščio garažo – mašina pati įvažiuos vidun ir susiras tuščią vietą. Ir vėl nusileis jums priėjus garažą.

Tarp kitų „Bosch“ naujovių – iš kitų automobilių duomenis realiu laiku gaunantis dinaminis žemėlapis (kuriamas kartu su olandais „TomTom“), galintis pranešti apie eismo ir net kelio būklės sąlygas, mobilioji aplikacija, skirta įspėti vairuotojus, jei šie važiuoja priešingos krypties eismo juosta, aplikacija, kuria namo važiuojantis žmogus gali savo gyvenamojoje vietoje įjungti šildymą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Kad išgelbėtų automobilį, 81-erių senolis stojo prieš didžiulį bulių (6)

Ko tik mes nepadarome dėl savo automobilių... Paprastai mes juos reguliariai plauname, retkarčiais, kai kas nors jų viduje ima tarškėti ir barškėti, nugabename remontui. Trumpai tariant, rūpinamės kaip tik galime, rašo autoevolution.com.

Automobilių žurnalistai priėmė istorinio modelio iššūkį (8)

Žymus keliautojas ir žurnalistas Vitoldas Milius vėl leidosi į ypatingą žygį. Kartu su operatoriumi Aidu Bubinu, fotožurnalistu Vytautu Pilkausku ir DELFI redaktoriumi Ramūnu Pletkumi nuotykių ieškotojas tradicinę kelionę į kas dvejus metus rudenį Paryžiuje vykstančią tarptautinę automobilių parodą pavertė netradiciniu išbandymu.

M. LeBlancas pasirašė kontraktą du sezonus vesti „Aukščiausią pavarą“ (5)

Britanijos nacionalinis transliuotojas BBC paskelbė, kad buvęs televizijos serialo „Draugai“ (Friends) žvaigždė Mattas LeBlancas pasirašė kontraktą du sezonus vesti populiarią laidą apie automobilius „Aukščiausia pavara“ (Top Gear).

Jie ateina: greitkeliai, kuriuose vairuotojai taps nepageidaujami (90)

Vašingtone artimiausiu metu bus pristatytos naujos kelių, kuriais riedės savarankiški automobiliai, taisyklės. Ekspertų teigimu, toks sprendimas gali lemti drastiškus pokyčius: tiesiog nebeliks praėjusio amžiaus archetipinės sąvokos – vairuotojas, skelbia „Bloomberg“.

Skatina taupų ir saugų vairavimą (8)

Spalio 15-ąją šalies keliais vyks ekonominis žygis automobiliais, kurio dalyvių pagrindinis tikslas – renginio organizatorių numatytą maršrutą įveikti ne tik saugiai, bet ir sunaudojant kaip įmanoma mažiau degalų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai