Elektronikos parodoje – 1000 AG ratuotas monstras

 (7)
Įprastų transporto tematikos parodų automobilių kūrėjams nebeužtenka - šiais laikais modeliai tiek prikimšti naujausių technologijų, kad jie gali būti puikūs eksponatai ir elektronikos parodose.
"Faraday FF Zero1 Concept"
© Reuters/Scanpix

Tą įrodo ir šią savaitę Las Vegase (JAV) vykstanti tarptautinė elektronikos paroda CES („Consumer Electronics Show“). Joje savo išradimus pristatys ir stambiosios technologijų milžinės, ir smulkiosios vos verslą tepradedančios ir vietos po saule ieškančios bendrovės.

CES eksponatai negali nežavėti. Tai – realumo įspūdį sukuriantys bėgtakiai su 1,5 metro skersmens OLED ekranais, šaldytuvai su aukštos raiškos liečiamais ekranais, iki 190 km/h greitį pasiekianti elektrinė riedlentė, išmanieji batai, išmanusis dubenėlis, pats paskaičiuojantis, kiek maisto reikėtų gyvūnui, ir t. t., ir pan.

Nebesvetimi čia ir automobilių gamintojai. Pavyzdžiui, „Toyota“ pristato išmaniąją platformą „SmartDeviceLink“, leidžiančią automobilio prietaisų skydelį pajungti prie išmaniojo telefono.

Demonstruojami ir patys automobiliai. BMW parodos lankytojus supažindina su dviem koncepciniais modeliais – „i Vision Future Interaction“ ir „i8 Mirrorless“.

Pirmasis jų turi trijų režimų bepiločio valdymo sistemą (visiškai automatinę, pusiau ir „gyvo“ vairuotojo), sensorinį monitorių, atliekantį tiek prietaisų skydelio, tiek multimedijos sistemos funkcijas, ir trimatę gestų, skirtų žmogui valdyti įvairias funkcijas, atpažinimo sistemą „AirTouch“.

„BMW i8 Mirrorless“ išskirtinumas – vietoje šoninių veidrodėlių sumontuotos vaizdo kameros bei dar viena, atliekanti salone esančio veidrodėlio funkcijas. Vietoje jo – ekranas, kuriame transliuojamas vaizdas iš lauko.

CES lankytojai gali susipažinti ir su koncepciniu elektra varomu „Volkswagen Budd-e“ modeliu, kurį gamintojas vadina „XXI amžiaus mikrobusu“. Pagal dydį jis užimą vietą tarp „Touran“ ir „Multivan“ modelių.

Kaip ir BMW atveju, automobilis turi gestų atpažinimo sistemą, taip pat atpažįstam ir vairuotojo ar keleivių balsai. Jei, pavyzdžiui, kuris nors iš jų paprašo sumažinti temperatūrą salone, kompiuteris žino, kuris keleivis to paprašė, ir temperatūra sumažėja tik ties jo vieta.

Vieno akumuliatorių įkrovimo užtenka įveikti 533 km, be to, ant stogo sumontuotos ir saulės baterijos.

Visai jauna JAV įsikūrusi, bet kinų valdoma kompanija „Faraday Future“ pristato lenktyninį „FF Zero1 Concept“ modelį, su keturiais elektros varikliais – po vieną kiekviename rate. Bendra jų galia, siekianti net 1000 „arklių“, 100 km/h greitį leidžia išvystyti per mažiau nei 3 sek.

Nauju elektromobiliu Las Vegase giriasi ir „General Motors“ koncernui priklausanti „Chevrolet“. Tiesa, 2017-ųjų modelių eilės „Chevrolet Bolt EV“ technologinių sensacijų neturi. Galimybė automobilio kompiuteriui atpažinti vairuotojo išmanųjį telefoną, pagal jį atrakinti dureles, nustatyti jo naudojamas multimedijos sistemos ir kitos įrangos funkcijas šiais laikais tikrai nėra stebuklas. Nei tai, kad kameros užtikrins 360 laipsnių apžvalgą aplink mašiną.

Atsarginių dalių gamintojas „Bosch“ CES lankytojams irgi demonstruoja savo išmaniuosius sprendimus. Vokiečiai inžinieriai siūlo galimybę vairuotojams savo automobilį tiesiog palikti prie daugiaaukščio garažo – mašina pati įvažiuos vidun ir susiras tuščią vietą. Ir vėl nusileis jums priėjus garažą.

Tarp kitų „Bosch“ naujovių – iš kitų automobilių duomenis realiu laiku gaunantis dinaminis žemėlapis (kuriamas kartu su olandais „TomTom“), galintis pranešti apie eismo ir net kelio būklės sąlygas, mobilioji aplikacija, skirta įspėti vairuotojus, jei šie važiuoja priešingos krypties eismo juosta, aplikacija, kuria namo važiuojantis žmogus gali savo gyvenamojoje vietoje įjungti šildymą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

Ar žaibuojant saugu sėdėti automobilyje? (3)

Su tikruoju pavasariu grįžta ir žaibai. Juos įdomu stebėti, tačiau reikia pasirūpinti tinkama apsauga. Specialistai visuomet pataria nestovėti prie aukštų medžių, elektros stulpų ir kitų objektų, kurie žaibą gali pritraukti. Tuo tarpu automobilis yra laikomas gana saugia vieta, nes yra gerai izoliuotas nuo žemės.

M. Schumacherio sūnui – išbandymas vairavimo mokykloje (2)

Legendinio „Formulės 1“ lenktynininko Michaelio Schumacherio sūnui Mickui šiemet sukako 18 metų. „Mercedes-Benz“ pasinaudojo šia proga ir sukūrė šmaikščią reklamą, informuoja autoevolution.com.

Naujasis „Nissan Micra“ reklamuojamas kaip tinkamiausias bankų plėšikų pasirinkimas

Kokį šiuolaikinį automobilį išsirinktų Boni ir Klaidas, jei iš praeito šimtmečio persikeltų į dabartį? Galbūt naująjį „Nissan Micra“? Bent taip, ko gero, mano automobilio kūrėjai. Mat „Nissan Micra“ reklaminiais veidais kaip tik ir pasirinkti Didžiosios depresijos laikais nusikalstama veika pagarsėjusios gangsterių poros prototipai.

Žaibiškos reakcijos vairuotojas pats nufilmavo savo antrąjį gimtadienį (10)

Akistata su sunkvežimiu – ko gero, vienas iš klaikiausių vairuotojo košmarų. Ne ką jaukiau pasijunti ir tada, kai prieš akis staiga iškyla nuo vilkiko atitrūkusi priekaba.

Lenktyniauti negalintys „Shelby Mustang GT350“ savininkai padavė gamintojus į teismą (10)

Automobilių „Ford Mustang Shelby GT350“ savininkai Jungtinėse Valstijose pateikė kolektyvinį ieškinį prieš bendrovę „Ford“, esą pastaroji sukčiavo ir pažeidė garantijas, nes galinguoju automobiliu nesaugu lenktyniauti.
Facebook draugai