Elektronikos parodoje – 1000 AG ratuotas monstras

 (7)
Įprastų transporto tematikos parodų automobilių kūrėjams nebeužtenka - šiais laikais modeliai tiek prikimšti naujausių technologijų, kad jie gali būti puikūs eksponatai ir elektronikos parodose.
"Faraday FF Zero1 Concept"
"Faraday FF Zero1 Concept"
© Reuters/Scanpix

Tą įrodo ir šią savaitę Las Vegase (JAV) vykstanti tarptautinė elektronikos paroda CES („Consumer Electronics Show“). Joje savo išradimus pristatys ir stambiosios technologijų milžinės, ir smulkiosios vos verslą tepradedančios ir vietos po saule ieškančios bendrovės.

CES eksponatai negali nežavėti. Tai – realumo įspūdį sukuriantys bėgtakiai su 1,5 metro skersmens OLED ekranais, šaldytuvai su aukštos raiškos liečiamais ekranais, iki 190 km/h greitį pasiekianti elektrinė riedlentė, išmanieji batai, išmanusis dubenėlis, pats paskaičiuojantis, kiek maisto reikėtų gyvūnui, ir t. t., ir pan.

Nebesvetimi čia ir automobilių gamintojai. Pavyzdžiui, „Toyota“ pristato išmaniąją platformą „SmartDeviceLink“, leidžiančią automobilio prietaisų skydelį pajungti prie išmaniojo telefono.

Demonstruojami ir patys automobiliai. BMW parodos lankytojus supažindina su dviem koncepciniais modeliais – „i Vision Future Interaction“ ir „i8 Mirrorless“.

Pirmasis jų turi trijų režimų bepiločio valdymo sistemą (visiškai automatinę, pusiau ir „gyvo“ vairuotojo), sensorinį monitorių, atliekantį tiek prietaisų skydelio, tiek multimedijos sistemos funkcijas, ir trimatę gestų, skirtų žmogui valdyti įvairias funkcijas, atpažinimo sistemą „AirTouch“.

„BMW i8 Mirrorless“ išskirtinumas – vietoje šoninių veidrodėlių sumontuotos vaizdo kameros bei dar viena, atliekanti salone esančio veidrodėlio funkcijas. Vietoje jo – ekranas, kuriame transliuojamas vaizdas iš lauko.

CES lankytojai gali susipažinti ir su koncepciniu elektra varomu „Volkswagen Budd-e“ modeliu, kurį gamintojas vadina „XXI amžiaus mikrobusu“. Pagal dydį jis užimą vietą tarp „Touran“ ir „Multivan“ modelių.

Kaip ir BMW atveju, automobilis turi gestų atpažinimo sistemą, taip pat atpažįstam ir vairuotojo ar keleivių balsai. Jei, pavyzdžiui, kuris nors iš jų paprašo sumažinti temperatūrą salone, kompiuteris žino, kuris keleivis to paprašė, ir temperatūra sumažėja tik ties jo vieta.

Vieno akumuliatorių įkrovimo užtenka įveikti 533 km, be to, ant stogo sumontuotos ir saulės baterijos.

Visai jauna JAV įsikūrusi, bet kinų valdoma kompanija „Faraday Future“ pristato lenktyninį „FF Zero1 Concept“ modelį, su keturiais elektros varikliais – po vieną kiekviename rate. Bendra jų galia, siekianti net 1000 „arklių“, 100 km/h greitį leidžia išvystyti per mažiau nei 3 sek.

Nauju elektromobiliu Las Vegase giriasi ir „General Motors“ koncernui priklausanti „Chevrolet“. Tiesa, 2017-ųjų modelių eilės „Chevrolet Bolt EV“ technologinių sensacijų neturi. Galimybė automobilio kompiuteriui atpažinti vairuotojo išmanųjį telefoną, pagal jį atrakinti dureles, nustatyti jo naudojamas multimedijos sistemos ir kitos įrangos funkcijas šiais laikais tikrai nėra stebuklas. Nei tai, kad kameros užtikrins 360 laipsnių apžvalgą aplink mašiną.

Atsarginių dalių gamintojas „Bosch“ CES lankytojams irgi demonstruoja savo išmaniuosius sprendimus. Vokiečiai inžinieriai siūlo galimybę vairuotojams savo automobilį tiesiog palikti prie daugiaaukščio garažo – mašina pati įvažiuos vidun ir susiras tuščią vietą. Ir vėl nusileis jums priėjus garažą.

Tarp kitų „Bosch“ naujovių – iš kitų automobilių duomenis realiu laiku gaunantis dinaminis žemėlapis (kuriamas kartu su olandais „TomTom“), galintis pranešti apie eismo ir net kelio būklės sąlygas, mobilioji aplikacija, skirta įspėti vairuotojus, jei šie važiuoja priešingos krypties eismo juosta, aplikacija, kuria namo važiuojantis žmogus gali savo gyvenamojoje vietoje įjungti šildymą.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Laisva pavara

B. Vanagas: kadaise didžiausia svajonė buvo vairuoti savivartį

Profesionaliomis lenktynėmis Benediktas Vanagas susidomėjo sulaukęs 18 metų. Pirmasis jo automobilis kainavo 7 tūkst. eurų. Iki tol būsimasis lenktynių profesionalas septynerius metus skyrė kovos menams, o vaikystėje svajojo sėsti už didžiausio pasaulyje savivarčio „Belaz“ vairo.

Čempionų lygos finalas įelektrins Milaną

Lyderės poziciją elektromobilių rinkoje užimanti „Nissan“ kompanija šį savaitgalį elektrifikuos Milaną UEFA Čempionų lygos finalo metu. Pranešime žiniasklaidai teigiama, jog oficialios pasaulinės prestižiškiausio Europos futbolo turnyro rėmėjos vaidmenį atliekanti „Nissan“ aprūpins UEFA ir asocijuotus rėmėjus daugiau nei 100 elektromobilių, kuriais savaitgalį bus vežami į finalinį renginį atvykę svečiai ir oficialūs asmenys.

Nematytas reiškinys: tūkstančiai bičių daugiau nei parą terorizavo moters automobilį (17)

Daugiau nei parą nuo garbaus amžiaus moters automobilio, kuriuo ji grįžo iš gamtos rezervato, nesitraukė gausi bičių šeima, skelbia „The Telegraph“. 65 metų Carol Howarth buvo šokiruota, išvydusi, kad nuo jos sidabrinės spalvos „Mitsubishi Outlander“ galo nesitraukia daugiau nei 20 tūkst. bičių.

Lenktynes Rumunijoje iškeitė į „Press ralį 2016“

Kasdien vis didėja birželio 3 d. Panevėžyje, Savivaldybės aikštėje prasidėsiančio, o kitą dieną Pernu (Estija) finišuosiančio tarptautinio „Press ralio 2016“ dalyvių gretos.

Nuotrauka atminčiai istorinės technikos fone

Birželio 4-ąją Lazdijų miesto Nepriklausomybės aikštėje startuos „Istorinių automobilių ir motociklų ralis „Pasienio fiesta 2016“.
Facebook draugai