Elektronikos parodoje – 1000 AG ratuotas monstras

 (7)
Įprastų transporto tematikos parodų automobilių kūrėjams nebeužtenka - šiais laikais modeliai tiek prikimšti naujausių technologijų, kad jie gali būti puikūs eksponatai ir elektronikos parodose.
"Faraday FF Zero1 Concept"
"Faraday FF Zero1 Concept"
© Reuters/Scanpix

Tą įrodo ir šią savaitę Las Vegase (JAV) vykstanti tarptautinė elektronikos paroda CES („Consumer Electronics Show“). Joje savo išradimus pristatys ir stambiosios technologijų milžinės, ir smulkiosios vos verslą tepradedančios ir vietos po saule ieškančios bendrovės.

CES eksponatai negali nežavėti. Tai – realumo įspūdį sukuriantys bėgtakiai su 1,5 metro skersmens OLED ekranais, šaldytuvai su aukštos raiškos liečiamais ekranais, iki 190 km/h greitį pasiekianti elektrinė riedlentė, išmanieji batai, išmanusis dubenėlis, pats paskaičiuojantis, kiek maisto reikėtų gyvūnui, ir t. t., ir pan.

Nebesvetimi čia ir automobilių gamintojai. Pavyzdžiui, „Toyota“ pristato išmaniąją platformą „SmartDeviceLink“, leidžiančią automobilio prietaisų skydelį pajungti prie išmaniojo telefono.

Demonstruojami ir patys automobiliai. BMW parodos lankytojus supažindina su dviem koncepciniais modeliais – „i Vision Future Interaction“ ir „i8 Mirrorless“.

Pirmasis jų turi trijų režimų bepiločio valdymo sistemą (visiškai automatinę, pusiau ir „gyvo“ vairuotojo), sensorinį monitorių, atliekantį tiek prietaisų skydelio, tiek multimedijos sistemos funkcijas, ir trimatę gestų, skirtų žmogui valdyti įvairias funkcijas, atpažinimo sistemą „AirTouch“.

„BMW i8 Mirrorless“ išskirtinumas – vietoje šoninių veidrodėlių sumontuotos vaizdo kameros bei dar viena, atliekanti salone esančio veidrodėlio funkcijas. Vietoje jo – ekranas, kuriame transliuojamas vaizdas iš lauko.

CES lankytojai gali susipažinti ir su koncepciniu elektra varomu „Volkswagen Budd-e“ modeliu, kurį gamintojas vadina „XXI amžiaus mikrobusu“. Pagal dydį jis užimą vietą tarp „Touran“ ir „Multivan“ modelių.

Kaip ir BMW atveju, automobilis turi gestų atpažinimo sistemą, taip pat atpažįstam ir vairuotojo ar keleivių balsai. Jei, pavyzdžiui, kuris nors iš jų paprašo sumažinti temperatūrą salone, kompiuteris žino, kuris keleivis to paprašė, ir temperatūra sumažėja tik ties jo vieta.

Vieno akumuliatorių įkrovimo užtenka įveikti 533 km, be to, ant stogo sumontuotos ir saulės baterijos.

Visai jauna JAV įsikūrusi, bet kinų valdoma kompanija „Faraday Future“ pristato lenktyninį „FF Zero1 Concept“ modelį, su keturiais elektros varikliais – po vieną kiekviename rate. Bendra jų galia, siekianti net 1000 „arklių“, 100 km/h greitį leidžia išvystyti per mažiau nei 3 sek.

Nauju elektromobiliu Las Vegase giriasi ir „General Motors“ koncernui priklausanti „Chevrolet“. Tiesa, 2017-ųjų modelių eilės „Chevrolet Bolt EV“ technologinių sensacijų neturi. Galimybė automobilio kompiuteriui atpažinti vairuotojo išmanųjį telefoną, pagal jį atrakinti dureles, nustatyti jo naudojamas multimedijos sistemos ir kitos įrangos funkcijas šiais laikais tikrai nėra stebuklas. Nei tai, kad kameros užtikrins 360 laipsnių apžvalgą aplink mašiną.

Atsarginių dalių gamintojas „Bosch“ CES lankytojams irgi demonstruoja savo išmaniuosius sprendimus. Vokiečiai inžinieriai siūlo galimybę vairuotojams savo automobilį tiesiog palikti prie daugiaaukščio garažo – mašina pati įvažiuos vidun ir susiras tuščią vietą. Ir vėl nusileis jums priėjus garažą.

Tarp kitų „Bosch“ naujovių – iš kitų automobilių duomenis realiu laiku gaunantis dinaminis žemėlapis (kuriamas kartu su olandais „TomTom“), galintis pranešti apie eismo ir net kelio būklės sąlygas, mobilioji aplikacija, skirta įspėti vairuotojus, jei šie važiuoja priešingos krypties eismo juosta, aplikacija, kuria namo važiuojantis žmogus gali savo gyvenamojoje vietoje įjungti šildymą.

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Laisva pavara

Indijoje sprendžiama unikali eismo problema (1)

Visi žinome, kad karvės Indijoje laikomos šventomis, ir jų ten net tik niekas nevalgo, bet ir leidžia laisvai klajoti, kur tik jos užsigeidžia. Ši tradicija gal ir graži, bet nelabai patogi dėl banalios priežasties – karvės trukdo eismui, rašo „Autoevolution“.

Poezija Vilniaus švieslentėse – ne pokštas (11)

Žygimantas Kudirka trečiadienį pristatė haiku vairuotojams, kurie visas Vilniaus eismo švieslentes okupuoja nuo 23 iki 1 valandos, o vėliau leidosi į naktinę jų paiešką, kuri nepraėjo be siurprizų, rašoma sostinės savivaldybės svetainėje internete.

Automobilių pasaulis bus priverstas pasikeisti jau po ketverių metų (31)

Ar realu, kad viena iš šešių naujų transporto priemonių galėtų būti varoma elektra? Atrodo, kad tai įmanoma tik Kalifornijos Silicio slėnyje ir tik įskaičiuojant „Tesla“ automobilius. Deja, ir likusioji pasaulio dalis turės pasitempti, siekdama įvykdyti įtakingiausių pasaulio vyriausybių patvirtintus išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekį numatančius standartus, rašo „Autoblog“.

Įspūdingas aukcionas: už klasikinius „Jaguar“, „Alfa Romeo“ ir „Shelby“ klojo rekordines sumas (2)

Savaitgalį Kalifornijoje vyko „RM Sothebyʼs“ aukcionas, kurio metu pasiekti net trys kainų rekordai. Buvo parduotas 1955 metų lenktyninis „Jaguar D-Type Roadster“ – jis tapo pačiu brangiausiu aukcione parduodu britišku automobiliu. „Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider“ aukcione tapo brangiausia kada nors parduoda prieškariu pagaminta mašina, o „Shelby Cobra 260 Roadster“ – pačiu brangiausiu kada nors aukcione parduotu amerikiečių automobiliu.

Itin retas pokemonas sukėlė įspūdingą chaosą gatvėse (71)

Panašu, kad „Pokemon Go“ žaidėjams sugauti itin retą padarą, vardu Snorlax, garbės reikalas ir didelė laimė, skelbia carscoops.com. Tai iliustruoja ir gana juokinga situacija Taivano sostinėje Taipėjuje.
Facebook draugai