Brangesnis nei „Ferrari“: jis privers visus automobilių gamintojus pasitempti

 (3)
Inžinieriams pavyko sukurti labiausiai žmogų primenantį bandomąjį avarijų manekeną iš visų iki šiol pagamintų. Gamyboje dalyvavo penkių narių komanda iš JAV nacionalinės greitkelių ir eismo saugumo administracijos (NHTSA), kuri užsiima naujų automobilių saugumo bandymais, Žmonių traumų tyrimų padalinio, rašo „Bloomberg“.
Brangesnis nei „Ferrari“: jis privers visus automobilių gamintojus pasitempti
© DELFI (M.Ažušilio nuotr.)

Forma ir funkcija

„The Test Device for Human Occupant Restraint“ (Bandomasis įrenginys, skirtas patikrinti transporto priemonėje esančio žmogaus saugumą) – sutrumpintai THOR yra bandomasis manekenas su daugybe jutiklių. Šis manekenas panašesnis į žmogaus kūną labiau nei visi ankstesni modeliai. Jis sumanytas, kad padėtų kurti saugesnę ir patogesnę automobilių įrangą.

Modernus NHTSA avarijų manekenas
Modernus NHTSA avarijų manekenas
© Organizacijos nuotr.

Jutikliai

THOR manekenas turi 57 jutiklius, kurie analizuoja 140 kintamųjų dydžių, tokių kaip krūtinės suspaudimas, krūtinkaulio akseleracija ir kaukolės pakreipimas. Senesni manekenai paprastai sugebėdavo analizuoti apie 20 tokių veiksnių.

Kilmė

Manekenas THOR pradėtas kurti 2009 metų pabaigoje. Jo gamybos sutartį 2011 metais laimėjo dizaino bendrovė „Humanetics Innovative Solutions“.

Analizė

THOR jutiklių ir reakcijų visuma leis atlikti tikslesnius bandymus nei tie, kurie yra atliekami su dabartinės kartos manekenais, sukurtais devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, teigia Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija.

Finansavimas

Pagaminti vieną THOR manekeną kainuoja 400 tūkst. dolerių (apytikriai 360 tūkst. EUR). Pridėjus keletą tūkstančių už tokią sumą galima įsigyti du „Ferrari California“ automobilius.

O tyrimams ir jų kūrimui Nacionalinė saugaus eismo greitkeliuose administracija pranešė išleidusi milijonus dolerių. Metinis agentūros biudžetas yra apie 1 mlrd. dolerių (apytikriai 900 mln. EUR).

Rinka

Kai THOR manekenas bus patikrintas valstybiniu lygmeniu, šimtai jų bus parduoti automobilių gamintojams, tyrėjams ir reguliuotojams. Tokiu būdu organizacija susigrąžins dalį investicijų.

Judesiai

THOR manekeno kaklas atskiria, ar jėga veikia jo „kaulus“, ar „raumenis“, ir jo kūnas susilenkia, išsitempia ir išsikraipo kaip žmogaus. Tai tyrėjams padeda suprasti, kas gali sukelti rimtas smegenų traumas. Krūvis keliams, šlaunims ir klubams paskirstytas proporcingai.

Kiti žingsniai

Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija pranešė planuojanti patikrinti bandomąjį manekeną THOR vykdydama viešą bandomojo testavimo analizę visoje šalyje, kuri bus pradėta 2019 m.

Kai ši analizė bus atlikta, automobilių gamintojai turės gerokai padidinti savo gaminamų transporto priemonių saugumo standartus, sako Warrenas Hardy iš Virdžinijos Tech Wake Forest universiteto Traumų biomechanikos centro.

„Galėsime kurti saugesnius automobilius, kad žmonės juose būtų saugesni, ir per avariją ne tik liktų gyvi, bet ir nepatirtų sužeidimų.“

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Laisva pavara

Kaune – baikerių fiesta (7)

Tradiciškai paskutinį gegužės savaitgalį Kauno baikerių klubų „Forever Free MCC” ir „Steely Pegasus MC organizuojamas“ organizuojamas renginys „Baikerių naktys” šiemet vyksta 9-tąjį kartą.

Vilniuje susirinko įspūdingų „Mercedes-Benz“ savininkai (10)

Šeštadienį „MB klubas“ vasaros sezoną atidarė tradiciniu renginiu „Mano automobilis – Mercedes-Benz“. Jame susirinko apie 120 automobilių „Mercedes-Benz“ savininkų ir šios markės gerbėjų.

Kita šalis, kurios sveiku protu nesuvoksi (23)

Nors dažniausiai sakoma, esą sveiku protu neįmanoma suvokti to, kas dedasi Rusijoje, pastarojo meto įvykiai leidžia daryti prielaidą, kad ši šalis turi rimtą varžovę – Prancūziją. Dėl planuojamų darbo rinkos reformų, kuriomis šiek tiek gerinamos darbdavių pozicijos, įsiplieskę protestai neabejotinai visiems padarys kur kas daugiau konkrečios žalos, negu numatomi samdomų darbuotojų praradimai.

B. Vanagas: kadaise didžiausia svajonė buvo vairuoti savivartį (1)

Profesionaliomis lenktynėmis Benediktas Vanagas susidomėjo sulaukęs 18 metų. Pirmasis jo automobilis kainavo 7 tūkst. eurų. Iki tol būsimasis lenktynių profesionalas septynerius metus skyrė kovos menams, o vaikystėje svajojo sėsti už didžiausio pasaulyje savivarčio „Belaz“ vairo.

Čempionų lygos finalas įelektrins Milaną

Lyderės poziciją elektromobilių rinkoje užimanti „Nissan“ kompanija šį savaitgalį elektrifikuos Milaną UEFA Čempionų lygos finalo metu. Pranešime žiniasklaidai teigiama, jog oficialios pasaulinės prestižiškiausio Europos futbolo turnyro rėmėjos vaidmenį atliekanti „Nissan“ aprūpins UEFA ir asocijuotus rėmėjus daugiau nei 100 elektromobilių, kuriais savaitgalį bus vežami į finalinį renginį atvykę svečiai ir oficialūs asmenys.
Facebook draugai