Bepiločių automobilių gamyba nebesustabdoma

 (64)
Galima neabejoti - 2016-ieji bus dar vieneri metai, priartinsiantys mus prie laiko, kai bepiločiai automobiliai dominuos keliuose. O šių metų skiriamuoju bruožu gali tapti įvairių aljansų, skirtų vystyti tokias technologijas, steigimas. Nenuostabu - vienam kurti mokslo ir technikos naujoves yra ir sunku, ir brangu.
Koncepcinis "Volvo" automobilių interjeras
Koncepcinis "Volvo" automobilių interjeras
© Reuters/Scanpix

Šiomis dienomis Las Vegase (JAV) vykstančioje kasmetinėje elektronikos ir technologijų parodoje CES (Consumer Electronics Show) net keli gamintojai pristatė savo vizijas, kaip jie įsivaizduoja savarankiškai važinėjantį transportą.

Draugaus du milžinai

Dar prieš parodą buvo skelbta, kad du skirtingų sričių milžinai – „Ford“ ir „Google“ – renginio metu praneš apie nepriklausomos kompanijos, turinčios užsiimti autonominių automobilių gamyba, įsteigimą. Tiesa, nei viena, nei kita pusė jokių oficialių pareiškimų šia tema daryti neskubėjo.

Nepaisant to, įdomus čia gali būti pats aljansas, o štai faktas, kad ir informacinių technologijų gigantas, ir vienas didžiausių pasaulyje automobilių pramonės koncernų jau bando vairuotojo nereikalaujančią techniką, nėra naujiena.

Žinia, Kalifornijos valstijos keliais jau važinėja šimtai bandomųjų „Google“ bepiločių modelių, o šiemet čia bandyti savo techniką (30 „Fusion Hybrid“ egzempliorių) pradės ir „Ford“, pastebimai papildžiusi ir inžinierių kolektyvą, ir skyrusi daugiau investicijų į bepiločių technologijų vystymą.

LiDAR sensoriai ant "Ford Fusion Hybrid" stogo
LiDAR sensoriai ant "Ford Fusion Hybrid" stogo
© Reuters/Scanpix

„Silikono slėnyje renkame gabiausius specialistus iš viso pasaulio, tarp jų – ir vietos technologijų kompanijų bei universitetų. Visus juos vienija noras pagerinti žmonių gyvenimą keičiant transporto būdą mūsų planetoje“, – pareiškė „Ford Motor Company“ vadovas Markas Fieldsas.

Savo ruožtu „Google“ jau anksčiau yra patvirtinusi savo planus per artimiausius 5 metus pradėti serijinių savarankiškų automobilių gamybą.

Nauda abiem

Verslo analitikai atkreipė dėmesį, kad abi kompanijas sieja žmonės. Štai „Google“ direktorių tarybos nariu tapo Alanas Mullaly – praėjus vos kelioms dienoms po to, kai paliko „Ford“ generalinio direktoriaus kėdę 2014 m. Tais pačiais metais „Google“ bepiločių automobilių projekto vadovu tapo Johnas Kravcikas, kurį laiką vadovavęs „Hyundai Motor America“ padaliniui ir net 14 metų atidavęs „Ford“ koncernui.

Maža to – pirmieji 100 autonominių „Google“ modelių, pagarsėjusių burbulų forma, surinkti Detroite, kompanijoje „Roush Industries“, siejamoje su „Ford“.

„Partnerystė mums yra labai svarbi, – pernai gruodį teigė M. Fieldsas. – Nemanau, kad mes galime būti tokie arogantiški galvodami, kad viską galime padaryti vieni patys ir padaryti geriau, jei dirbtume 24 valandą per parą ir 7 dienas per savaitę.“

Nauda – tikrai ne paskutinėje tokios draugystės priežasčių vietoje. Naudodama „Ford“ automobilius „Google“ galėtų atsisakyti išlaidų, reikalingų saviems modeliams kurti, bandyti, gaminti, rūpintis saugumo sistemomis ir pan. O „Ford“ koncernui partnerystė atneštų „Google“ jau išbandytas bepiločio vairavimo technologijas.

Tieks kompiuterius

Toje pačioje CES parodoje apie bendradarbiavimą su partneriais vystant autonominio valdymo idėją paskelbė „Volvo“. Švedų modelyje „Concept 26“ laiką laisvai leidžiantys keleiviai (aišku, ir vairuotojas) galės mėgautis kompanijos „Ericsson“ sukurtomis TV ir komunikacijų technologijomis. O ir paties automobilio „smegenys“ naudosis „Ericsson“ sprendimais bei renkamais duomenimis.

Visa tai susiję – pavyzdžiui, automobilis pats apskaičiuos, kokį maršrutą pasirinkti ir kokiu optimaliu greičiu judėti, jei kelionės metu jūs norėsite pažiūrėti paskutinę savo mėgstamo serialo seriją.

„Volvo“ bendradarbiaus ir su JAV mikroschemų bei procesorių gamintoju „Nvidia Corp.“ – pastarasis švedams tieks savarankiškiems modeliams skirtus specialius kompiuterius „Nvidia Drive PX 2“, galinčius atlikti iki 24 trilijonų sudėtingiausių operacijų per sekundę ir aušinamus vandeniu. Jie irgi pristatyti CES parodoje.

Vienijasi dėl žemėlapių

O „Toyota“ Las Vegaso parodoje pristatė savo technologiją, skirtą trimačiams žemėlapiams sudaryti. Jos esmė tokia – duomenys, gauti iš automobilių vaizdo kamerų bei GPS įrangos, pateks į saugyklą „debesyse“ ir bus matomi „online“ režimu.

Be visa kita, „Toyota“ neslepia irgi ieškanti partnerių kurdama skaitmeninę infrastruktūrą savo būsimiems bepiločiams modeliams. Minėtieji žemėlapiai yra esminis šios infrastruktūros elementas.

O kol kas japonai dirba vieni: netrukus jie tame pačiame Silikono slėnyje atidarys „Toyota Research Institute“ – specialų dirbtinio intelekto ir juo paremtų robotų kūrimo centrą. Jo veiklai jau skirta vienas milijardas dolerių.

Autonominiam transportui reikalingų skaitmeninių žemėlapių problemą išsprendė didžioji vokiečių trijulė – „Audi“, BMW bei „Mercedes-Benz“, ir išsprendė taip pat ne pavieniui, o kartu. Jie iš koncerno „Nokia“ tiesiog įsigijo kartografavimo paslaugų padalinį „Here“ ir jo pagrindu suformavo programuotojų bei inžinierių komandą.

Jungiasi ir kiti

Ir dar apie aljansus šioje srityje – JAV milžinė „General Motors“ (GM) ketina prisidėti prie bendro automobilių naudojimo paslaugas (angl. car sharing) teikiančios įmonės „Lyft“ ir kartu kurti vairuotojo įsikišimo nereikalaujančius automobilius. GM į „Lyft“ investuos 500 mln. dolerių ir prisidės prie San Franciske įsikūrusios bendrovės vadovų tarybos.

„Manome, kad asmenų mobilumo ateitis yra tarpusavyje, į vientisą sistemą sujungti ir autonomiški automobiliai“, – sakė GM prezidentas Danas Ammannas.

O vienas stambiausių Japonijos atsarginių detalių gamintojų „Denso“ paskelbė bendradarbiausiantis su programinės įrangos kūrėju „Morpho“. Partnerystės tikslas – pagrindinių bepiločių modelių komponentų, taip pat skaitmeninės infrastruktūros kūrimas ir gamyba.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Laisva pavara

B. Vanagas: kadaise didžiausia svajonė buvo vairuoti savivartį

Profesionaliomis lenktynėmis Benediktas Vanagas susidomėjo sulaukęs 18 metų. Pirmasis jo automobilis kainavo 7 tūkst. eurų. Iki tol būsimasis lenktynių profesionalas septynerius metus skyrė kovos menams, o vaikystėje svajojo sėsti už didžiausio pasaulyje savivarčio „Belaz“ vairo.

Čempionų lygos finalas įelektrins Milaną

Lyderės poziciją elektromobilių rinkoje užimanti „Nissan“ kompanija šį savaitgalį elektrifikuos Milaną UEFA Čempionų lygos finalo metu. Pranešime žiniasklaidai teigiama, jog oficialios pasaulinės prestižiškiausio Europos futbolo turnyro rėmėjos vaidmenį atliekanti „Nissan“ aprūpins UEFA ir asocijuotus rėmėjus daugiau nei 100 elektromobilių, kuriais savaitgalį bus vežami į finalinį renginį atvykę svečiai ir oficialūs asmenys.

Nematytas reiškinys: tūkstančiai bičių daugiau nei parą terorizavo moters automobilį (17)

Daugiau nei parą nuo garbaus amžiaus moters automobilio, kuriuo ji grįžo iš gamtos rezervato, nesitraukė gausi bičių šeima, skelbia „The Telegraph“. 65 metų Carol Howarth buvo šokiruota, išvydusi, kad nuo jos sidabrinės spalvos „Mitsubishi Outlander“ galo nesitraukia daugiau nei 20 tūkst. bičių.

Lenktynes Rumunijoje iškeitė į „Press ralį 2016“

Kasdien vis didėja birželio 3 d. Panevėžyje, Savivaldybės aikštėje prasidėsiančio, o kitą dieną Pernu (Estija) finišuosiančio tarptautinio „Press ralio 2016“ dalyvių gretos.

Nuotrauka atminčiai istorinės technikos fone

Birželio 4-ąją Lazdijų miesto Nepriklausomybės aikštėje startuos „Istorinių automobilių ir motociklų ralis „Pasienio fiesta 2016“.
Facebook draugai