Europos automobilių gamintojų vadovai optimistiškai vertina automatizuoto vairavimo galimybes, tačiau pastebi, jog prireiks laiko, kol teisės aktai prisivys technologijas. Be to, niekas nenori iš pirkėjų atimti vairavimo malonumo.
© Gamintojo nuotr.

Gegužės mėnesį pristatydamas naujos kartos S klasės sedaną „Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche paskelbė, jog šis „Mercedes-Benz“ flagmanas žymi iš dalies autonomiško vairavimo eros pradžią. Pasak D. Zetsche, su šešiomis „akimis“ (kameromis) ir šešiomis „ausimis“ (radarais) S-klasė girdi ir mato pakankamai, kad galėtų pati vairuoti ne didesniu kaip 60 km/val. greičiu.

„Daimler“ vadovas pabrėžia, kad pagrindinis tikslas yra pašalinti nuobodžiąją vairavimo dalį ir palikti vairuotojui tik smagius elementus. Anot jo, gamintojas neketina automatizuoti malonumą teikiančios vairavimo dalies, tačiau nuobodžiosios galima ir atsisakyti. „Robert Bosch“ važiuoklių sistemų padalinio vadovas Wolfas-Henningas Scheideris sutinka su tokia D.Zetsche pozicija. Anot jo, yra daugybė situacijų, kada vairuoti smagu ir norisi tą daryti, tačiau taip pat pasitaiko situacijų, kada vairavimo laiką norėtųsi skirti kitoms veikloms, pavyzdžiui, kasdien kamščių užgrūstomis gatvėmis vykstant į darbą ir namo.

Automatizuotam vairavimui būtini davikliai, kontroliuojantys automobilio greitį, stabdymą ir vairavimą bei matuojantys atstumą tarp transporto priemonių, jau šiandien montuojami į S klasės „Mercedes-Benz“, 7 serijos BMW ar „Volvo XC60“. Vis dėlto W. H. Scheideris pabrėžia, kad automobiliai nepradės vairuoti patys, kol nebus įsitikinta visų daviklių šimtaprocentiniu patikimumu visą jų veikimo laiką. Jis dar pridūrė, kad norint įdiegti pilnai automatizuotą vairavimą reiktų bent dviejų papildomų jutiklių, kurie išmatuotų ir patikrintų tuo pačius parametrus. Dar vienas iššūkis autonominio vairavimo sistemų plėtotojams yra užtikrinti, kad sistema nepriekaištingai veiktų net ir esant nepalankioms oro sąlygoms: lyjant ar sningant. W. H. Scheideris pastebėjo, kad šią problemą galima išspręsti pasitelkus debesų kompiuteriją, belaidį ryšį tarp automobilių ir įvairius daviklius, bet vis tiek dar lieka klausimų, į kuriuos reikia atsakyti norint pasiūlyti pilnai automatizuotą vairavimą.

BMW pardavimų vadovas Ianas Robertsonas mano, kad daugelyje situacijų šiandieninės technologijos yra visiškai pajėgios vairuoti automobilį, tačiau įstatymai reikalauja, kad vairuotojas laikytų rankas ant vairo. Pasak vadovo, dabar yra tokia fazė, kuomet technologijos aplenkė teisės normas ir laiko klausimas, kada pastarosios prisivys. Vyriausybių atstovai automatizuotą vairavimą kol kas vertina atsargiai. Prieš pora metų ES buvo atlikta automatizuoto vairavimo vertinimo studija ir konstatuota, kad dar reikia atsakyti į keletą esminių klausimų, pavyzdžiui, kokią įtaką vairavimo automatizavimas turės vairuotojui, kaip pasiekti automatizuotų automobilių valdymo standartizavimą ir ar tam būtinas valdžios atstovų įsikišimas, ar ES turėtų įvesti kokius nors automatizuotų automobilių valdymo apmokymus ir pan.

JAV teisės aktų leidėjai automatizuoto vairavimo atžvilgiu nusiteikę ne palankiau nei jų ES kolegos: kitapus Atlanto sutinkama, kad automatizuotas vairavimas ilguoju laikotarpiu bus labai naudingas vairuotojams, tačiau kol kas turėtų likti tik eksperimentinėje būsenoje. Nevados, Kalifornijos ir Floridos valstijos jau leido automatizuotų automobilių bandymus viešuosiuose keliuose, dar kelios valstijos turėtų tą padaryti artimiausiu metu, bet Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija išreiškė susirūpinimą kai kuriose valstijose rengiamais teisės aktais ir kol kas nerekomenduoja automatizuotų automobilių leisti naudoti jokiems kitiems tikslams, išskyrus bandymus.

Tokia valdžios atstovų pozicija JAV ir Europoje leidžia spėti, kad bent jau artimiausiu metu gatvėse neišvysime automobilių be vairuotojų, nors, pavyzdžiui, „Google“ ir skelbia, kad jau po penkerių metų gali automatizuotus automobilius pateikti rinkai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

JAV pristatytas triratis elektromobilis

Ši triratė elektra varoma transporto priemonė tapo dešimtmetį trukusio išradėjo Marko...

Visureigių ABC. Kam reikia rėmo, „palėtintojo“ ir „snorkelio“? (4)

Ar prisimenate GSM eros pradžioje populiarų anekdotą apie mobiliojo tinklo aprėptį, kurio herojai...

„Memel Motor Fest 2017“ – automobilių vasaros sezono uždarymas

Šių metų birželio pradžioje, kartu su „ Klaipėda JAZZ“ festivaliu, uostamiesčio...

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (61)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Top naujienos

Paėmusieji būsto paskolas viliojami galimybe sutaupyti nemenką sumą (56)

Tūkstančiai šalies gyventojų įsigydami nuosavą būstą skolinosi pinigų iš bankų....

Kiek studentai mokės už nuomą Kaune (5)

Kaunas , kaip ir kiti šalies miestai, šiemet sulauks kiek mažiau studentų nei ankstesniais...

S. Skvernelis nemato pagrindo kalbėti apie pirmalaikius rinkimus (58)

Šiuo metu kalbėti apie pirmalaikius parlamento rinkimus nėra jokio pagrindo, sako premjeras...

Sankcijų Kryme ir Donbase sulaukęs asmuo tapo Rusijos pasiuntiniu JAV (94)

Pirmadienį, rugpjūčio 21 d., Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas paskyrė Anatolijų Antonovą...

Tokio saulės užtemimo nebuvo visą šimtmetį: neapsieita be kuriozų

Vienoje rančoje Oregone – pirmoje JAV valstijoje, galėjusioje stebėti retą visišką saulės...

„Alfa Romeo Stelvio“: perėja į vairuotojo pasaulį (24)

2757 metrų aukštyje Italijos kalnuose, netoli Šveicarijos, esanti perėja, kurioje – net 48-ių...

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (24)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Atstumta kalytė prarado gyvenimo džiaugsmą: laimei, ją pastebėjo geras žmogus (7)

Liepos mėnesį palikdami savo 5-erių metų augintinę Manhatano gyvūnų priežiūros centre,...

Traukinys Maskva-Vladivostokas: lietuviai juo vyko, tikėdamiesi nuotykių ir problemų (314)

Šią vasarą aš – Tadas, ir mano brolis Mantas, atostogoms nusprendėme pasirinkti kiek...