Savaitė beliko iki birželio 20-ąją, šeštadienį, Lietuvos geografiniame centre – Kėdainiuose prasidėsiančio istorinių transporto priemonių ralio, kurį rengia VšĮ „Saugus ratas“ ir kuris kasmet tampa senovinės technikos mylėtojų ilgai ir nekantriai lauktu šventiniu susitikimu.
Istorinių automobilių ralis
© Organizatorių nuotr.

Renginys domina ne tik istorinių automobilių gerbėjus, bet ir senovinės technikos restauratorius, vertinančius nesugadintą originalumą ir kelių dešimtmečių technikos žavesį.

Nors renginio iniciatorius ir vadovas Valdas Juozas Vilūnas labiau linkęs jį vadinti ne raliu, o tiesiog žygiu, tačiau varžytuvių elementas, skatinantis norą rungtis, kaip ir dera, bus. Tačiau lėkti, juolab su ne vieną tūkstantį eurų kainuojančiais išpuoselėtais antikvariniais automobiliais, pasak V.J. Vilūno, būtų didžiausia nuodėmė.

Renginio dalyviams per dieną teks įveikti 152,1 kilometro maršrutą, besidriekiantį lygumų krašto vaizdingiausiomis vietovėmis. Ypatingai neskubant, pagal nusistovėjusias renginio tradicijas su mažom arbatos ir šviežio medaus su šį kraštą garsinančių agurkėlių ragavimo pertraukėlėmis, aplankant istorines miesto ir rajono vietoves, skiriant laiko pasižvalgyti po dendrologinį parką ar iš bokšto po Krekenavos apylinkes, aplankant Paberžę, unikalų 1863 metų sukilimo muziejų ir kitus akį traukiančius objektus.

„Mums iš tiesų malonu, kad šio patrauklaus akiai ir dar retokai šalyje vykstančio renginio organizatoriai lenktynėms pasirinko mūsų kraštą, garsėjantį savitais kultūriniais, istoriniais objektais. Mūsų noras – kad šio ralio metu kuo daugiau žmonių aplankytų įdomias Kėdainių rajono vietas, kurias galėtume populiarinti visoje šalyje. Sveikinu visus lenktynių dalyvius ir organizatorius, linkiu laimingo kelio ir tikiu, kad išsivešite gerus įspūdžius apie mūsų rajoną ir jo žmones“, – sakė Kėdainių rajono savivaldybės meras Saulius Grinkevičius.

Ralio nugalėtojus lems visų privalomų rungčių rezultatų ir baudos sekundžių suma. Jei kelių ekipažų rezultatas būtų vienodas, aukštesnę vietą lemtų mažesnis kiekis baudos sekundžių. Jei ir tai nepadėtų išsiaiškinti nugalėtojo, prioritetą įgytų senesniu automobiliu važiavęs ekipažas.

Istorinės technikos ralis startuos birželio 20-ąją, 11 val., Kėdainiuose, Senosios rinkos aikštėje, pasibaigus ne tik bendram dalyvių susirinkimui, bet ir įdomiai ekskursijai pėsčiomis po Kėdainių senamiestį.

Nuvažiavusi visą maršrutą senovinė technika vėl sugrįš į Kėdainius, kur Didžiojoje gatvėje apie 16 val. rengiama finišo ceremonija.

Ralio nugalėtojai ir prizininkai bus pagerbti viešbučio „Grėjaus namas“, kuris kartu su rajono savivaldybe, JUTA Racing ir Eismo saugumo centru remia šį renginį, restorane.

Organizatoriai pageidauja, kad tokie renginiai nepanašėtų į eilinį jomarką su jam būdingu nevaldomu chaosu, todėl stengiamasi apsiriboti daugiausia 30-35 dalyviais. Automobilių markių ir jų modelių įvairovė – didžiulis renginio prioritetas.

V. J. Vilūnas pasidžiaugė, jog likus kiek daugiau nei savaitei iki lenktynių starto jau buvo užsiregistravę ir sutvarkę visus būtinus formalumus per 20 ekipažų.

Vidurio Lietuvos lygumų keliais trečiąjį birželio šeštadienį riedės vilniečio Martyno Bartkevičiaus „Mercedes-Benz W126“, pagamintas 1982 metais, trim metais jaunesni Vaido Jurkos „Porsche 944“ ir jo bendraamžis, Artūro Žuko vairuojamas „Mercedes-Benz 230 CE“, Elenos Krinicynaitės mūsuose itin retas 1976 m. gamybos „Škoda S100“, metais jaunesnė Vitoldo Miliaus tų pačių gamintojų „Škoda 110R“, regis tik vakar nuo surinkimo konvejerio nuriedėjęs Andrejaus Trusovo 1968 m. pagamintas ZAZ 966, plačiau žinomas „Zaporožiečio“ vardu, šiauliečio Artūro Toleikio 1975 m. laidos „Volvo 242L“, Audriaus Glėbaus 1988 m. gamybos VAZ 2104 ir kiti dėmesio verti eksponatai.

Kol kas seniausias šioje antikvarų kolekcijoje – Narcizo Mikšio 1953 metų sovietinės gamybos GAZ M-20 „Pobeda“ automobilis, kurį dar daugelis, ypač vyresnio amžiaus žmonių, gerai prisimena ir jaučia savotišką nostalgiją ir kuriam šešių dešimtmečių su trupučiu našta, regis, nė motais.

Jei seniausiąjį iš automobilių kolekcijos dar gali kas pranokti, tai su rekordininku pagal amžių, 1932 metais pagamintu NSU 501TS motociklu vargu ar kas gali bent išdrįsti konkuruoti.

Įdomu, kad 83 metų senolį vairuos lygiai 44 metais už jį jaunesnis Vaidas Klimavičius.

Taigi, paganyti akis tikrai bus į ką. Juolab, kad paraiškas dar priimanti VšĮ „Saugus ratas“ pirmenybę teiks modeliams, galintiems praturtinti jau esamų sąrašą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

JAV pristatytas triratis elektromobilis

Ši triratė elektra varoma transporto priemonė tapo dešimtmetį trukusio išradėjo Marko...

Visureigių ABC. Kam reikia rėmo, „palėtintojo“ ir „snorkelio“? (2)

Ar prisimenate GSM eros pradžioje populiarų anekdotą apie mobiliojo tinklo aprėptį, kurio herojai...

„Memel Motor Fest 2017“ – automobilių vasaros sezono uždarymas

Šių metų birželio pradžioje, kartu su „ Klaipėda JAZZ“ festivaliu, uostamiesčio...

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (61)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Top naujienos

Ekonomistų nuomonės dėl bankų įtakos išsiskyrė (2)

Įtakingiausiai Lietuvoje laikomi ekonomistai sutaria, kad kita didžiulė pasaulinė ekonomikos...

Žiema artėja: yra sprendimų, kurie nepatiks „valstiečių“ rinkėjams (40)

Žiema artėja, o ją savo reitingais gali pajusti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga...

Vilniaus viešnamiuose – meilės pažinčių svetainėse ieškančios užsienietės

Iš jaunų merginų prostitucijos pralobti užsigeidę sutuoktiniai nutarė eiti lengviausiu keliu –...

Teko samdyti net saugos tarnybą: Lietuvai priklausančiame kelte įstrigo 12 pabėgėlių (126)

„ DFDS Seaways “ kelte „Kaunas Seaways“ aptikta 12 pabėgėlių, DELFI patvirtino įmonės...

Įvardijo, kiek asmenų „Karklėje“ sučiupo su narkotikais: skaičiai stebina (18)

Savaitgalį vykusio festivalio „ Karklė Live Music Beach “ dalyvius patikrinę policininkai ir...

Svaiginanti 28-metės karjera: nuo modelio iki artimos D. Trumpo bendražygės (8)

Naująja komunikacijos departamento vadove JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijoje laikinai...

Smūgis A. Bosui: prabangų namą prašoma sulyginti su žeme (538)

Vilniaus pašonėje, miškų apsuptyje, prasidėjusias Lietuvoje žinomo verslininko Antano Boso...

Gyvai / Pirmadienio vakarą – visiškas Saulės užtemimas (7)

Rugpjūčio 21 d. įvyks neeilinis visiškas Saulės užtemimas, kurį galės stebėti tūkstančiai...

Martynas Pocius. Čempionatas, kurio niekada nepamiršiu (1)

Interneto platformoje „Sporto namai“ kiekvieną dieną savo jausmais, mintimis ir rūpesčiais...

Kūdikį pražudęs Ramzis keliasi naujam gyvenimui: jau spėjo pasirodyti vestuvėse (261)

Po patirto šoko ir nelaimingo atsitikimo, kurio metu žuvo kūdikis, dobermano Ramzio gyvenimas...