Įstatymus priiminėja Seimo nariai. Todėl jie, o ne „Regitros“ ryšių su visuomene atstovai turėtų paaiškinti, kam buvo reikalingi įstatymo pakeitimai, susiję su naująja automobilių išregistravimo tvarka. Turiu ne vieną transporto priemonę, todėl pateikiu kelias dabartines absurdiškas situacijas, į kurias ne tik mane, bet ir daugelį kitų transporto priemonių savininkų įstūmė mūsų išrinktųjų neišmanymas. Įdomu, ar bent vienas iš 141 Seimo narių atsilieps į mano iškeltus klausimus?
Antanas Nedzinskas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Rugsėjo mėnesį prisijungiau prie elektroninių valdžios vartų ir pamačiau visą savo transporto priemonių sąrašą ir jų statusą. Norėjau tam tikrus automobilius išregistruoti, kai kurių registraciją pristabdyti. Tačiau tuomet iškilo klausimas: kam man pačiam išregistruoti automobilį ir mokėti 8 litus, jei po savaitės „Regitra“ tai padarys nemokamai? Todėl nusprendžiau kelių automobilių neišregistruoti savo noru.

Antanas Nedzinskas
Antanas Nedzinskas
© DELFI / Tomas Vinickas

Norėjau internetu pristabdyti kitų automobilių išregistravimą, nes važiuoti iki „Regitros“ padalinio 50 km, po to laukti eilėje man – per didelė prabanga. Esu užimtas žmogus. Tačiau interneto svetainėje man nepavyko pervesti lėšų už automobilio išregistravimo pristabdymą, nes mano interneto naršyklė nesugebėjo atidaryti apmokėjimo langelio, nors minėtoji naršyklė puikiai priima internetinę bankininkystę, ar kitus apmokėjimus internetinėje erdvėje.

Taip likau be „džipo“, kurį naudojau tik žiemos sezonu. Jis turėjo galiojančią tech. apžiūrą, tačiau jo buvau neapdraudęs, nes nesinaudojau. Žiema artėja, man šio automobilio tikrai reikės, o naudotis vėl neprisiregistravęs negalėsiu.

Nusprendžiau nepratęsti kitų savo automobilių išregistravimo atidėjimo metams. Per 1 metus neįmanoma kruopščiai restauruoti automobilio. O ką kalbėti apie kelis? O po metų naujoji tvarka neleis vėl atidėti transporto priemonės išregistravimo. Tai kam man vėl remti „Regitrą“ keliasdešimčia litų, jei vis tiek išregistravimo nesugebėsiu išvengti?

Yra automobilis, kuriuo kas dieną nevažinėju, tačiau su juo išvažiuoju tik išskirtine proga. Jis buvo su tech. apžiūra, bet be draudimo. Jo išregistravimas pristabdytas. Neseniai jį apdraudžiau ir nutariau vieną dieną su juo pakeliauti. Tačiau pagal naująją tvarką aš vis tiek pažeidėjas, nors automobilis neišregistruotas, su tech. apžiūra ir su draudimu! Pasirodo, aš turiu anuliuoti minėto automobilio išregistravimo pristabdymą. Už kurį vėl turiu mokėti „Regitrai“ 8 litus. O išmanioji „Regitra“ vėl neskaičiuoja ir netaupo lėšų – apie pristabdytas transporto priemones mane privalomai informuoja paštu, atskirais laiškais!

Prieš kelis metus pirkau „Mercedes“ markės automobilį be variklio. Tuomet su senjoru pardavėju sudariau pirkimo-pardavimo sutartį. Buvęs savininkas automobilio pardavimą deklaravo „Regitroje“, o aš minėto automobilio neįregistravau, nes jis buvo be variklio. Pastarasis per 10 dienų buvo išregistruotas. Tačiau šiandien „Regitra“ nemato, kad automobilis, turintis valstybinius numerius priklauso man. Ir nesiunčia man dar vieno laiško su prašymu grąžinti numerius. Jei ne man, tai negi senukui pardavėjui siunčiami laiškai, nors „Regitroje“ jis ir deklaravo, kad automobilį pardavė?

Dabar turėsiu ne vieną automobilį be valstybinių numerių. Tačiau kiek metų „Regitra“ saugos mano priduotus numerius? O jei jie pasimes? Ar už jų pagaminimą vėl turėsiu mokėti pinigus?

Neduok Dieve vieną iš šių automobilių išniekins vandalai, ar automobilis bus pavogtas ir ardomas dalimis. Kokius indentifikavimo ženklus turėsiu pranešti policijai? Kaip pastaroji patikrins užmatytą automobilį, ar jis nėra iš manęs pavogtas, jei jis bus be valstybinių numerių? Juk atidaryti užrakintą automobilį policininkas neturi teisės, nes tai yra privati žmogaus nuosavybė. O identifikaciniai automobilio ženklai tik vidinėje automobilio dalyje?

Galiu vardinti ir daugiau absurdiškų situacijų susijusių su naujuoju transporto priemonių išregistravimu. Tačiau ar prisipažins Seimo nariai, kad nesuvokė, už kokį įstatymo pakeitimą balsavo, ar sugebės taisyti darbo broką?

Tikrasis transporto priemonių išregistravimo tikslas

Įstatymo pakeitimo aiškinamajame rašte buvo rašoma, kad bus galima tiksliai suskaičiuoti, kiek Lietuvoje yra transporto priemonių, kad neturinčios teisės riedėti – neriedės Lietuvos keliais, kad daugiabučių kiemuose aikštelės „apsivalys“ nuo nenaudojamų automobilių ir t.t.

Tačiau tai buvo tik akių dūmimas: „Regitra“, draudikai pasipinigavo, savininkams atsirado nereikalingų rūpesčių ir išlaidų. Aikštelėse nenaudojami automobiliai stovės kaip stovėję ir vis tiek užims vietą – tik šįkart be valstybinių numerių (o tai sukels problemų identifikuojant jų savininkus, galbūt ir pažeidėjus).

Reikėjo tiesiai šviesiai parašyti, kad tikrasis šio absurdiško įstatymo tikslas – suskaičiuoti ir identifikuoti visas naudojamas transporto priemones, kurias po kelių metų mūsų valdžia apmokestins.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (50)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (56)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Iš pradžių sunku patikėti: plieną automobilių gamyboje pakeis medienos plaušiena (13)

Nuolatinis spaudimas pereiti prie lengvesnių transporto priemonių gamybos keletą Japonijos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (25)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (25)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (83)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1104)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...