Kompanijos „Nissan Motor“ ekspertus pakerėjo evoliucijos eigoje išsivysčiusi natūrali žuvų elgseną ir jų gebėjimas plaukti tuntais, tačiau nesusidurti vienai su kita ir kas svarbiausia, darniai visu būriu apiplaukti netikėtai atsiradusias kliūtis. Galima diskutuoti, jog vandenyje judėdamos žuvys turi žymiai daugiau galimybių manevrui nei ant žemės riedantis automobilis, tačiau nepaisant to, iš jų vis tiek yra ko pasimokyti.

Ką gi tokio išmoko inžinieriai stebėdami žuvis, bus galima pamatyti per tarpusavyje susijusių robotų sistemos EPORO pristatymą. Roboto vardas nėra atsitiktinių raidžių derinys – jis slepia kur kas gilesnę prasmę. Pavadinime užkoduota EPisode O (Zero) Robot, tai reiškia nulinę eismo įvykių tikimybę bei nulinę anglies dvideginio emisiją.

Kol kas EPORO robotai gali judėti iki septynių narių grupėje ir išvengti susidūrimų apeidami įvairias kliūtis – tai pasiekiama nuolat stebint kitus robotus bei keičiantis su jais informacija. Techninis idėjos sprendimas nors ir paprastas, tačiau turintis esminį skirtumą nuo įprastinių automobilių srauto gatvėse – nors mes vieni kitus ir stebime (kiek tai leidžia žmogaus reakcija ir žvilgsniu aprėpiamas laukas), tačiau pasitikslinti ką ketina daryti kaimyniniai automobiliai negalime.

O štai EPORO sistema tai galės. Be to, jai negalioja žmonių bendravime paplitusi taisyklė „kas pirmesnis, tas gudresnis“, tad kliūties ar spūsties įveikimas atliekamas bendru sprendimu ieškant efektyviausio sprendimo. Šiuos sprendimus įmonė tikisi panaudoti ateities automobiliuose.

Triračiui robotui orientuotis aplinkoje ir stebėti kaimynus padeda lazerinis atstumo matuoklis, nustatantis atstumą iki kliūčių. Lazeriniai atstumo matuokliai įtaisyti ne bet kaip, o atkartojant žuvų šoninę liniją – taip vadinamą žuvų jutimo organą, registruojantį silpnus vandens svyravimus bei sroves. Tokie jutimai leidžia žuviai aptikti grobį, plėšrūnus ir bet kuriuos panirusius daiktus. Keistis informacija su kaimynais EPORO gali radijo ryšio sistemos UWB pagalba.

Ši įranga bei specialiai pritaikytos valdymo programos turi garantuoti tris inžinierių išskirtus tikslus, kuriuos dar galima pavadinti „žuvų elgesio taisyklėmis“:

- Keisti judėjimo kryptį išvengiant tarpusavio susidūrimų;
- Keliauti darnioje grupėje laikantis vienodų atstumų bei greičio;
- Sugebėti saugiau suartėti.

„Gyvendami motorizuotame pasaulyje turime daug ko išmokti iš žuvų tuntų, atsižvelgiant į kiekvienos žuvies veiksmų laisvės ir saugumo laipsnį. EPORO sistemoje mes pasistengėme atkurti šias žuvų savybes“, – sakė šio projekto vyriausias inžinierius Toshiyuki Andou.

„Nissan“ šią technologiją pristatys elektronikos mugėje „CEATEC Japan 2009“, kuri duris atvers Japonijoje spalio 6 d.

Priminsime, jog pernai „Nissan“ pristatė panašų robotą, kurį sukurti įkvėpė kamanės. Šie vabzdžiai taip pat įgudę išvengti susidūrimų, tačiau paprastai skraido po vieną.