Be to, jie ir „socialūs“ bei glaudžiai sąveikaujantys su miesto infrastruktūra.

Žinoma, visiškai autonominiai automobiliai, kuriuose vairuotojas galėtų planšetėje skaityti naujienas, o automobilis jį saugiai nuvežtų reikiama kryptimi, kol kas yra tik bandymų stadijoje. Bet tokie sprendimai, kaip važiavimas savo eismo juosta, kai automobilis pats nustato reikiamą trajektoriją, automatinis greitėjimas ir stabdymas prieš kliūtį, gebėjimas be vairuotojo pagalbos įvažiuoti į ankštą stovėjimo vietą, šiandien jau yra kasdienybė ir neatsiejama šiuolaikinių automobilių įrangos dalis.

Kuo važinėsime po 5 metų?

Ženevos automobilių parodoje daugiausiai naujienų, susijusių su autonominiu vairavimu, pristatė „Nissan“ gamintojas. Parodoje gamintojas atskleidė „Nissan Intelligent Mobility“ viziją, kuri akivaizdžiai rodo, kokiais automobiliais važinėsime jau artimiausioje ateityje.

Naujos vizijos pagrindiniai principai – pažangios autonominio valdymo technologijos, elektros energijos naudojimas ir automobilių (o, tiksliau, elektromobilių) integracija į miesto infrastruktūrą.

Gamintojo IDS (Intelligent Driving System) koncepcija, kuri apima sudėtingą jutiklių ir dirbtinio intelekto sistemą, leis iki nulio sumažinti tragiškų eismo įvykių skaičių – šios sistemos demonstraciniai bandymai Europoje pradedami jau šiemet ir gamintojas žada, kad po kelių metų šie sprendimai bus įdiegti serijiniuose automobiliuose.

Jau 2017 metais pasirodys atnaujintas „Nissan Qashqai“ modelis su „Piloted Drive“ technologija, kuris galės būti valdomas be vairuotojo įsikišimo važiuojant spūstyse ir užmiestyje. O dar daugiau autonominio vairavimo sprendimų (automatinis automobilio persirikiavimas, automatinis važiavimas sankryžose mieste) bus įdiegta iki 2020 m. – jei bus priimti reikiami sprendimai, įteisinantys autonominį vairavimą, jau greitai sulauksime to meto, kada kelionės nuo namų iki biuro laiką bus galima išnaudoti ne monotoniškai sukiojant automobilio vairą, bet jį racionaliai išnaudojant savo kasdieniams darbams prie kompiuterio.

Elektromobilis – miesto infrastruktūros dalis

Žinoma, šių technologijų nors ir neilgai, bet dar teks palaukti, o šiai dienai pažangiausias mobilumo sprengimas yra elektromobiliai. „Nissan“ stende – tai naujas ir galingesnis „Leaf“ elektromobilis, kuris dabar turi 30 kWh talpos akumuliatorius, o įkrautas gali nuvažiuoti iki 250 km.

Be to, gamintojas pristatė naują demonstracinį energijos centrą Europoje. 64 „Nissan Leaf“ akumuliatoriai tieks energiją stacionariai energijos kaupimo sistemai, o 100 prie elektros tinklo prijungtų automobilių sudarys didžiausią iki šiol integruotų elektromobilių sistemą.

Elektromobiliai bus ne tik įkraunami tuo metu, kai energija kainuoja pigiausiai, bet ir „grąžins“ energiją, kadangi pastato sistemos naudos elektromobiliuose sukauptą energiją tuo metu, kai jos tiekimas yra brangiausias. Tokiu būdu demonstruojama kaip elektromobiliai gali pasitarnauti kuriant ateities energijos valdymo sistemas.

Įstatymai reikalauja žiūrėti į kelią

Pirmąją parodos dieną vykusio susitikimo su „Renault-Nissan“ aljanso (gamintojas užima daugiau kaip pusę elektromobilių rinkos pasaulyje) vadovo Carloso Ghosno paklausus, kokią jis mato didžiausias elektromobilių ir autonominių automobilių kliūtis, jis pasidžiaugė, kad technologijos pinga ir gamintojai siūlo vis pigesnius elektromobilių sprendimus – kol kas tai buvo viena didžiausių elektromobilumo problemų.

Taip pat didėjant akumuliatorių talpai, jais galima nuvažiuoti vis didesnį atstumą – jau po kelerių metų vienu įkrovimu nuvažiuoti 500 kilometrų galės ne tik brangiausi rinkoje elektromobiliai.

Bet specialistas pripažino, kad progresą daugiau stabdo ne ribotos technologijų galimybės, o įstatymai, kurie varžo autonominį vairavimą. Pasak jo, kol kas daugumoje šalių yra reikalaujama, kad vairuotojas laikytų rankas ant vairo ir žiūrėtų į kelią, o ne perleistų automobilio vairavimą technologijomis. Tačiau tai – tik laiko klausimas ir jau artimiausiu metu eisme bus vis daugiau autonominių automobilių.