Tris kartus griežtėja reikalavimai kelių tiesimui, tai numato gegužę įsigaliojęs valstybinės reikšmės kelių kokybės kontrolės standartas, tad kompromisų ir piktnaudžiavimo šiame sektoriuje daugiau nebebus, pareiškė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Asociatyvi nuotr.
© LAKD nuotr.

Po atliktų tyrimų paaiškėjo, kad kelių statybos sektoriuje per pastaruosius trejus metus rangovai 80 proc. atvejų pasinaudojo normatyvuose nurodyta didžiausia leistina kelio dangos storio nuokrypio riba, kuri siekė beveik 10 cm. Apskaičiuota, kad kelininkams paklojus vos 1 km 9,8 cm plonesnės 8 m pločio asfalto dangos buvo galima uždirbti 57 tūkst. 70 eurų.

„Keliams skiriama labai daug lėšų ir, kaip paaiškėjo, pats darbas buvo atliekamas ne taip, kaip tikėtumėmės, kad būtų atliktas. Toks vaizdas, kad būtų be šeimininko šis ūkis – buvo leidžiama iki 10 cm kelią ploninti. Kitose šalyse leidžiama tik iki kelių centimetrų. Nuo gegužės reikalavimai pakeisti, jie bus tris kartus griežtesni. Tikiuosi, kad naujų kelių būklė bus geresnė, nei iki šiol“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė R. Masiulis, pridūręs, kad nuokrypių gali būti dėl netobulos technikos, neprofesionalumo, reljefo, bet nustatytieji faktai rodo masinį kelių „ploninimą“ ir, atitinkamai, priežiūros institucijų aplaidumą.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis teigia, kad dėmesį į piktnaudžiavimą atkreipė pernelyg dažnas kelių remontas.

„Mūsų keliai turi tarnauti ne mažiau kaip 20 metų be jokio remonto. Pradėjome aiškintis, kodėl jie tiek netarnauja, kodėl keliai tvarkomi gerokai anksčiau, pradėjo aiškėti, kad jų gyvavimo terminas tiesiogiai susijęs su sluoksnių storiais. Vietoj to, kad tiestume naujus kelius, grįžtame prie tų pačių kelių“, – sako E. Skrodenis.

Naujuose reikalavimuose numatytas didžiausias leistinas visos kelio dangos storio svyravimas – tik 3,4 cm (asfalto sluoksniui bus taikoma 4 mm nuokrypio riba, kai iki šiol buvo taikoma 40 mm riba). Rangovas, norėdamas sutaupyti kelio tiesimo sąnaudas šios nedidelės paklaidos sąskaita, rizikuos ją viršyti ir patirti nuostolių – neatitinkančią nustatytų normatyvų asfalto dangą kelininkai turėtų tiesti iš naujo.

Pasak ministro R. Masiulio, po patikrinimų taip pat įtariama, kad nutiestiems keliams galėjo būti naudojamos ir netinkamos medžiagos.

„Šių metų vasarą pasitelksime užsienio ekspertus, kurie, paėmę mėginius iš skirtingų kelių, ištirs ne tik kelio dangos storį, bet ir kelių kokybę. Pažiūrėsime, ar tie keliai, kurie priimti eksploatuoti Lietuvoje, padaryti iš medžiagų, iš kurių deklaruota“, – teigė R. Masiulis, kol kas neįvardijęs galimai nusikaltusių juridinių ar fizinių asmenų. Prireikus ketinama kreiptis ir į teisėsaugą.

Kelių statybų skaidrumui didinti nuo šių metų rugsėjo taip pat bus privaloma naudoti Elektroninį statybos darbų žurnalą. Jame turės būti nurodyti visi su kelių statybos darbais susiję duomenys. Tai leis užtikrinti statybos rangovo ir techninio prižiūrėtojo atsakomybę, pagerinti atliekamų darbų kontrolę. Visoms naujoms rangos sutartims jį bus privaloma naudoti nuo šių metų gruodžio 1 d.

VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutas 2013-2016 metais atrankos būdu patikrino remonto ar rekonstrukcijos darbų kokybę 64-iuose 245 km ilgio keliuose, kurių vertė 188 mln. eurų. Tik penktadalio objektų paklota danga atitiko projekte numatytus parametrus.

2012-2016 m. valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros plėtrai ir priežiūrai buvo skirta 1,14 mlrd. eurų. Už šias lėšas įrengti 1 tūkst. 807 kilometrai – nutiesti nauji keliai, rekonstruotos, atnaujintos kelio dangos, asfaltuoti žvyrkeliai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (2)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (41)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (98)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1137)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...