V.Putinas antradienio vakarą sukvietė ministrus ir valstybinių bankų vadovus pas save į užmiesčio rezidenciją ir prieš posėdį pareiškė, kad „yra siūlymas“ paimti 54,8 mlrd. rublių rinkoje. Kaip tai gali būti padaryta, jis neatskleidė.

„Yra siūlymas paimti visas šias lėšas iš rinkos ir panaudoti įmonei paremti. Mes su Finansų ministerija tai svarstėme... Ką tai reiškia? Faktiškai tai reiškia, kad RF vyriausybė imasi nukelti jai nuo pečių skolų naštą“, – sakė V.Putinas, nepatikslindamas, koks bus vyriausybės vaidmuo - kreditorės, garantės ar tarpininkės.

„AvtoVAZ“ pripažino, kad nesugeba grąžinti 62 mlrd. rublių savo skolintojams – valstybiniams bankams, ir jeigu skola nebus restruktūrizuota, jai gresia bankrotas. Bendrovės vadovai pasiūlė vyriausybei įpareigoti valstybinius bankus duoti „AvtoVAZ“ 50 mlrd. dolerių mainais už obligacijas, konvertuojamas į bendrovės akcijas. Iš jų 38 mlrd. rublių bus panaudoti skoloms grąžinti, o 12 mlrd. – apyvartinėms lėšoms papildyti.

V.Putinas pavadino skolą „negrąžintina“ ir davė suprasti, kad pagrindiniai skolintojai – Taupomasis bankas, Užsienio prekybos bankas ir Užsienio ekonominio banko antriniai padaliniai – atgaus tik dalį pinigų.

„Grąžindami skolas mes, žinoma, palaikysime glaudžius ryšius su kreditoriais. Aš remiuosi tuo, kad kreditoriai taip pat supranta, kokia šiandien ekonomikos, įmonės būklė, ir mes, žinoma, tai darysime su tam tikromis nuolaidomis“, – sakė V.Putinas.

„Pirmiausia mums teks spręsti įmonės negrąžinamų skolų problemą, tai didoka suma – 38 mlrd. rublių. Tačiau to nepakanka, neužtenka tiesiog grąžinti skolas, reikia užtikrinti būtinas lėšas įmonės plėtotei... Tam mažiausiai iš pradžių reikės dar 12 mlrd. rublių“, – sakė premjeras.

Likusieji 4,8 mlrd. rublių bus panaudoti naujoms darbo vietoms kurti, nurodė V.Putinas.

„AvtoVAZ“ antrus metus praranda kasmet maždaug 1 mlrd. dolerių, ir vadovybė žada už 12 mlrd. rublių pradėti iki 2010 metų pavasario dirbti be nuostolių, jeigu skola bus restruktūrizuota. Gamyklos akcininkė iš užsienio – Prancūzijos „Renault“ nenori prarasti savo 25 proc., bet nepasirengusi padėti pinigais – prancūzai žada pateikti technologijų.

Gamyklos restruktūrizavimo planas, apsunkinamas vadovybės noro atsikratyti daugiau nei 20 tūkst. iš 96 tūkst. darbuotojų, nors vyriausybė patikino, kad masinių mažinimų nebus, numato gaminti Toljatyje penkis modelius pasauliniu „Renault“/„Nissan“ pagrindu – du „Renault“, du „Lada“ ir vieną „Nissan“.

Be prancūzų, „AvtoVAZ“ akcijų paketus turi valstybinė korporacija „Rostechnologiji“ ir Rusijos investicijų bendrovė „Trojka Dialog“ Jos turi apsvarstyti gamyklos ateitį ir jos restruktūrizavimą susitikime su pareigūnais lapkričio 10 dieną.

Bendri plano bruožai jau žinomi, bet V.Putinas antradienį kalbėjo apie jį būsimuoju laiku.

„Akcininkai – ir Rusijos, ir užsienio – turės pasiūlyti adekvačią įmonės plėtotės programą, ne tik krizei įveikti, bet ir ilgalaikės efektyvios plėtotės po krizės programą“, – sakė jis.

„Be to, reikės dar remti perspektyvių darbo vietų, susijusių su plėtote, kūrimą - kurti naujus technikos parkus, naujus gamybos barus, mažas įmones aplink „AvtoVAZ“. Statybai, naujiems įrenginiams, ekspertų skaičiavimais, reikės dar apie 5 mlrd. rublių“, – sakė V.Putinas.

„Tačiau tai kitas žingsnis, kurį mes turėsime aptarti papildomai“, – pažymėjo jis.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją