„Volvo Trucks“ oficialiai pradeda suskystintomis metano dujomis ir dyzelinu varomų sunkvežimių bandymus. Trečiadienį Geteborge atidaryta ir pirmoji Švedijoje suskystintų metano dujų degalinė, rašoma gamintojo pranešime.
© Gamintojo nuotr.

Tai yra revoliucinis sprendimas pritaikant dujas kaip degalus sunkvežimiams. Lyginant su įprastais dujomis varomais sunkvežimiais, suskystintomis metano dujomis ir dyzelinu varomi sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki keturių kartų didesnį atstumą.

„Dujų panaudojimas didesniu mastu leistų pereiti prie neutralaus klimato atžvilgiu transporto, - sakė „Volvo Trucks“ aplinkosaugos vadovas Larsas Mårtenssonas. – Biodujų gamyba jau vyksta daugelyje šalių. Po ilgus dešimtmečius trukusios priklausomybės nuo naftos pereiname prie atsinaujinančių degalų rūšių. Kai sunkvežimiai galės naudoti degalus, kurie bus sudaryti iš 80 proc. biodujų ir 20 proc. biodyzelino, anglies dvideginio išmetimas sumažės 80 proc., lyginant su įprastais dyzeliniais sunkvežimiais“.

Šiuo metu išbandomi trys „Volvo FM“ sunkvežimiai, kurių 13 litrų darbinio tūrio „Euro 5“ emisijos reikalavimus atitinkantys dyzeliniai varikliai buvo pritaikyti dujoms. Dyzeliniame variklyje metano dujos į cilindrus įpurškiamos kartu su oro srautu per purkštukus, kurie sumontuoti virš vožtuvų. Dyzelinas įpurškiamas kaip įprastai, o mišinys cilindre uždegamas suspaudimo būdu kartu su metano dujomis. Tam tikras dyzelino kiekis yra reikalingas šio mišinio uždegimui suspaudimu palaikyti.

Bandomuosiuose sunkvežimiuose įrengi specialūs degalų bakai, skirti suskystintoms metano dujoms. Suskystintos dujos geriausiai tinka metano dujų - dyzeliniam varikliui. Maišant suskystintas dujas ir dyzeliną santykiu 75-25, tolimiesiems ar regioniniams gabenimams skirti sunkvežimiai gali nuvažiuoti nuo 500 iki 1000 kilometrų, priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Tai yra iki dviejų kartų daugiau nei suslėgtomis metano dujomis varomos sunkiojo transporto priemonės ir iki keturių kartų daugiau nei pritaikyti dujoms sunkvežimiai su benzininiu varikliu.

„Kol bus išplėtota suskystintų metano dujų infrastruktūra, sunkvežimių su suskystintų metano dujų įranga privalumas yra tai, kad jie gali važiuoti naudodami ir vien tik dyzeliną“, - pažymėjo „Volvo Trucks“ variklių strategijos ir planavimo skyriaus vadovas Matsas Franzénas.

Iki šiol degalinėse buvo galima įsigyti tik suslėgtų gamtinių dujų (CNG). Ne suslėgtos, bet iki -160° C atšaldytos metano dujos tampa skysčiu, jų tūris sumažėja du kartus. Tokios dujos vadinamos suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) arba suskystintomis biodujomis (LBG). Šios dujos taip pat vadinamos suskystintomis metano dujomis (LMG).

Be pirmosios suskystintų metano dujų degalinės Geteborge, „Volvo Trucks“ bendradarbiaudama su „Aga“ ketina atidaryti degalinę Stokholme, su „Eon“ – Malmėje. Jei paklausa augs, planuojama ir toliau plėsti degalinių tinklą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (2)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (41)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (98)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1137)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...