1954 m. birželio 2 d. debiutavo pirmasis „Volvo“ sportinis automobilis – dvivietis rodsteris „Volvo Sport“. Tačiau „Volvo“ inžinierių pastangų sukuriant lengvą sportišką automobilį su laiko patikrintomis technologijomis nepakako – modelio gamyba buvo nutraukta pagaminus tik 67 jo vienetus. Ar visgi 68?
Volvo Sport
© Gamintojo nuotr.

Naujojo automobilio pavadinimas buvo trumpas ir mielas – „Sport“. Jo kėbulas – trumpas ir apvalus. Priekyje įrengtos didelės grotelės, kurios priminė turbiną. Važiuoklės bazė buvo 20 cm trumpesnė negu „Volvo PV 444“ (šių dviejų modelių mechaniniai elementai buvo praktiškai vienodi). Po variklio gaubtu sumontuota 1,4 l patobulinta „PV 444“ motoro versija su dvigubu karbiuratoriumi ir 70 AG. Nurodoma, kad automobilis galėjo pasiekti iki 155 km/val. greitį.

„Volvo Sport“ buvo tiesioginis bendrovės steigėjo ir generalinio direktoriaus Assaro Gabrielssono daugybės žvalgybinių kelionių į JAV 6-ojo dešimtmečio pradžioje rezultatas. Siekdamas kiek įmanoma labiau ištirti rinką prieš pradedant pardavinėti „Volvo“ kitoje Atlanto pusėje, jis susitiko su daugybe žmonių iš automobilių pasaulio. Viena iš bendrovių, su kuriomis jis užmezgė ryšius, buvo „Glasspar“, įsikūrusi Montecito mieste, Kalifornijoje. Nuo 1951 m. jie gamino korpusus valtims ir sportinių automobilių kėbulus naudodami naują medžiagą – stiklo pluoštą.

A. Gabrielssonas labai domėjosi šios medžiagos gamybos procesu, jam buvo smalsu, ar ši medžiaga turėtų pasisekimą Švedijoje. Be to, jis taip pat pastebėjo, kad žmonėms JAV labai įdomūs maži europietiški sportiniai automobiliai – todėl „Volvo“ privalėjo pagaminti bent vieną!

1953 m. „Glasspar“ buvo patikėta suprojektuoti kėbulą, liejimo formas, sukurti pirmąjį prototipą ir apmokyti „Volvo“ personalą, kaip projektuoti ir gaminti stiklo pluošto kėbulus. Tuo metu Geteborge „Volvo“ inžinieriai kūrė tokiam kėbului tinkančią važiuoklę.

Projektas buvo įgyvendinamas sparčiai. Iki 1954 m. pradžios „Glasspar“ jau buvo „Volvo“ sukūrusi pirmąjį važiuojantį prototipą, nors iki visiško užsakymo įvykdymo dar buvo toli. Pavyzdžiui, prototipui trūko nuimamo stogo ir šoninių nuleidžiamų langų. Atliekant bandymus, šis prototipas sulaukė itin aršios kritikos. Važiuoklė buvo per silpna, plastikas trūkinėjo, durys sunkiai tilpo į joms skirtus rėmus, o trijų bėgių pavarų dėžė toli gražu neatitiko sportinių automobilių pavarų dėžėms keliamų reikalavimų.

Iki pristatymo Torslandos oro uoste buvo užbaigti dar du prototipai – „Volvo“ įrodė, kad jos sportinio automobilio projektas yra rimtas sumanymas. Pristatymo metu buvo sakoma, kad automobilis pasieks rinką 1955 m., iki to laiko bus pagaminta trijų šimtų automobilių serija – visa ji turėjo būti skirta eksportui.

Iš karto po pirmojo sportinio automobilio pristatymo „Volvo“ pradėjo demonstracijų turą, į kurį pasiėmė tris automobilius ir lankė visus „Volvo“ platintojus Švedijoje.

1956 m. pavasarį pirmieji automobiliai buvo pristatyti klientams Pietų Afrikoje, Brazilijoje, Maroke ir JAV. Tačiau jie buvo pristatyti ir Švedijos klientams – pradinis sumanymas, kad „Volvo Sport“ turėtų būti skirtas tik eksportui, buvo persvarstytas. Iki šio etapo automobilis buvo iš naujo suprojektuotas keliais aspektais, turėjo nuimamą stogą ir nuleidžiamus langus. Visgi pavarų dėžė ir toliau buvo tik trijų laipsnių.

„Volvo Sport“ automobilių gamyba ir pardavimas buvo lėtas: per pirmuosius metus pagaminti tik 44 nauji automobiliai. 1957 m. buvo pagaminti dar 23 automobiliai, bet kai naujai paskirtas „Volvo“ generalinis direktorius Gunnaras Engellau savaitgalį pasivažinėjo su „Volvo Sport“, jis nusprendė, kad šio modelio gamyba turėtų būti nedelsiant nutraukta. Automobilis neatitiko „Volvo“ kokybės reikalavimų, kiekvienas parduotas automobilis bendrovei nešė nuostolius.

Iš viso parduoti 67 automobiliai, bet vėliau paaiškėjo, kad dviem automobiliams – greičiausiai atsitiktinai – buvo suteiktas važiuoklės numeris „20“. Tai reikštų, kad iš viso buvo pagaminti 68 „Volvo Sport“ modeliai. Kad ir kaip būtų keista, dauguma šių automobilių vis dar egzistuoja – žinoma, kad jų yra apie 50 vienetų visame pasaulyje.

Nepaisant „P1900“ (toks buvo automobilio pavadinimas, vartojamas bendrovės viduje) nesėkmės, „Volvo“ įgijo daug naudingos patirties. Netrukus po „Volvo Sport“ modelio gamybos nutraukimo G. Engellau pradėjo naujo sportinio – plieninio – automobilio gamybą. Praėjus ketveriems metams, „Volvo P1800“ buvo pasiruošęs išriedėti į kelią. Jis buvo „Volvo“ sportinių automobilių sėkmės pradžia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kitu vardu, bet beveik tuo pačiu pavidalu sugrįžta įspūdingas automobilis (4)

Ar pamenate „ Fisker Karma “ automobilį? Tai buvo mašina, kurią vieni dievino, o kiti nekentė....

„Tesla“ – nulaužta (3)

Ankstesniame „Black Hat“ konferencijos pranešime „ Kaspersky Lab “ ekspertai atskleidė, kaip...

Tyrimas: Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai Baltijos valstybėse (31)

Naujausias tarptautinis tyrimas rodo, kad Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai...

Enduro motociklų gerbėjus sukvietė į BMW mokymus (7)

Vienas žinomiausių pasaulyje didelių kelioninių enduro motociklų gamintojų „ BMW...

Kaip greitai lietuviai persės į hibridinius ar elektrinius automobilius (147)

Dabar viskas atsiremia į kainą, nes naujas vidutinės klasės elektromobilis kur kas brangesnis nei...

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (103)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (186)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (278)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (24)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (559)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (54)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (193)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...