Projektas buvo pakrikštytas „Voltros“ vardu. Jo dizainą kūrė savame pasaulyje gana garsus motociklų stiliaus guru iš Australijos Danas Andersonas. Prognozuota, kad aparatas serijinei gamybai bus parengtas iki 2011-ųjų pabaigos. Tačiau vėliau dingo ne tik bet kokia informacija apie projekto evoliuciją, bet ir optimizmo priegaidės jo sumanytojų balsuose.

„Tiesą sakant, beveik visi elektrinių motociklų konstruktoriai ir gamintojai per pastaruosius metus arba bankrutavo, arba savo veiklą pristabdė, arba persiorientavo ir ėmėsi elektromobilių. Nekreipti dėmesio į tokius rinkos siunčiamus signalus negalima. Akivaizdu, kad kol kas tokie projektai pernelyg brangūs, todėl investuoti ir tikėtis greitos grąžos neįmanoma“, – pripažino Laurynas Jokužis. Tai tas pats vaikinukas, kuris „Peugeot“ fabrike nuo konvejerio nuriedėjusį motorolerį „Jet-Force“ pernai pavertė elektroleriu „Elinta E-FORCE“.

Vis dėlto net ir nepavykus „Voltros“ idėja sudominti rimtesnių investuotojų, laidoti sumanymo nekilo ranka. Šiek tiek pasukus galvas buvo nutarta projektą konvertuoti iš komercinio į studentišką, t. y. pinigus pakeisti entuziazmu.

Kad tai visai neblogas sumanymas, tapo aišku greičiau, nei buvo galima tikėtis. Dailės akademijos Kauno filialo Dizaino katedros studentų darbai elektrinio motociklo tema pasirodė ne ką prastesni nei importuoti iš Australijos.

„D. Andersono pasiūlytas „Voltros“ dizainas buvo gražus popieriuje, tačiau techniškai sunkiai įgyvendinamas ir todėl pernelyg brangus. Nauji studentų darbai atrodo žemiškesni, tačiau tikrai ne prastesni“, – tikino L. Jokužis.

Po ilgokų diskusijų buvo apsistota prie „Covoti“ (tai tiuninguotas veiksmažodis „kovoti“) koncepcijos. Šio projekto stilistas – Dailės akademijos Kauno filialo Dizaino katedros ketvirtakursis studentas Andrius Žemaitis. Technines problemas spręsti padeda dar vienas studentas – Jungtinės Karalystės Koventrio universitete motociklų inžinerijos mokslus baigęs airis Wiliamas Byrne’as. Į Kauną jis atvyko pusmečiui atlikti praktikos „Elintoje“.

Bendras „Covoti“ kūrėjų komandos veiklos rezultatas pranoksta „Voltrą“. Jau ant savo ratų stovintis elektrinis motociklas turi originalų rėmą, iš „Kawasaki Z 750“ pasiskolintas šakes, Panevėžio „Lietkabelyje“ pagamintą 80 kW galios motorą, naują valdiklį, baterijų laikymo konstrukciją. Visiškai įkrovus 276 banano dydžio baterijas, „Covoti“ galės nuvažiuoti maždaug 160 kilometrų. Maksimalus jo greitis 200 km/val., o iki 100 km/val. aparatas turėtų įsibėgėti greičiau nei per 4 sekundes. Prognozuojama kaina – 65 000 litų.

Bandomųjų važiavimų programa bus pradėta jau šią vasarą, o sudėlioti visus taškus „Covoti“ epopėjoje tikimasi kitą vasarą.