Remiantis agentūros pranešimu, nelegalios programinės įrangos dabar aptikta VW, „Porsche“ ir „Audi“ 3 litrų darbinio tūrio dyzeliniuose varikliuose. Rugsėjo mėnesį kilusio skandalo metu teigta, kad emisijų duomenų klastojimo atvejai apsiriboja VW ir „Audi“ automobiliais su 2 litrų dyzeliniais varikliais.

Naujausios ekspertų išvados – bloga žinia „Porsche“ ir „Audi“. Jos palengva klimpsta į skandalą, kuris jau kaip reikiant pakenkė tiek visai VW grupei, tiek visai Vokietijos automobilių pramonei.

Šešių cilindrų dyzelinius variklius gamina VW „Audi“ padalinys, jie plačiai paplitę brangesniuose VW, „Audi“ ir „Porsche“ modeliuose, pagamintuose 2014 metais ir vėliau.

Skirtingai, nei pirmojo variklio atveju, kai vokiečiai pripažino kaltę, šįkart VW pirmadienio vakarą išplatino pareiškimą, kuriame teigiama, kad jokios programinės įrangos, skirtos klastoti emisijų duomenis, trijų litrų V6 varikliuose nėra.

Bendrovės teigimu, jie gavo EPA pranešimą, kuriame teigiama, kad jų gaminamuose V6 varikliuose yra programinės įrangos funkcija, „kuri nebuvo deramai įvardyta ir aprašyta“ gamintojų agentūrai pateiktuose dokumentuose.

Automobilių gamintojų pareiškime pabrėžiama, kad „VW ir toliau bendradarbiaus su EPA, kad šis klausimas būtų galutinai išspręstas“.

Atskirame „Porsche“ išplatintame kreipimesi pabrėžiama, kad „EPA išplatinta informacija juos kaip reikiant nustebinusi“. „Kol negavome šio pranešimo, buvome įsitikinę, kad „Porsche Cayenne“ atitinka visus keliamus reikalavimus“, teigia „Porsche“ atstovai.

Dar 2013 metais VW gyrėsi pagaminęs ir visame pasaulyje pardavęs daugiau nei 1,6 mln. trijų litrų V6 variklių – dabartinė šio variklio versija pristatyta 2014 metais. Kol kas neaišku, kiek tiksliai automobilių, turinčių dabartinę V6 variklio versiją, turi ir nelegalią programinę duomenų apie teršalų emisijas klastojimo įrangą.

EPA pareigūnai „Volkswagen“, „Audi“ ir „Porsche“ parengė naują oficialų pranešimą apie užfiksuotus pažeidimus, kuriame teigiama, kad „2014 VW Touareg“, „2015 Porsche Cayenne“, „2016 Audi A6 Quattro“, „A7 Quattro“, A8, A8L ir Q5 automobiliuose su 3 litrų dyzeliniais varikliais yra įdiegta ir nelegali programinė įranga.

Iš viso dokumente kalbama apie daugiau nei 10 tūkst. 2014-2015 metų gamybos automobilių. Teigiama, jog bandymų metu varikliai susireguliuodavo taip, kad atitiktų taršos reikalavimus, bet realiomis sąlygomis išspjaudavo maždaug devynis kartus daugiau teršalų nei laboratorijoje.

EPA teigimu, su skandalu gali būti susiję ir kol kas nenustatytas skaičius naujutėlių automobilių modelių. EPA skelbia pateikianti duomenis tik apie automobilius ir modelių metus, kuriuos neseniai patikrino. Ar buvo tikrinamos ir ankstesnės minėtojo variklio versijos, nepatikslinama.

„EPA ir toliau tęsia tyrimą. Tęsiantis tyrimui, aptinkama ir daugiau pažeidimų“, – teigiama dokumente.

VW grupės šaltinis, gerai informuotas apie EPA vykdomą tyrimą, teigia: „Norėtume iš priežiūros pareigūnų sužinoti daugiau, kaip jie padarė tokią išvadą. Nesame tikri, kaip jie tai nustatė. Norėtume galimybės kartu su pareigūnais aptarti jų išvadas“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (133)