Paaiškėjo, kas tapo Europos „Metų automobiliu 2013“. Prieš prasidedant Ženevos automobilių parodai surengtame rinkimų finale aiškia persvara triumfavo išankstiniu favoritu laikytas „Volkswagen Golf“, surinkęs 414 balų.
Volkswagen Golf
© Organizatorių archyvas

Finišo tiesiojoje jis aplenkė kitus septynis finalininkus. Antroje vietoje liko „Subaru BRZ“/„Toyota GT86“ (dalyvavo kaip vienas modelis - 202 balai), trečioje - „Volvo V40“ (189 balai). Ketvirtą vietą užėmė „Ford B-Max“ (148 balai), penktą - „Mercedes-Benz“ A-klasė (138 balai). Toliau išsirikiavo „Renault Clio“ (128 balai), „Peugeot 208“ (120 balų) ir „Hyundai i30“ (111 balų).

Įprastai į finalą patenka 7 modeliai, tačiau šįkart organizatoriai pasinaudojo teise ir į lemiamą etapą išrinko 8. Europos „Metų automobilio 2013“ dalyvių sąraše buvo 32 modeliai.

„Volkswagen Golf“ tapo tik antru modeliu po „Renault Clio“, kuriam pavyko antrą kartą laimėti Europos „Metų automobilio“ konkursą. Pirmą kartą tai įvyko prieš 2 dešimtmečius – 1992 m.

Praėjusį kartą Europos „Metų automobilio 2012“ nugalėtojo vardą pasidalijo elektriniai „dvynukai“ „Opel Ampera“ ir „Chevrolet Volt“.

Lietuvoje „Metų automobiliu 2013“ taip pat išrinktas septintos kartos „Volkswagen Golf“.

Prestižinius rinkimus organizuoja pirmaujantys automobilizmo žurnalai - „Auto“ (Italija), „Autocar“ (Jungtinė Karalystė), „Autopista“ (Ispanija), „Autovisie“ (Olandija), „L'Automobile Magazine“ (Prancūzija), „Stern“ (Vokietija) ir „ViBilagare“ (Švedija). Balso teisę turi 58 žurnalistai iš 22 šalių. Kiekvienas komisijos narys turi po 25 balus, kuriuos turi paskirstyti mažiausiai 5 modeliams, tačiau vienam automobiliui negali būti skiriama daugiau nei 10 balų.

„Europos metų automobiliu“ gali tapti modeliai, pradėti Europoje pardavinėti per 12-os mėnesių laikotarpį iki balsavimo, o jų numatomi metiniai pardavimai turi būti mažiausiai 5 tūkst. vnt.

Konkurso „Europos metų automobilis“ nugalėtojai

1964 m. Rover 2000
1965 m. Austin 1800
1966 m. Renault 16
1967 m. Fiat 124
1968 m. NSU Ro 80
1969 m. Peugeot 504
1970 m. Fiat 128
1971 m. Citroën GS
1972 m. Fiat 127
1973 m. Audi 80
1974 m. Mercedes 450S
1975 m. Citroën CX
1976 m. Simca 1307-1308/Chrysler Alpine
1977 m. Rover 3500
1978 m. Porsche 928
1979 m. Simca/Chrysler Horizon
1980 m. Lancia Delta
1981 m. Ford Escort
1982 m. Renault 9
1983 m. Audi 100
1984 m. Fiat Uno
1985 m. Opel Kadett
1986 m. Ford Scorpio/Granada
1987 m. Opel Omega
1988 m. Peugeot 405
1989 m. Fiat Tipo
1990 m. Citroën XM
1991 m. Renault Clio
1992 m. Volkswagen Golf
1993 m. Nissan Micra
1994 m. Ford Mondeo
1995 m. Fiat Punto
1996 m. Fiat Bravo/Brava
1997 m. Renault Mégane Scénic
1998 m. Alfa Romeo 156
1999 m. Ford Focus
2000 m. Toyota Yaris
2001 m. Alfa Romeo 147
2002 m. Peugeot 307
2003 m. Renault Mégane
2004 m. Fiat Panda
2005 m. Toyota Prius
2006 m. Renault Clio
2007 m. Ford S-Max
2008 m. Fiat 500
2009 m. Opel Insignia
2010 m. Volkswagen Polo
2011 m. Nissan Leaf
2012 m. Opel Ampera
2013 m. Volkswagen Golf

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (1)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (26)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (27)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (84)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1106)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...