Žinoma, ne ką geresnė situacija ir pas latvius bei estus. Tik, žinoma, estai visada gali pasigirti, kad vos 1,3 mln. Estijos gyventojų nuperka beveik tiek pat naujų automobilių, kiek lietuviai ir latviai drauge sudėjus. Tuo tarpu apie automobilių gamybą Lietuvoje jei kažkada ir buvo galima svajoti, tai tik ne šiandien, kai pusė milijono lietuvių išsilakstė po visą pasaulį – darbo jėgos trūksta net sostinėje, ką jau kalbėti apie provinciją.

Tuo tarpu tokiose šalyse kaip Čekija, Slovakija, Vengrija automobilių gamyklos dygsta viena po kitos. Ne išimtis ir Lenkija – beveik 40 milijonų gyventojų turinčioje kaimyninėje šalyje ne vienas automobilių ir jų įrangos gamintojas turi savo gamyklą. Ir nors paskutiniais metais gamybos apimtys Lenkijoje stipriai sumažėjo (Tarptautinės automobilių gamintojų organizacijos OICA duomenimis 2013 metais Lenkijoje buvo pagaminti 583 258 nauji automobiliai, o 2008 metais šis skaičius siekė net 952 840 naujų automobilių!) ir gerokai atsilieka nuo kaimyninės Čekijos (šioje 10 milijonų gyventojų turinčioje šalyje 2013 m. buvo pagaminti net 1 mln. 133 tūkst. automobilių), visgi čia pagaminama išties daug naujų automobilių.

Tame tarpe – ir visai Europai bei kai kurių kitų žemynų šalims Poznanės gamykloje gaminami „Volkswagen Caddy“ ir kiti komerciniai „Volkswagen“ automobiliai.

Gamykloje – 7000 darbuotojų

Nuo 1993 metų dirbančioje Poznanės gamykloje, kurioje gamybos pradžioje buvo gaminami „Škoda“ automobiliai, taip pat baigiami komplektuoti prestižiniai „Audi A6“ modeliai, šiandien darbuojasi beveik 7000 darbuotojų. Tad nieko keisto, kad tai yra didžiausias darbdavys šiame regione. Siekdama užtikrinti pakankamą kvalifikuotų darbuotojų skaičių, „Volkswagen Poznan“ bendradarbiauja su Poznanės aukštesniosiomis mokyklomis, kurios kasmet parengia iki 300 skirtingo profilio būsimų automobilinės pramonės darbuotojų. Sutartys su Poznanės Technologijos ir Ekonomikos universitetais užtikrina aukštos kvalifikacijos specialistų pasiūlą.

Pati gamykla turi tris padalinius, kurie yra skirtinguose Poznanės rajonuose ir priemiesčiuose, o bendras teritorijų plotas sudaro 770 000 m² (iš jų pastatai užima daugiau kaip 90 proc. teritorijos). Pagrindinės gamyklos plotas – 300 000 m². O 2016 metais bus užbaigtos naujos, 50 kilometrų nuo Poznanės esančio Vrešnios miesto „Volkswagen“ gamyklos statybos, kur bus pradėta naujos kartos „Volkswagen Crafter“ automobilių gamyba. Jų kasmet planuojama pagaminti per 100 000 vienetų, o cechuose ir administracijoje dirbs apie 3000 darbuotojų.

Tuo tarpu pernai „Volkswagen Poznan“ gamykloje buvo pagaminti 175 000 automobilių – tai beveik 480 automobilių kasdien! Iš jų 90 proc. buvo „Caddy“ ir „Caddy Maxi“ modeliai, likusieji – skirtingų modifikacijų komerciniai „Volkswagen Transporter“ automobiliai. Čia bus gaminamas ir naujasis, ketvirtosios kartos „Volkswagen Caddy“ modelis.

Naujasis „Volkswagen Caddy“: evoliucija

Apie naująjį „Volkswagen Caddy“ jau buvo rašyta, o pristatymo metu jo išbandyti nebuvo galimybės. Apžvelgiant automobilį trumpai galima pasakyti, kad jis labiau primena atnaujintą, o ne visiškai naują modelį. Jį galima atpažinti pagal trijų juostų groteles priekyje, kitokius ir aštresnių formų žibintus. Keleivinę „Caddy“ versiją galima užsisakyti su 17 colių lietais ratlankiais ir stogo bagažinės laikikliais.

Salone taip pat nėra daug pakeitimų – surinkimas nors ir kokybiškas, yra daug praktiškų dėtuvių ir laikiklių, bet pačios apdailos medžiagos kietos, tad interjero jaukiu tikrai nepavadinsi. Taip pat šiek tiek skiriasi komercinių ir keleivinių automobilių versijų salono įranga.

Žinoma, šios klasės automobiliuose kur kas svarbesnės praktiškos savybės ir „Volkswagen Caddy“ čia yra tarp lyderių. Na, o lyginant su pirmtaku akivaizdu, kad naujajame automobilyje galima pasirinkti kur kas daugiau naujų pagalbinių sistemų – jam siūloma tokia įranga kaip automatinio stabdymo mieste, aplinkinio vaizdo stebėjimo, automatinio tolimųjų šviesų perjungimo ir kitos sistemos. Pasyvų saugumą užtikrina ne tik įprastos, bet iš šoninės, taip pat užuolaidinės saugos pagalvės – iki tol į šios klasės automobilius tokia įranga nebuvo montuojama.

Žinoma, galima neabejoti, kad naujasis „Volkswagen Caddy“ ir toliau bus rinkos lyderis – vien Vokietijoje, didžiausioje Europos automobilių rinkoje, jų parduodama 42,9 procentai, visoje Europoje – 19,4 procentai visų naujų furgonų. Verta paminėti ir tai, kad per 11 metų trečios kartos modelių buvo nupirkta daugiau kaip 1,5 milijono. Todėl peršasi logiška išvada, kad nors tiek išorėje ir viduje, tiek ir techniškai nedaug pasikeitęs naujasis „Caddy“ ir toliau bus geidžiamas komercinių automobilių segmente.