Vokietijos užmačioms apmokestinti autobanus – europarlamentarų apynasris

 (6)
Vokietijos planuojama kelių rinkliavos lengviesiems automobiliams sistema diskriminuotų užsienio vairuotojus ir pažeistų Europos Sąjungos (ES) teisę, įsitikinę europarlamentarai, Strasbūre priėmę atitinkamą rezoliuciją. Už ją balsavo 510 Europos Parlamento (EP) narių, prieš buvo 126, o susilaikė 55.
© Asociacijos nuotr.

2015 metų birželį Vokietijos nustatyta automobilių apmokestinimo tvarka buvo užginčyta Europos Komisijos (EK), nes ji leido Vokietijos vairuotojams atsiimti rinkliavą mokant mažesnį transporto priemonių mokestį, taip pat numatė nepagrįstai didelius mokesčius už trumpalaikes vinjetes, kurias perka užsieniečiai.

Pernai gruodį EK pasiekė kompromisą su Vokietijos vyriausybe, pagal kurį ši šalis pateikė patikslintą planą. Tačiau pastarasis vis vien suteikia galimybę Vokietijos vairuotojams atsiimti sumokėtos rinkliavos išlaidas, todėl europarlamentarai jam prieštarauja, nes „tai būtų netiesioginė diskriminacija dėl pilietybės“.

„Komisija, kaip sutarčių sergėtoja, privalo stebėti teisingą priimtų teisės aktų įgyvendinimą ir taikymą“, – pažymėjo EP Transporto ir turizmo komiteto pirmininkė Karima Delli.

Kartu europarlamentarai pažymėjo poreikį nustatyti vienodą, „nuoseklią, sąžiningą ir nediskriminacinę“ ES kelių mokesčių sistemą visiems transporto priemonių tipams. Numatomas Eurovinjetės ir Europos elektroninės rinkliavos paslaugos (EETS) teisės aktų persvarstymas suteikia tam puikią galimybę, pažymėjo EP nariai.

Daugelis ES šalių yra nustačiusios rinkliavas automobilių savininkams už naudojimą tam tikrais kelių ruožais. Nors schemos ir kainos skiriasi, jos vienodai taikomos visiems vartotojams.

Airija, Graikija, Italija, Ispanija, Kroatija, Lenkija, Portugalija ir Prancūzija taiko mokestį pagal nuvažiuotą atstumą. Austrija, Bulgarija, Čekija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija bei Vengrija naudoja tam tikrą laiką galiojančių vinječių sistemas.

Vokietija, Šiaurės, Baltijos ir Beniliukso šalys, taip pat didžioji dalis Jungtinės Karalystės kol kas dar netaiko panašių rinkliavų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Volkswagen“ gamykloje nuo konvejerio riedės didžiausi „Seat“ miesto visureigiai

„Volkswagen Group“ (VW) padalinio „Seat“ siūlomų transporto priemonių asortimentą papildys vidutinio dydžio miesto visureigis. Kaip pranešė „Seat“ vadovas Luca de Meo, naujasis modelis bus gaminamas VW gamykloje Volfsburge, Vokietijoje.

BMW pristatė 5-os serijos universalus su „M Performance“ paketu (7)

Neseniai Lietuvoje debiutavusios BMW naujos 5-osios serijos universalus „Touring“ bus galima aprūpinti originaliu „M Performance“ įrangos paketu. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, modeliai su šiuo paketu išsiskirs ne tik stilistiniais kėbulo akcentais, bet ir išaugusia variklių galia, sportine išmetimo sistema ir efektyvesniais stabdžiais.

Lietuvoje debiutuoja iš tinklo įkraunamas hibridinis „Audi Q7 e-tron“ (15)

Nuo šių metų kovo Baltijos šalių gyventojams jau siūlomas „Audi Q7 e-tron“ – pirmasis pasaulyje iš elektros tinklo įkraunamas hibridinis automobilis su visų ratų „quattro“ pavara ir dyzeliniu TDI varikliu. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Q7 – tai „premium“ klasės visureigis, kuris naudodamas ličio jonų baterijos energiją ir dyzelinį variklį gali įveikti net 1410 km, viename kombinuoto ciklo kilometre išmesdamas 48-50 gramų CO2 ir sudegindamas mažiau nei du litrus degalų 100 kilometrų.

„Morgan Stanley“: „Tesla Model 3“ gali būti 10 kartų saugesnis nei bet kuris kitas automobilis (10)

Ketvirtadienį išleistame pranešime, grupė banko „Morgan Stanley“ analitikų pareiškė, kad šių metų viduryje pasirodysiantis „Tesla Model 3“ automobilis bus gerokai saugesnis nei tikimasi, rašo „Business Insider“.

„Ford“ mano, kad pirmojo ketvirčio pelnas sumažės

JAV automobilių gamintojas „Ford“ ketvirtadienį pranešė manantis, kad pirmojo metų ketvirčio metu kompanijos pelnas, tenkantis vienai akcijai, bei pelnas prieš apmokestinimą 2017-aisiais sumažės dėl padidėjusių išlaidų prekėms, garantijoms bei investicijoms, praneša „Reuters“.
Facebook draugai