Volkswagen“ Japonijos padalinio vadovas Shigeru Shoji mano, kad už Japonijos ribų vandenilinių automobilių perspektyvos yra miglotos, nes nedaug vyriausybių ryšis tokioms subsidijoms. Be to, vandeniliniams automobiliams reikalinga brangiai kainuojanti užpildymo infrastruktūra.

Sh. Shoji pastebi, kad vandeniliniai automobiliai gali būti dar vienu Japonijos gamintojus kamuojančio „Galapagų sindromo“ pavyzdžiu, kuomet šalies gamintojai kuria produktus, populiarius tik vidaus rinkoje. Vandenilinių automobilių perspektyvas skeptiškai vertina ir „Tesla Motors“ vadovas Elonas Muskas.

„Toyota“ atstovas spaudai Dionas Corbettas atkreipia dėmesį, kad tik vandens garus į aplinką išmetantys vandeniliniai automobiliai yra vienas geriausių būdų mažinti anglies dvideginio emisijas. Jis sutiko, kad vandenilinių automobilių kainos yra didelės ir todėl pabrėžė vyriausybės subsidijų būtinybę. Vis dėlto „Toyota“ atstovas pripažino, kad per artimiausius kelerius metus vandenilinių elektromobilių bumo tikėtis neverta.

Birželio mėnesį Japonijos gamintojas teigė, kad didžiausios vandenilinių automobilių paklausos tikimasi Japonijoje, Vokietijoje bei JAV Kalifornijos valstijoje bei rytinėje pakrantėje. Japonijos ministras pirmininkas Shinzo Abe atskleidė „vandenilinės visuomenės“ viziją, pagal kurią šis kuras būtų naudojamas ne tik automobiliuose, bet ir namų bei biurų energijos poreikiams tenkinti.

„Volkswagen“ vadovas Martinas Winterkornas pernai teigė, kad iki šių metų gamintojas pasiūlys 14 elektrinių bei hibridinių modelių, o vėliau, priklausomai nuo poreikio, jų skaičius gali išaugti iki 40. Benzininių-elektrinių automobilių rinkoje „Toyota“ yra aiškus lyderis, nuo „Prius“ debiuto 1997 m. pardavęs daugiau nei 4 mln. tokių automobilių. Japonijos vyriausybė subsidijomis skatino ir hibridinių automobilių pirkimą.

Tekančios saulės šalies parama vandeniliniams automobiliams neapsiribos tik subsidijomis: iki kitų metų pabaigos ketinama turėti 100 vandenilio užpildymo stotelių, o paties kuro kainą padaryti artimą benzino kainai. „Toyota“ atkreipė dėmesį į JAV vyriausybės apskaičiavimus, kad iš pradžių vandenilinis kuras šioje šalyje bus brangesnis už benziną. Pasak „Toyota“ JAV padalinio viceprezidento Bobo Carterio, naujojo vandenilinio modelio užpildymas kainuos apie 50 dolerių (134 Lt), o su pilnu baku bus galima įveikti maždaug 480 km. Tikimasi, kad vėliau užpildymo kaina sumažės iki 30 dolerių (80 Lt).

B.Carteris atskleidė, kad „Toyota“ kartu su Kalifornijos universitetu atliko tyrimą siekdama nustatyti vietas, kurios būtų parankiausios aptarnauti apie 10 tūkst. vandenilinių automobilių ir padarė išvadą, kad pradžiai pakaks tik 68 užpildymo stotelių. Valstija planuoja investuoti 200 mln. dolerių (536 mln. Lt) ir iki 2024 m. pastatyti bent 100 užpildymo stotelių, iš jų 40 turėtų pradėti veikti iki 2016 m. pabaigos.

Vis dėlto kol kas dar nėra aišku, kada vandeniliniai automobiliai pasidarys pakankamai praktiški ir patrauklūs įprastiniams pirkėjams. Spėjama, kad tai gali trukti dešimtmetį ar netgi du. Tuo tarpu „Volkswagen“, anot Sh.Shoji, atidžiai seka „Toyota“ veiksmus ir ketina užtikrinti, kad atsilikimas vandenilinių technologijų srityje nebūtų didesnis nei trys metai.