„Idėja sukonstruoti tokį automobilį kilo prieš maždaug 3 metus. Tuomet lankydamiesi kituose pasaulio universitetuose ir kolegijose pastebėjome, kad dalis jų tokius modelius turi. Sutikus kolegijos administracijai pradėjome burti komandą ir konstruoti sportinį automobilį. Tai pirmasis Lietuvoje „nuo nulio“ padarytas, visas taisykles atitinkantis automobilis, kurį kūrė patys studentai“, – DELFI sakė Automobilių transporto katedros lektorius Mindaugas Melaika.

Jau išleido 100 tūkst.Lt

Jis prasitarė, kad šis bolidas jau kainavo tiek, kad už šią sumą pavyktų įsigyti gerą, naują lengvąjį automobilį – apie 100 tūkst. Lt.

Automobilyje įmontuotas keturių cilindrų „Suzuki“ motociklo variklis, pasiekiantis 85 kW pajėgumą, taip pat sumontuota motociklo sekvencinė pavarų dėžė. Įdomu tai, kad pavarų jungiklis yra įmontuotas ant vairo.

Šiuo metu automobilis sveria 300 kilogramų, jo pagreitis siekia apie 3–4 sekundes iki 100 km/val. Bolidas išvysto iki 240 km/val greitį.

Mindaugas Melaika
„Labiausiai didžiuojamės tuo, kad automobilis yra greitas, dinamiškas, puikiai važiuoja ir negenda. Visi sportiniai automobiliai yra daugmaž panašūs – jie turi atitikti taisykles, reikalavimus, tačiau kiekvienas automobilių kūrėjas mąsto vis kitaip. Lygiai taip pat ir studentai – kiekvienas iš jų kurdamas šį bolidą realizavo savas technines idėjas, todėl išskirtinumų atsirado ir pakaboje, ir konstrukcijoje, ir važiuoklėje, kitaip veikia ir bėgių perjungimo mechanizmas. Pavyzdžiui, bėgių perjungimo mechanizmas yra padarytas kaip tikroje „Formulėje“ – prie vairo“, – studentų sumanumu džiaugėsi M. Melaika.

Tapo mokslinių tyrimų objektu

Pasak jo, šis sportinis automobilis – ne tik smagi pramoga, bet ir naudingas mokymosi elementas. Prie jo dirbantys studentai pritaiko paskaitų metu įgytas žinias praktiškai, su bolidu atlieka laboratorinius darbus, tyrimus, apie jį rašo kursinius darbus.

„Mokymo procesas ir šis projektas yra glaudžiai susiję. Prie bolido dirbo kelių skirtingų specialybių studentai: mechanikos, autoelektronikos, automobilių techninio eksploatavimo, dizaino“, – pasakojo M. Melaika.

Bolide studentams beliko sukonstruoti oro aptakus automobilio priekyje ir gale. Tikimasi, kad tai pavyks padaryti iki Naujų metų.

Planuose – dar vienas bolidas

Jo kolega, Automobilių transporto katedros lektorius Tadas Vipartas, pasakojo, kad sudėtingiausia bolido kūrimo dalis buvo formos sukonstravimas. Ji buvo padaryta iš ekstrudinio polistireno.

Tadas Vipartas
„Tuomet teko stiklo pluoštą klijuoti su derva, antras sluoksnis buvo skirtas kėbulo išlyginimui, norėjome jį sutvirtinti, paversti stabilesniu. Turėdami formą jau galėjome į vidų lieti detales. Visos automobilio detalės yra išlietos iš formos, tai nėra vienetinis modelis, norėjome, kad ateityje būtų galima padaryti ir daugiau tokių automobilių. Kol kas toli į ateitį nežiūrime, tačiau turime idėjų pagaminti ir antrą „Formulę“, – pasakojo T. Vipartas.

Jis patikino, kad naują bolidą norėtų sukurti lengvesnį, geriau valdomą, stabilesnį ir modernesnį.

„Lietuvoje toks projektas yra pirmasis, todėl nėra daug informacijos nei apie bolidų kūrimą, nei apie varžybas. Ne visi atskleidžia informaciją, kaip ką reikia daryti, todėl studentai susidūrė su iššūkiais ir turėjo patys išsiaiškinti, koks variantas yra geriausias. Jie patys braižė, projektavo, skaičiavo ir gamino automobilį. Labai didžiuojuosi jų darbu“, – kalbėjo T. Vipartas.

Abu jie tikino, kad bolidas tikrai nestovės garaže. Planuojama, kad jis varžysis su kitais sportiniais automobiliais jau šią vasarą vyksiančiose „Baltic open“ varžybose.

„Tai bus pirmasis mūsų startas, po kurio pradėsime planuoti ir kitus važiavimus“, – atviravo M. Melaika.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (215)